Peelie schreef:mijn gewrichten zelf zijn niet scheef. bij mij staan mijn gewichten aleen maar de ver naar binnen. dus dan is het wel prettig als er gedwongen recht 'afgerold' kan woren.
In ieder geval een afwijkende beenstand zoals bij paarden een afwijking in de benen of hoeven.
Uw lichaam heeft toch altijd de neiging "scheef" te lopen (afrollen) en als je dat gedwongen verhindert krijg je overbelasting met alle gevolgen van dien. Daarom bedoel ik corrigeren ja, maar afdwingen nee.
Mizora schreef:Zelf loop ik ook schreef (toontredend in de paardenwereld), maar nee, ik vind nieuwe rechte schoenen na enkele keren lopen (zodat de ergste rechtheid eraf is) lekkerder lopen dan de oude die al helemaal scheef zijn. Die duwen je namelijk eigenlijk nog verder.
Dat nieuwe schoenen moet u zien als corrigeren met bekappen en het weer scheef afslijten als dat de afwijking blijft. Als dat niet meer mogelijk is, ontstaat er de overbelasting die ik bedoel met als slijtage op het lichaam als gevolg. Beter uw schoenen die slijten en de ijzers bij de paarden, dan uw lichaam of die van het paard.