Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:59

Van dit
Afbeelding

Naar dit..., dit is van de thuissmit
Afbeelding

En vandaag de 4e keer bij wouter
Afbeelding

Alleen haal ik haar net gevoelig/kreupel uit de wei |(
Hoop dat het van de ijzers komt en dat het niks ernstigs is even kijken hoe het morgen is.
Ikzelf denk toch van de ijzers |(

WolinLotte

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:06

Wouter heeft haar er mooi op gezet :) . Ze stond wat buitenover zo te zien? Balen dat ze gevoelig loopt.... Misschien inderdaad van smid.
Wo staat er nu ruim 6 weken op en ze is harder nodig dan anders.. Ze zakt over het ijzer heen en vind haar weer te plat geworden voor het mooie.. Erg balen, maargoed.. Dinsdagochtend is ze weer aan de beurt.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:16

Neem anders even contact op met de kliniek of met Wouter als het kreupelen blijft. Dat is natuurlijk niet de bedoeling van nieuw beslag. Ik zou even overleggen..
Ze staat er inderdaad keurig op.. :j

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:33

Ze liep net alleen twee passen nog wat gevoelig even gedraafd en prima

kliniek gebeld dat het niet slechter mag worden en morgen helemal over moet zijn anders moet ik morgen komen maar daar ga ik niet vanuit ze liep alweer ok :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:06

Gelukkig maar..Dan valt het allemaal mee.Voelt niet fijn als ze plots zo slecht lopen..

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:37

loop een beetje achter, zal het binnenkort als ik tijd heb even doornemen,
met candy gaat het nu helemaal goed, hij glanst enorm, huppelt vrolijk in de wei. met zijn nieuwe beslag (rollmotion beslag en zooltje) loopt hij echt heel erg ruim en super zuiver. Hij heeft echt zin om te werken en heeft ook enorm veel energie (vlgns mij heeft hij ook ADHD):)
De ijzers met zooltje hebben bij hem in ieder geval geholpen, we draven nu 20 min en alleen maar rechte lijnen en binnenkort ga ik een galopje proberen in overleg met de da

zijn tumortjes zijn afgenomen qua grootte en sommige zijn zelfs verdwenen, dus waarschijnlijk waren het wratjes:) egt een opluchting

heel veel sterkte allemaal en hopelijk worden die van jullie ook snel beter
Glucosamine werkt ook echt heel erg goed.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:35

Super dat het weer zo goed gaat! Ik heb ook de roll motion een poos bij Wolter gebruikt en dat is als het nog niet helemaal hersteld is zeker een aanrader. Op het moment dat hij wel echt weer helemaal beter was bleef het "wiebelig" aanvoelen tijdens het rijden (weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, het voelde gewoon niet helemaal stabiel) en dat bleek dus toen wel door het beslag te komen. Toen dus toch weer overgegaan op gewoon beslag en toen was ook dat laatste stukje gevoel weer helemaal terug.
Ik geef ook nog altijd standaard glucosamine en chondroitine sulfaat bij, omdat hij lichte artrose heeft overgehouden aan de blessure.
Volgende week gaan we een oefen Grand Prix rijden!!

Dientje_Yara hoe gaat het nu met haar?

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:51

Super dat het zo goed gaat met Candy!

En wauw grand prix horseyfries! Gaaf! Succes!

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:10

Fayah gaat goed
nog vijf weekjes voor de scan
fayah krijgt ook glucosamine hopelijk werpt het zijn vruchten af :)

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:28

He meiden

hoe is het met de paardjes? Ik hoop dat alles goed gaat bij jullie en dat ze lekker vooruit gaan. Even een positief varhaal van Beau, gaat lekker met haar. Dikke kogel is al weer een paar weken weg wat het geweest is geen idee denk toch ligt aangetikt in het land ofzo. Gelukkig heeft ze er niet kreupel op gelopen. Gister onze vierde L2 wedstrijd gereden na eind mei weer te zijn begonnen met starten en het gaat heerlijk inmiddels 7 winstpunten uit 8 proeven waarbij ze bij twee proeven een beetje stout was omdat er hele enge dingen naast de bak waren vond ze :D . Zelfs een keer 200 punten gereden! Kortom het gaat lekker wilde het even met jullie delen dacht een positief verhaal doet altijd goed, succes met jullie paardjes!!
groet Miranda

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:37

Wat fijn mijnzoef! :D

Vanity heeft sinds gister opeens weer een dik been en ze ontlast hem ook. Het is alleen niet het been met de bandenblessure, maar het andere voorbeen, snap er niks van :? ;(
nog maar ff aankijken en anders ook maar weer voor het andere been naar bodegraven :\ ppff

hoe gaat het met de rest?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 23:08

Hey wat super Miranda, lekker zo doorgaan!

IndyVanity, ik zou het niet te lang aankijken, het is een veel voorkomend verschijnsel dat als paarden het ene voorbeen willen ontlasten, ze dan het andere voorbeen overbelasten en dan daar problemen ontstaan.

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:11

Ik kijk het ook niet te lang aan. Bart zegt altijd 2 weekjes.. Tegen die tijd moeten we ook weer voor controle voor het andere been, dus dan kan hij gelijk beide benen nakijken. Ze staat nu sowieso op rust voor dat ene been, dus dat is voor het andere been denk ik toch ook het beste. Maar als het erger wordt, gaan we natuurlijk wel eerder!

Thirsolieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:21

@ mijnzoef: fijn dat het zo goed gaat!

@Indy: wat balen weer zeg, nou sterkte ermee..

Ik zit me hier af te vragen wanneer ik weer kan gaan beginnen met opbouwen.. nu stappen we alleen nog. De helling af loopt hij veel minder kreupel, maar het 'voelt' nog niet helemaal goed, of hij is er nog heel voorzichtig mee. De draf vind ik verschillend, soms goed/soms niet helemaal goed. Maar het opbouwen, moet dat eerst op het harde gebeuren (draf) of op het zachte? Ik weet dus niet echt wat nu het beste is om te doen.

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:30

Heeft je arts je daar geen advies over gegeven? Die weet precies de situatie. Ik moest een kwartier instappen, 10 min stap/draf en dan weer een kwartier uitstappen, mocht zowel op het harde als in de bak. Dat ze nog niet helemaal lekker loopt kan komen doordat ze stijf is door het lange stilstaan, maar je moet dan na het warmlopen wel verbetering zien. Het kan natuurlijk ook zijn dat het nog niet helemaal genezen is. Ik zou je arts advies vragen naar aanleiding van kreupelheidsonderzoek en echos. Het zou echt zonde zijn als je te snel gaat nu..

Thirsolieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:45

Ja klopt, ik wil echt niet te snel gaan opbouwen.
Ik kan idd de DA eens bellen om het te vragen, maar ik weet niet of ik nog met Floris terug ga.
Idd kan het niet helemaal lekker lopen ook komen door stijfheid. Ik merkte wel duidelijk verbetering in zijn lopen toen FLoris het land op ging een aantal weken geleden. Sinds die tijd loopt hij veel soepeler in stap.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:50

Thirsolieman schreef:
@ mijnzoef: fijn dat het zo goed gaat!

@Indy: wat balen weer zeg, nou sterkte ermee..

Ik zit me hier af te vragen wanneer ik weer kan gaan beginnen met opbouwen.. nu stappen we alleen nog. De helling af loopt hij veel minder kreupel, maar het 'voelt' nog niet helemaal goed, of hij is er nog heel voorzichtig mee. De draf vind ik verschillend, soms goed/soms niet helemaal goed. Maar het opbouwen, moet dat eerst op het harde gebeuren (draf) of op het zachte? Ik weet dus niet echt wat nu het beste is om te doen.

Ik snap niet dat je zegt dat je alleen nog maar stapt, maar dat de draf soms goed en soms niet goed is? Bedoel je dat je hem wel laat draven dan?
Ik heb opgebouwd op een zachte bodem, met veel lange lijnen, dus geen cirkels en korte wendingen. Wel was het in het begin idd niet bepaald een super gevoel, hij liep stijf, soms onregelmatig, en hij was er ook heel voorzichtig mee. Als je heel rustig aan opbouwt en regelmatig checkups laat doen van de band, voorkom je een terugval.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:03

Richtje, ik weet niet of je hier nog meeleest maar ik was wel benieuwd hoe het nu met je gaat?

Even een update van deze kant, met Iggy gaat het echt super goed! Hij loopt onwijs fijn onder zadel, hij staat nu 3 x per week gewoon in training ( stap/draf/galop, geen zijgangen ) en het gaat echt heel goed met hem. Hij is geen pas meer onregelmatig geweest, is niet stijf helemaal niets. Dus ik ben echt heel blij. Over 3 weken ga ik terug voor controle en ik hoop/verwacht dat hij dan volledig hersteld is en ik weer op wedstrijd kan. :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:19

Mijn update is dat we vorige week Ebo hebben laten inslapen.
Niet alleen vanwege het bandje, maar vanwege de samenhang van blessure's dat dit imo de enige juiste oplossing was.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:33

Heel veel sterkte Belker.. Als het niet meer gaat is dit inderdaad de meest eerlijke beslissing naar je paard toe. Genoeg is genoeg....Jij krijgt de laatste tijd wel heel veel voor je kiezen..Moeilijk hoor. :(:)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:40

He bah Belker :(:)
Ongetwijfeld een juiste en verstandige keuze en dat weten en weten dat je er alles aan gedaan hebt maakt het straks wat makkelijker om te verwerken. Maar blijft gruwelijk moeilijk voor nu. Sterkte!!

AL, wat top dat Iggy zo goed gaat! Het is je gegund!!
Ik scroll dus af en toe nog wat bij ja :) Tja hoe gaat het.... dat wisselt. Het is een hele heftige periode geweest alles bij elkaar. Over het algemeen gaat het goed nu hoor, maar af en toe is er nog een dipje.
Verder heb ik een behoorlijke strijd tussen verstand en gevoel bij de vraag of ik weer aan een nieuw paard wil/ga beginnen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:52

Bij mij overheerst wbt Ebo vooral het gevoel van opluchting. Ik ben blij dat hij nu geen pijn meer heeft. Ik moet wel zeggen dat ik nu het jonge paard mis. Die had het gat moeten vullen.

Ik ken het gevoel Richtje, maar ik kan niet zonder paarden. Ik heb een 2 jarige E-pony bij stoeterij Du Bois gekocht. Iets heel anders dan wat ik had en ik kan mooi de tijd nemen om een band op te bouwen.

Fijn AL dat Iggy weer goed gaat, lekker van genieten.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:55

Ik verplicht mezelf nu om even te wachten..... Ik wil zeker weten dat ik het doe omdat ik het echt wil en niet om het gat te vullen.
Vooral ook omdat mijn gezondheid best wel eens beperking kan zijn om weer fanatiek te kunnen gaan rijden. En ga ik er dan wel genoeg plezier aan beleven of wordt het vooral confronterend? Dat is een gok en dat zal het ook blijven.... maar daar moet ik dus wel heel goed over nadenken.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:03

Kan me voorstellen dat je even diep moet nadenken Richtje.. Zomaar onbevangen aan een nieuw paard beginnen lukt je nooit meer. Daarvoor heb je teveel meegemaakt.... :(:) Ik hoop dat je lichamelijk ook weer zover in orde komt dat alles wat je wilt je weer lukt.. :*

Fijn dat je een nieuwe topper gevonden hebt Belker. Dat je zo snel weer een paard hebt aangeschaft kan ik me ook voorstellen. Toen mijn merrie overleed na een ongeluk had ik binnen een maand ook weer een nieuw paard (Zhuf) staan. Maar toen wist ik nog niet dat ik zoveel pech met paarden zou krijgen :D . Moet eerlijk zeggen dat ik nu twee wedstrijd paarden van mijzelf heb en daar naast alleen maar trainingspaarden.. Geeft wel minder stress..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:21

Fijn dat het zo goed gaat Aukelizzy, hopelijk bevestigd de controle je gevoel en krijg je groen licht voor de wedstrijden!

Belker, wat erg voor je dat je die beslissing hebt moeten nemen! Soms is het idd beter zo, maar dat maakt het er niet minder moeilijk door. Heel veel sterkte!

En Richtje, als het nog niet goed voelt, ook gewoon niet doen! Als het zo moet zijn zal er vanzelf wel weer een paard op je pad komen, het klinkt alsof je momenteel wel even genoeg aan jezelf hebt. Dus zorg eerst vooral goed voor jezelf, ok?