Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Arabia schreef:Helaas helaas, moet ik mij ook melden.
Bij mijn pony is vorig jaar hoefkartrol aan beide voorbenen [met name, zwaarder dus, rechtsvoor] fase 3. < dit is erfelijk aangeboren en heeft dus niets te maken met verkeerde training. Met speciaal beslag is het ongeveer een jaar goed gegaan, we reden intensief wedstrijden en ook buitenritten. Alleen sinds een maand is ze weer aan het sukkelen. Ze is zeer licht gestruikeld en komt er voor dit moment niet meer bovenop. Ik vrees dat ik haar moet verkopen als recreatief/ enkel dresuurpaard. Want af en toe een sprongetje zit er ook niet in. Ook als grasmaaier werkt dit niet, want ik heb een pony om op te rijden, en wedstrijden, veel. Niet om haar in de wei te zetten.
Iemand een gelijksoortig verhaal?
Citaat:De meeste HKO paarden (dus niet allemaal) redden het nog een jaar dankzij behandeling: inspuiten, ander beslag, bijvoederen supplementen. De meesten krijgen daarna hun echte knak en dan gaat het alleen maar achteruit.
Laura1982 schreef:ja dat is dus het ergste je bent zo onwetend in het begin en grijpt iedere kans die de DA je bied aan omdat je kosten wat kost je maatje bij je wil houden. Ik heb niet eens meer kunnen rijden die van mij was binnen 4 maanden op en ineens heel erg mega oud.
HKO is echt een sluipende ziekte juist als je denkt dat het beter word dan slaat het onvermijdelijk toe en kun je je maatje meestal afschrijven.
Dierenartsen blijven in mijn ogen heel praktisch kijken en zullen je niet zo snel vertellen dat de kans bestaat dat je binnen een jaar je paard weg kan brengen. Hun gaan puur voor het medische ( de meeste dan he) je krijgt hierdoor een heel vertekend beeld
Esther28 schreef:nee ik ook niet, maar Bor is geen paard voor een per keer week een buitenritje en meer niet. Hij wil graag voor je werken...merk het nu ook aan hem. Hij is het zo spuugzat dat we niets doen...hij zit zo vol energie