Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vesceron schreef:Ik heb ook zo'n smid gehad![]()
Met onze paarden wil je gewoon geen weken wachten, ik wil een smid die dat begrijpt![]()
Heb nu wel een hele fijne gelukkig.
Ik durf 5 uur nog echt niet aan, ben errug voorzichtig dus langer dan 1 a 2 uurtjes doe ik nog niet. Hij staat de hele ochtend in de paddock met anderen en gaat 's middags dan even bij de shet. Dit stukje is denk ik 10 x 30 meter. over een tijdje wil ik het misschien uitbouwen naar 2 a 3 uurtjes, maar is maar net hoe het peerd zich houdt.
FahyaFemke schreef:ja, elke week de hoefwand kort vijlen. Zodat het paard absoluut zo min mogelijk last van de afwikkeling zal hebben!! Want juist dit, verzoorzaakt dat de hoefwand weer los raakt van het hoefbeen, omdat het door de wrijving aan de grond zich lostrekt van de witte lijn: wat vreselijk pijnlijk is voor je paard!
Ik vind het jammer dat je zegt lijkt me sterk. Het beestje loopt toevallig wel weer. En elke week kon ik er wat afhalen want het groeit als een jekko en elke week heb ik de toon afgerond zodat er geen wrijving kon ontstaan tussen grond en hoefwand - dus geen irritatie aan de al pijnlijke witte lijn! Alles wat je kunt doen voor je paard doe je dan.. dus waarom onnodig pijn laten lijden met te lange hoeven en lastig afwikkelen door de te lange hoeven dus lastig lopen en nog meer pijn krijgen.