Ik ben blij dat het zo duidelijk is. Anders blijf je zo hangen in een stuk wat steeds minder wordt, maar waar trek je je grens. Dat steeds minder worden hebben we de afgelopen 2 tot 3 jaar al gehad. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dus mag weer rustig wat gaan stappen en draven!
had het echt niet verwacht, sander zei vorige keer namelijk nog dat ze echt slecht was. We zijn er natuurlijk nog lang niet, maar het is iig al een goed begin naar herstel!
. Vandeweek had ik haar wat later op het landje gezet en toen is ze best wel gaan rennen toen ik weg was, begreep ik van de staleigenaresse. Sindsdien is de binnenkant van haar koot/kroonrand weer warm en loopt ze niet lekker in draf. Ben er echt zo ontzettend klaar mee en het lijkt wel alsof alles wat je doet, gewoon weer verkeerd uitpakt.. Om moedeloos van te worden..
Ik baal er goed van.
. Waar doe je
. Moeilijk hoor..
ik ken dat gevoel zo.. ik heb er zo vaak helemaal mee willen stoppen, maarja dat gaat natuurlijk niet zomaar als je met een levend wezen te maken hebt dat je ook nog eens heel erg aan het hart gaat. Er komen betere tijden, daar houd ik me ook altijd maar aan vast

Yade doet het goed op haar nieuwe plekje, ze staat lekker op het land en het klikt heel goed met de andere merries samen. Ik ben haar sinds deze week weer aan het longeren en dat gaat tot nu toe ook goed.. als het zo door gaat wil ik er over een maandje weer op gaan denk ik (nog wel even iemand zoeken die de eerste keren wil, ik heb geen idee of ze nog een beetje zadelmak is).
Ze is vandaag weer naar de hoefsmid geweest, was voor haar doen hard gegroeid, dus een maat groter ijzer en weer nette voetjes. Ook hebben ze al weer nieuw hooi van dit jaar dat kan ook een dingetje zijn wat op haar benen slaat. Omdat er zoveel dingen evt zouden kunnen meewerken (of tegenwerken het is maar hoe je het wil noemen) weet ik het niet zo goed en zolang ze goed blijft lopen en het niet dikker wordt gaan we zo maar door. Fijn dat je die zwelling even uitlegd, best handig voor een evt volgende keer, ben nml bang dat ik met dit paard nog niet het laatste dikke been heb gehad.
Yade is erg snel dik. Hooi zou ik niet minderen, 4,5 a 5 kg zou ik echt het minimum vinden. Je kunt idd wel voor ander hooi kiezen nog zoals graszaad. Stro zou ik haar ook niet vanaf halen in combi met deze hoeveelheid hooi, anders loop je weer risico op maagzweren e.d.
).. Ze is aardig nerveus, heb het idee dat dat ook door het voetje komt i.c.m. lang niet op buitenrit te zijn geweest, dat ze daarom niet kan ontspannen.. Van enkel een stukje stappen (1/2 uur) kwam ze toch wel aardig warm terug, paar plekjes nat. Gelukkig ontspande op de terugweg wel weer.
. Ook vind ik haar rechtervoorvoetje weer wat platter ogen, maar het kan ook aan mij liggen.
..
.
Thirsolieman schreef:@ Belker: wat vreselijk voor je, zeg! heel veel sterkte toegewenst!
Ik lees verschillende berichtjes over opbouwen: hoe en wat. Fijn als je weer op kunt gaan bouwen!
Floris begint ook beter te lopen, ik ben benieuwd naar de manier waarop jullie hebben opgebouwd? Hoeveel tijd nam dat in beslag? en wat moest je doen tijdens het opbouwen?