Volgende week horse expo in gent en daar ga ik eindelijk mijn Cavallo'tjes kopen . Wordt een maatje 1, maar misschien zal het voor de achtervoeten toch een 0'tje worden. Maar ik mag gerust passen (met plasiek zak enzo) en terugbrengen als het niet gaat... Ideaal dus ben helemaal blij! Nu nog hopen dat ze effectief passen op die extreem ronde voetjes. Passen wel grote kans, niet draaien daarentegen....
Cavallo is juist voor ronde voeten geschikt. Dus dat moet goedkomen.
ponyzotje
Geplaatst: 19-02-11 16:03
Ja ik weet het. Ik koos ze ook initeel daarom. En hoe meer ik lees en hoor, hoe positiever ik erover word. Ze heeft wel extréém ronde voetjes (110cm op 110cm vanachter, vanvoor breder) maar de schoen is achteraan wel mooi gevormd dus inderdaad weinig kans op draaien. Volgend weekend zullen we het weten en zou ik eíndelijk deftig aan de slag kunnen *spannend*.
Ik vond ze eigenlijk veel minder lomp in het echt dan ze lijken op internet.
Rivaldo loopt tegenwoordig blootvoets voor de wagen (draven over steen en soms ook meerdere keren per week en dan ook pittige ritten) hij heeft door het langzaam wennen op blote voeten in combi met easyboots gewoon keiharde hoeven gekregen .. Voorheen kon ik dit echt niet doen.
Helaas heeft mijn 2de pony erg korte en gevoelige hoeven. Daarom rijd ik nu ook met de easyboot (toevallig dezelfde maat).. Helaas ging ik door een park waar ik niet erg bekend was, daar was het zo blubberig dat ze ver weg zakte met de wagen en ik een schoen ben verloren. Daarna gaan zoeken maar ik werd zelf ook helemaal vast gezogen en de helft/ 3 kwart van mijn laarzen was niet meer te zien. Helaas was het zulke sterke blubber dat ik er een verloren ben (deze kan ik helaas niet meer terugvinden. Zelf ben ik erg tevreden over de schoenen en ze vielen zowat nooit uit, maar deze drek was gewoon zo erg dat ik zelf er ook niet uitkwam. (dat noemt zich een ruiterpad)
Daarom is mijn vraag aan jullie hebben jullie nog 1 of 2 schoenen liggen in maat 000?
Jammer dat je een hoefschoen verloren bent. Tja in echt blub is het natuurlijk geen houden aan, vooral niet als je het model zonder gaiters hebt. Misschien kun je nog eens terug gaan om te zoeken? Dat hij later nog eens boven komt? Ik heb zelf niets over in maatje 000.
Zag vandaag dat Cavallo een nieuw type heeft uitgebracht ... Cavallo SPORT (alleen maat 3):
(foto van equixantosbarefoot)
L_Rivaldo
Geplaatst: 20-02-11 15:08
Ben de dag erna gelijk terug gegaan met kaplaarzen, helaas kon ik hem niet vinden, misschien in de zomer wanneer het wat droger is? Denk ook dat ik ze een verfbadje wil gaan geven, dan vallen ze ook wat meer op
Bestaan er ook plakijzers, dat je de hoef wel uit kan krabben en kan ademen, maar dat je geen nagels in de hoef nodig hebt?.. mijn 2de pony heeft namelijk te korte hoeven voor ijzers en staat overdag buiten op steen...
@L_Rivaldo : ik heb eens spuitijzers gehad. Van Vettec. Dat is een 2-componentenpasta in een tube die samenkomt als je hem leegdrukt. De smid spuit die er op in de vorm van een ijzer en vijlt hem na uitharing (in 3 minuten) in de gewenste vorm. De binnenkant van de hoef is dus gewoon 'open' net als bij een ijzer. Ze zijn ook keihard en gaan net zo lang mee als ijzers (6-8 weken afhankelijk van gebruik).
ponyzotje
Geplaatst: 20-02-11 17:40
De Cavallo sport is niet zo nieuw, en bestaat niet alleen in maat 3, ik zag 'm vrijdag in de winkel liggen maat 1 . Het verschil zou zijn dat-ie 'n 4mm minder breed is, maar de binnenkant zou ongeveer dezelfde afmetingen hebben. De prijs is hetzelfde dus ik ga tegen vrijdag ook nog wat dingen opzoeken erover. Hij ziet er wel classy uit. De sluiting is wel minder elegant (wel goed ik heb 'm geprobeerd ), maar misschien ook minder "verslijtbaar" dan die klittenband? Edit: op verschillende sites lees ik dan de binnenkant dus ook smaller is, dus valt die af voor Daya.
De equiboot is er niet in hele kleine maten (kleinste is 10,5 cm).
En inderdaad met superfast van Vettec kun je een soort spuitijzer maken. Het wordt laag voor laag aangebracht, moet een minuut uitharden en blijft ongeveer 2 tot 3 weken zitten. Ken ook verhalen dat het er na 3 dagen afviel, bij Isa is het destijds 11 weken blijven zitten (en was er toen nog niet af te krijgen behalve door een stuk van de voet te bekappen). Het is niet goedkoop, en het is niet echt slijtvast als je ermee over de harde weg gaat rijden.
Bij mij werd het er in één keer op gespoten. Niet in lagen. Voor de stevigheid heeft mijn toenmalige smid ook een randje over de hoefwand gelegd. Het heeft er toen 8 weken onder gezeten en met het kapmes was het er zo weer af. Het slijt idd op de weg, maar dat doet een ijzer ook.
het lijkt mij wel wat zijn hoeven moeten echt groeien maar op stal laten en dat zijn vriendje wel mag en dat weken lang zie ik ook niet zitten. Rubbere matten in paddock kan ooIdeear dat is ook niet goedkoop. Ijzers vind de smid vee link. Hoefschoenen doe je niet dag en nacht om.
De easyboot RX die ik nu heb, laat ik wel dag en nacht om. Is de schoen ook prima voor geschikt vanwege redelijk zacht, maar toch stevig materiaal. Ze gaan niet uit, draaien niet en ik ben tot op heden erg tevreden met die schoenen. Heb er ook al eens mee op de harde weg gewandeld, en ook dat gaat goed. Alleen in de sneeuw vond ik ze weinig grip hebbben afgelopen winter.
Ik heb 2e hands een setje 00 kunnen kopen. Kijken of die bij Roos wel aan en (niet helemaal onbelangrijk) weer normaal uit kunnen. Zodat ik ze ook echt ga gebruiken ipv dat ze in de kast liggen en ik gewoon maar op het land blijf rijden ipv lekkere buitenritten.
Hopen dat deze beter aan- en uitgaan dennis, zou toch wel ideaal zijn!
En als mensen nú nog niet overtuigd zijn van de voordelen van hoefschoenen tov ijzers, dan weet ik 't ook niet.
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 21-02-11 20:45
Wat een ge-ni-aal filmpje. Die ga ik doorsturen
Ik heb de cavallo's nu een paar keer aangehad. Nog alleen maar gestapt maar dat gaat goed. Ik heb aan de zijkant wel iets ruimte over, maar ze draaien tot nu toe niet.
Heeft iemand een Epic Easyboot maat 00 over ? Die wil ik ook nog proberen / hebben Het is bijna verslavend
Isapaardje
Geplaatst: 21-02-11 21:06
SIEMxFUNNY schreef:
Het is bijna verslavend
Ik heb hier: Smit, easyboot normaal, easyboot epic, heb ook de bare en de glove gehad (maar weer verkocht), heb de RX en de Cavallo ... maw ... het IS verslavend