Onbeslagen is toch juist zo gezond voor de hoeven? De beslagen paarden hebben geen scheuren.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bijke schreef:scheurtje zijkant LV
LV onderkant
Hanneke84 schreef:Tuurlijk wil je rechte hoeven, dat sowieso.. Dat ostheopatische oplossingen maar voor 1 week zijn ben ik het totaal niet mee eens..
russel schreef:Waarom zoveel onbeslagen paarden met scheuren in de hoeven?
Onbeslagen is toch juist zo gezond voor de hoeven? De beslagen paarden hebben geen scheuren.
Needje schreef:Scheuren ontstaan meestal als de wand te lang is. Komt teveel druk op te staan dan.
Woods, waarom heb je m op ijzers gezet? Ik vind dat ie hele mooie blote voeten had!
Ijzers lijken ook wat krap gelegd. (weinig garnituur na 3e nagelgat)
woods schreef:De ijzers zijn expres wat minder ruim gelegd om aftrappen te voorkomen,
fransje23 schreef:woods schreef:De ijzers zijn expres wat minder ruim gelegd om aftrappen te voorkomen,
Wat minder ruim? Ik zie helemaal geen garnituur.. Om aftrappen te voorkomen kan je de takken wat korter houden maar evengoed wel voldoende garnituur houden.
Overigens kan ik mij voorstellen dat het paard problemen had met afrollen omdat het ijzers wat er eerst opzat nagenoeg geen opzet heeft. Misschien dat de ijzers er daardoor ook werden afgetrapt. Met een betere afrol zou dat probleem over moeten zijn.
Maar goed, ik ben geen expert.
Hoelang staat ze in de molen en met wat voor ondergrond?