nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:39

Isapaardje schreef:
@Gimli; :(:)
Wat een pech.
Kan het misschien zo zijn dat in die laatste km, de schoen al uit was zonder dat je het zag en hij schrok omdat het ding tegen zijn been sloeg?
Hoe dan ook, flink balen.
Heb je de schoenen nog teruggevonden omdat je schrijft dat je ze wel wilt laten maken, of heb je alleen 2 kapote gaiters over?
Moet trouwens bij schoenmaker volgens mij gewoon gemaakt kunnen worden afhankelijk van hoe ze zijn afgescheurd natuurlijk.

Dat vind ik zelf wel een nadeel van de epics, als het fout gaat, dat ze dan blijven hangen en je dus paniek gaat krijgen. Om die reden heeft Isabella in de nacht (als ze 24 uur op schoenen staat) geen epics om.

Ik had me ook al bedacht dat-ie misschien in het draaien (voordat-ie ging rennen draaide hij ineens) de gaither stukscheurde en daarvan schrok, maar ik heb werkelijk geen idee of dat zo is geweest.
Toen ik 'm weer gekalmeerd had en bij m'n vriendin was aangesloten merkte zij op dat ik aan één been alleen nog de gaither had hangen en aan de ander de schoen aan de half kapotte gaither bungelde.
Meneer liep gewoon verder, dus aan de andere kant denk ik ook niet dat dat reden tot paniek gaf.
En het is dan wel 'n bloedpaard, maar wat dingen aan z'n lijf betreft is-ie toch wel aardig bomproof.

Anyways, ik heb dus één kapotte die wel gemaakt kan worden denk ik.
Andere schoen heb ik (nog) niet gevonden, ik ga morgenmiddag nog eens zoeken, hij was weliswaar bruin van de modder maar er zit 'n rood zooltje in, dus hij moet toch wel te vinden zijn. :+

Ik baal behoorlijk inderdaad, zit me ook echt af te vragen hoe ik dat moet gaan oplossen.
Hij had echt ruimte over aan de zijkanten, plus dat de hoef hoger zit door het zooltje, dus dan is de kans op draaien uiteraard groter.
Zat al te denken aan een dunner zooltje en dan de schoen versmallen, maar hoe ga ik dat doen?
Of wellicht 'n ander merk schoen, maar aangezien cavallo's en boa's meer voor ronde voeten zijn vallen die ook al af helaas.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:10

Ik zat te denken om op 1 of andere manier mijn telefoonnummer er in te zetten.

deedee19

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:59

Ik ben zondag voor het eerst een echte buitenrit gaan maken met de Cavallo's, als in lekker door de blub en wat galop erbij. Nou op een gegeven moment kwamen we bij een grote blubberplas waar we echt niet omheen konden. Nou toen dacht ik laten we de test eens doen en kijken of de blub de schoenen niet uitzuigt. Nou met vlag en wimpel geslaagd! En wat zagen die schoenen er uit na gebruik zeg. Heb eerst de benen maar afgespoten met schoenen aan, toen goed laten drogen en afgeborsteld. Van de week maar even een extra laagje vet erop.
Volgende week wordt hij weer gekapt. Zijn easyboots voor achter krijg ik nu echt niet niet meer aan namelijk. Gelukkig zijn zijn hoeven achter inmiddels zo sterk dat ik ook best af en toe een ritje zonder kan.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 09:00

op de gele powerstraps van mijn gloves staat mijn 06-nummer geschreven.
zeker wanneer ik zonder gaiter rijd, en de kans op verliezen groter is, toch een fijn idee.

In oude corresprondentie met de saddleryshop over aanschaf van gloves spraken zij trouwens ook over een 'breaking point' aan gaiters. Je zou zeggen dat het de bedoeling is dat hij in noodgevallen afscheurt. :? Ze adviseerden in elk geval sterk om een set reserve gaiters aan te schaffen.
(daar heb je natuurlijk niets aan als je de hele schoen kwijt ben)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 09:02

Mijn voorkeur ligt dan toch bij een goedpassende schoen zonder gaither. Als die schoen er zo half aan blijft hangen lijkt me ook niks. Maar ja de standaard easyboot zonder gaither is ook weer niet voor ieder paard wat.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:04

Ik ben eens een schoen verloren van een pony die ik geleend had van iemand. Dat was dus dubbel triest, want ik vond dat ik toch 'verantwoordelijk' was voor het verlies, ondanks dat ik ook vond voor vertrek dat de schoen niet echt goed paste (maar de eigenaar zei van wel).
Nog overal gezocht in het bos, maar helaas, niets gevonden.
Toen ik beetje de pee erin, terug kwam bij de stal van die pony, stond de schoen op een paal van de buitenbak. Iemand had hem gevonden en dat was toevallig ook een ruiter daar uit die buurt en die wist dat die man met pony's met schoenen reed. Dat was dus een geluk bij een ongeluk.

Die man zelf is ze ook wel eens verloren hoor (rijdt aangespannen, dan zie je het ook niet zo snel of ze een schoen kwijt zijn voor), en vond hem later ook terug doordat iemand hem aan een boomtak gehangen had.

Maw ... mijn advies is niet alleen naar de grond te kijken om de schoen te zoeken :D
Succes.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:14

Haha zoek in de bomen :)

Mijn eerste hoefschoenen verwacht deze week. Ik zit nog te twijfelen over de easyboot Epic, maar het verhaal hierboven van dat hij losschoot vind ik wel eng.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:37

wat heb je besteld dan?

IJzers kunnen ook los schieten hoor :o

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:35

Ja dat is wel zo.

Ik heb dit paar eigenlijk besteld voor de voorvoeten. Zitten nu nog ijzers onder, maar gaan er over8 weken af. Heb ze achter gepast en dat past ook volgensmij. (Tussenbandages was ik vergeten mee te nemen)
Afbeelding

Ik zit te twijfelen om misschien toch een paar epics bij te kopen. Denk dat ik eerst even kijk hoe de cavallo's bij de voorvoeten vallen. Kan er altijd nog bijkopen :D (ik koop altijd veeel te veel :P )

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:41

Is er niet toevallig iemand met de kleinste maat Cavallo's in de kop van Noord-Holland?
Wil ze graag passen, vind ze te duur om de gok te nemen.
Op m'n easyboots doet Roos het goed, maar blijf klooien met het uittrekken. Denk dat ik er van de week maar weer ijzers onder gooi.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:46

Helaas. Ik heb maat 1. Als ik in de buurt woonde had je ze zo mogen passen.

Welke easyboots heb je Dennis ? Gaat het uittrekken zo slecht ?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:52

De simpelste lage.

Laat ik zeggen, rondom beslaan kost minder tijd dan rondom schoenen aan en uit trekken.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:14

Welke maat easyboots heb je dan? Want dan kun je kijken welke maat Cavallo daarmee overeen komt. Als je de met plastic zakjes past mag je ze altijd terug sturen.

SiemxFunny ik vind de schoenen vrij groot ogen. Er lijkt veel ruimte aan de bovenkant te zitten. Zo zit het bij de mijne volgens mij niet. Of ik kijk er vreemd tegen aan.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:18

De buitenkant , dus ook de bovenkant kan ik toch zelf nog stakker doen met het klitteband. Er zit ook een gelzool in. Weet niet of dat uitmaakt.
Denk dat het meer gaat om de schoenmaat, of ?
Heb je een foto van jouw schoenen?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:19

Jaaaa ik heb 'm gevonden *\o/*
Had de moed bijna opgegeven, nog één laatste keer kijken en daar stond-ie dan!
Meer goed nieuws, de schoenmaker kan de gaithers repareren!
Helaas heb ik bij het schoonmaken zo'n goudkleuring ring-schroef-ding door de gootsteen gespoeld, en laten die nou nét niet reserve erbij zitten _-:(

Maargoed, als iemand een idee heeft hoe ik de schoen smaller kan maken, please tell me.
Zat te denken aan een dunner zooltje en tape om de hoeven, wellicht dat ik dat eens kan proberen, maar ik vrees dat dat de ruimtes aan de zijkant niet gaat opvullen.

SIEMxFunny, ik heb goed passende epics aan de voorvoeten en die zijn nog nooit (klopt heel hard af) losgeschoten, gedraaid whatsoever.
Helaas pastten ze aan de achterkant dus niet zo goed, maar dan is het natuurlijk ook afhankelijk van hoe klapperende-schoen-proof je paard is. :+

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:23

Op deze foto lijkt het beter te passen. Voor mij ook even wennen met aandoen, ben nog een amateur :+
Afbeelding

Fijn Gimli_ : dat je ze weer hebt gevonden!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:28

Oh ja zo ziet het er anders uit. Ik moet even kijken of ik ergens foto's heb. Iig niet op de pc. Heb ze wel gemaakt, maar nog niet van de kaart afgehaald.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:34

De 000 (heb grote maatse shetten). De kleinste cavallo's zal er volgens de tabellen een beetje om hangen of het past of niet.
Die gaan dus zowat niet meer uit (aan gaat redelijk, ben ook nog nooit wat verloren, ook niet in koot hoge zuigende drek). Zit ook te twijfelen of ik een setje 00 en koop of niet voor voor (achter gaat beter dan voor uit).

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:44

de cavallo's zullen niet gelijk uitgaan, maar als ze aan de grote kant zijn, zoals bij mijn ijslander, kunnen ze wel flink klossen. Ik vond dat niet fijn en mijn merrie werd er struikelig van, omdat ze haar voeten toch al nooit supergoed optilt :o. Maar verliezen deden we ze niet.

Gimli, wat super dat je de schoen terug hebt gevonden! +:)+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:46

Op de Easyboots loopt Roos net als op blote voeten, je merk er niets aan.
De kleinste Cavallo's vallen volgens mij gelijk met de 00 van easyboot, vandaar dat ik twijfel. Kwa kosten vind ik het aardig wat voor iets wat ik dan misschien wel weer nooit gebruik.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:56

Dennis, Voor mijn IJslander vond ik de Cavallo maatje 0 (voor breedte 102-109 cm) aan de grote kant.
Ik heb nu Gloves maatje 0 voor haar (voor 104-107 mm) en die zitten als een handschoen.
Het zal ook wel met de pasvorm te maken hebben en de vorm van de hoef.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:02

Isapaardje heeft 000 en 00's van easyboot en de Cavallo maat 0 wat allemaal aardig zit voor zo ver ik begreep.
Mijn Roos heeft voor hele ronde voeten (en achter juist heel lang en smal).

Ijzers moeten voor haar ook goed verbouwd worden voordat ze er onder kunnen.

Werk liever met schoenen, ik train nl meestal op gras, dan zijn ijzers niet handig. Maar ze is wel snel gevoelig op het harde en trapt haar hele voeten stuk in een klein buitenritje (heeft ze altijd al gehad).

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:13

Dennis, ik heb het idee dat het ook uitmaakt of je aangespannen rijdt met schoenen of onder het zadel.
Dat het bij het laatste toch nauwer steekt hoe goed ze passen. Maar misschien heb ik het verkeerd.
Heeft iemand hier ervaring met beide?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 00:09

Ik heb inderdaad voor Isabella maat 000, maar die zitten ook erg strak. Maat 00 zit weer te ruim, maar met gaiter erop blijft hij wel zitten.
Cavallo heb ik maat 0, maar daar zit wel een binnenzool in met zijkant-opvulling (zie foto hieronder ter verduidelijking):
Afbeelding

Zo gaat hij niet draaien.
Zelfs bij 24 uur per dag aan afgelopen winter, in sneeuw en modder, en dus ook bij gaan liggen en zo, bleven ze keurig aan. Draaien niet.
Isabella's hoeven zijn (ongeveer) 96 mm breed en 105 mm lang.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:08

Onder het zadel stuur ik mijn mormels met gevoelige voetjes de berm in (en af en toe oversteken kan wel prima).
Ze staan nu ook in een half bestrate padock, dus hebben inmiddels weinig voet over.
Ik gebruik ze inprincipe ook alleen op de weg (en laatst toen m'n weiland zo hard bevroren was dat Roos er ook gevoelig op werd).