Thirsolieman schreef:@ Belker: wat vreselijk voor je, zeg! heel veel sterkte toegewenst!
Ik lees verschillende berichtjes over opbouwen: hoe en wat. Fijn als je weer op kunt gaan bouwen!
Floris begint ook beter te lopen, ik ben benieuwd naar de manier waarop jullie hebben opgebouwd? Hoeveel tijd nam dat in beslag? en wat moest je doen tijdens het opbouwen?
Hoe lang het opbouwen duurt hangt er natuurlijk vanaf op welk niveau je paard voorheen liep. Ik heb meer dan een jaar over het opbouwen gedaan, maar als ik een B proef had moeten rijden, dan was dat na een maand of vier wel mogelijk geweest.
Ik ben begonnen met een week vijf minuten stap, toen een week zeven minuten stap, toen tien minuten stap één minuut draf, en zo telkens een heel klein beetje toegevoegd. In het begin alleen maar heel klein en verzameld draven, ik heb meer dan een jaar geen uitgestrekte draf gereden, en de galop ben ik pas na anderhalve maand gaan meepakken omdat dan alle gewicht op dat ene voorbeen komt.
Gecontroleerd bewegen is superbelangrijk. En je kunt natuurlijk altijd beter iets langzamer opbouwen dan té snel.