Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mjay schreef:hallo,
mn paardje is kampt nu al een tijdje met bevangenheids problemen, nu zie ik op de paardendrogist allerlei homeopathische middelen en supplementen die zouden bijdragen aan een goed herstel heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld: Laminaze 5 star poeder (supplement)
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... ar/101504/
of podocomplex van de groene os:
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... ex/101505/
ik ben erg benieuwd naar ervaringen of andere ideeen hierover en ik heb geen zin om 64 pagina's door te worstelen
ElCamino schreef:Het verschil in hoogte waar ik ver praat is het verschil in dikte van de zooltjes zelf! Niet de voet hoor !!!!
En de kit is overal even dik. De ruimte tussen voet en zool is volgespoten en de restjes erlangs is gewoon smeersel wat niet netjes weggehaald is.
Citaat:Isapaardje: Hij staat bewust op "een schommel". Het dikste punt bevindt zich op de plek waar het hoefbeen heen zou gaan kantelen.Om een ijzer goed te eggen zou hij op dat dikste punt moeten afrollen maar dat kan niet, dan zou de halve teen eraf moeten, vandaar.
Citaat:En het A-symmetrische ijzer hoort in dit geval absoluut niet !! Precies waar het nauwer was zat ook het probleem én een vernageling.
En het spijt me maar als de ijzers van jouw paardje nog nooit symmetrisch an sich zijn geweest doet je smid iets niet goed denk ik...gewoon beslag en gewone voeten horen gewoon gelijk te zijn.
spretje schreef:ook ik geef hippo ex-laminitis.
Of het daadwerkelijk helpt weet ik niet. Het leek hel goed te gaan, na vier weken overgestapt van één schepje per dag naar één schepje per drie dagen. Twee weken zijn we nu verder en ze heeft gisteren weer een terugval gehad. Ik heb haar nu weer op één schepje per dag staan en we zullen zien.
Om de zes weken krijgt ze een terugval, ik zou niet weten waardoor. Heeft een paard een of andere cyclus die zes weken of zo duurt? Ik vind het zo typisch dat er iedere keer weer zowat zes weken tussen zit, maar ik krijg er geen kijk op wat het dan zou moeten zijn.
NatasjaM74 schreef:Hoe ziet het er uit als een pony een terugval krijgt bij chronische hoefbevangenheid.
Zoals ik al schreef is Cody de shetlander stijf en loopt ze voorzichtig. Net getempt en ze had 37.4 dus ok, haar hoeven zijn niet extreem warm of echt gevoelig, mag vijlen aanraken enz.
Zijn er nog andere ziektes waarbij paarden zo voorzichtig lopen?
Ik ben een beginneling als het paarden aan gaat dus vind het moeilijk inschatten wanneer ik een DA bel en wanneer niet.
Ze eet en drinkt goed, heeft normale mest.
spretje schreef:Ik durf het bijna niet te vragen...Maar hoe is het dan afgelopen met jouw paardje?
lolclub schreef:mirtje27 schreef:Hey,
Bedankt voor de reactie's. Ben een leek op het gebied van hoefbevangen dus dit is een super topic.
Ze heeft die schimmel in de witte lijn bij de teen.
Toen ze nog in het gras stond wist ik dus nog niet dat ze hoefbevangen was. Ben naar de 1e da geweest en die heeft het ook niet opgepakt, hij zei alleen ze loopt wel heel gevoelig. Toen hij haar ging verdoven in het gewricht kwam er ook vloeistof uit. Zal dat ook met de hoefbevangenheid te maken hebben gehad?.
Maar toen ze echt goed kreupel werd toen waren haar pezen heel dik en warm, dus het is heel verwarrend geweest....
Zal wel even foto's maken van de hoeven.
Hebben jullie nog voedingsadvies, ze krijgt nu hooi 2 keer per dag, geen gras en zemelen met kruiden (ursonne). Ook geef ik nu drainage compositum.
Mirjam
Dus toch WLD... lastig want om dat echt weg te krijgen moeten ze soms een behoorlijk stuk van de hoefwand weghalen, Geerke haar paard had dit ook, die kan je er vast meer van vertellen.
Die vloeistof die uit het gewricht spoot, was dat heldere vloeistof , het klinkt namenlijk of je paard ook artritis heeft/had, heeft ze niet iets van een infectie elders in haar lichaam gehad wat op de gewrichten en ook op de voeten is geslagen ?
Voedingsadviezen zijn afhankelijk van of je paard op gewicht is, overgewicht of ondergewicht heeft, misschien kun je jezelf daarin nog even toelichten ?
geerke schreef:mirtje27
Mijn pablo had WLD aan 3 hoeven.
Het is er nu uitgegroeit maar het heeft lang geduurd.
En het kan zo maar zo zijn dat als de volgende keer de hoefsmid komt er weer een plekje zit.
Ik maakte het iedere dag schoon met waterstofperoxide en een oude tandenborstel.
Daarna smeerde ik er honing op en ging hij in een schone droge stal.
Vocht is funest...daar is die schimmel dol op.
Het is ook belangrijk dat de hoefsmid het uitvlakt tot gezond weefsel.
FieroSB...sterkte!![]()
hopelijk stabiliseert het snel....hoe minder lang beroerd staan hoe groter de kans op herstel!
Elcamino...Dat ziet er even anders uit....ben er nog niet uit of ik dit nu helmaal de manier vind,maar ik neem aan dat die hoefsmid een expert is,dus hij zal het wel weten
RonAalders schreef:To be continued..................
mirtje27 schreef:En over dat sidorak dieet, ik weet wel dat het inderdaad vroeger door sidorak werd gedaan. Ik geef het op advies van iemand hier uit de buurt die op het natuurlijke is.