Cardy schreef:..
En over je deken, als je er zelf prettiger bij voelt om een deken om te doen. dan zou ik het zeker proberen!
Het is geen kwestie van proberen :p want heb afgelopen 4-5 jaar al deken op gehad. Voor mijn gemak zou ik geen deken op doen, maar belang van het paard staat voorop.
Mister01 schreef:@cardy: ik denk dat je beter gewoon het ritme behouden zoals het was, hij heeft eerst wel jaren een deken opgehad en nu opeens niet meer. Ik heb nooit een deken opgedaan vanwege de hoeveelheid dat ik rij, mijn quarter is 1,5 jaar geleden heel lang ziek geweest en kon ik de winter erna bijna niks met hem, maar hij heeft altijd een deken op gehad.
Nu moet ik wel zeggen dat hij een beetje watje is en het erg snel koud heeft, maar hij voelt zich veel fijner met deken op.
..
Ik ben niet echt een voorstander van een deken opdoen als het niet nodig is. Maar nou zijn mijn paarden ook absoluut geen watjes, dat scheelt ook. Voorheen deed ik een deken op, zodat haar wintervacht (dit idee krijgt ze zonder deken) niet te veel werd, voor het werken.
Maar een paard krijgt toch niet minder wintervacht als ze de winter daarvoor een deken op hebben gehad?