Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mister01 schreef:ik denk dat het er heel erg aan ligt waar de artrose zit of je een paard er een plezier mee doet om weide paardje te worden.
als het in de benen zit dan doet het dus zeer bij elke pas, en kan een paard niet zichzelf zijn in een kudde oid.
maar er zijn teveel mensen die hun paard maar aan blijven houden als weide paard terwijl dat paard gewoon serieus pijn heeft, anders waren ze nog wel te berijden.
een paard loopt niet kreupel of gaat struikelen voor de lol of om te ruiter te pesten, dan is er iets serieus pijnlijk of fout.
ik heb zelf nog geen 2 weken geleden mijn paard afgemaakt omdat hij pijn had, maar het niet zo toonde. dus ik weet hoe moeilijk het is!
07_Calimero schreef:Goedemorgen, ik ben hier beland omdat ik ook meer wil weten wat het beste is voor een paard met artrose. Ik rijd een 20 jarige ruin bij 3 x p/w. Ik merk nu het kouder wordt hij stijver en strammer is en dat hij pas na 30 min incl. instappen echt een beetje loskomt in zijn lichaam. Hij heeft in het verleden een ongelukje gehad waardoor hij nu achter onregelmatig loopt en niet goed meer kan verzamelen. Ik vind het nu moeilijk te bepalen wat nu goed is voor hem kwa training, ik rijd hem nu gewoon lekker laag en rond over de rug alleen puur op ontspanning. Ik vind het alleen zo sneu dat hij stijf en stram wordt, voel ik me bijna schuldig omdat ik me dan afvraag of hij er hinder van heeft. Misschien is het beter om hem lekker paard te laten, hij komt verder samen met het wat jongere paard van de eigenaresse elke dag lekker buiten.