[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

norton84

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:53

tja ik vind het echt heel moeilijk om te zeggen het gaat wel of niet beter. hij komt volgens stal eigenaar nog steeds stijf de boks uit. ik longeer nu met gogeu en als die eraan zit moet hij wel zakken als je hem er niet aan doet gaat zn hoofd gelijk weer de lucht in. dit is met rijden ook het geval bewust rijden dan loopt hij correct. maar uit stappen dan gaat hij gelijk hoog lopen.

heb de gewrichten wel in laten spuiten ben de naam van het product al weer vergeten. kan het niet onthouden. duimen maar dat het helpt. maar dit klinkt hard maar is wel verweg het laatste wat we ermee gedokterd hebben. ik ga niet op kreupel of pijn leidend paard rijden.

hoe gaat het met de andere paardjes lekker rijden of ook in de lappen mand

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:57

Wat is dat voor ding dan die gogeu is dat z'on dik touw met een catrol?
Loopt hij bij jou niet kreupel als hij verzameld loopt? Ik heb dat idee wel bij mijn paard. Dan duikt hij direkt op de voorhand en gaat dan kreupelen. Maar ik vind dat mijn paard niet heel stijf stal uit komt enzo.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:02

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:52

bertine37 schreef:
Wat is dat voor ding dan die gogeu is dat z'on dik touw met een catrol?
Loopt hij bij jou niet kreupel als hij verzameld loopt? Ik heb dat idee wel bij mijn paard. Dan duikt hij direkt op de voorhand en gaat dan kreupelen. Maar ik vind dat mijn paard niet heel stijf stal uit komt enzo.

een gogeu ziet er als volgt uit je hebt deel wat je aan hoofdstel vast maakt. aan dit deel zitten aan beide zijde van het hoofd 2 touwtjes. deze touwtjes haal je door de bit ringen en maak je vast aan het stuk wat bij de singel zit. dan heb je een begin stuk en eind stuk aan begin zitten 2 klemmen om de toutjes vast te maken en aan eind een bevestigingsstuk voor aan singel.

sorry krijg even geen plaatjes toe gevoegd.

met de gogeu moet hij over zn rug lopen wat weer goed is voor de ontlasting van de si gewrichten en voor de rug spieren. nee voorheen hen ik nooit verschil gemerkt met het lopen als hij nageeflijk is. hij liep altijd zuiver.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 13:02

He balen Norton. Ja, op een gegeven moment ben je dat gedokter echt beu he. Maar je bent wel weer aan het rijden dan?

Ik ben nog steeds tevreden met het aspirinepoeder, we zijn nu al weer bijna drie maanden volop aan het rijden. Het enige dat ik niet meer doe is springen, maar wel gewoon dressuur en buitenritjes. Echt blij, heb meer dan een jaar lopen dokteren en vaak langere tijd niet kunnen rijden door kreupelheid. Mijn paard is verder supervrolijk en ziet er goed uit nu.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:03

ik mag moet opbouwend rijden in combi met longeren. maar max 30 minuten. maar zoals vandaag voel ik me dan schuldig omdat ik ziek op bed lig.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:26

Beterschap !

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:07

Beterschap en vooral niet schuldig voelen! Kun je ook niks aan doen en als je dadelijk weer beter bent begin je weer gewoon opnieuw.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 09:33

Okee jongens, ik heb echt een domper gehad.
Sinds begin september is bekend dat Femke artrose heeft,
Dat weten veel van jullie ook wel en het ging zo goed dat ik zelfs weer dacht aan een wedstrijdje.
Ze liep super totaal niet kreupel of struikelig,
Okee de galop stelde ik zoveel mogelijk uit omdat ik daar ook al mee gevallen was begin juli.
Gisteren maakten wij een heerlijk ontspannen rit in het bos en waar het te nat was gingen we stappen en waar het kon gingen we draven.
Tot Femke op de terugreis in een keer struikelde en dieper en dieper,
En toen lagen we weer samen op de grond.
Dit keer alleen een kapotte hak en een gekneusde arm eraan over gehouden.
De vorige keer een zware hersenschudding en een gebroken sleutelbeen.
Ik ben heel erg geschrokken en morgen komt de dierenarts om te kijken of ze nou echt geen pijn heeft,
Of de artrose ook in de linkervoet zit, voor zover bekend zit het namelijk alleen in de rechterbovenhoef.
En dan kan het zijn dat dit ook gelijk onze laatste keer samen kan zijn.
Ben er helemaal kapot van...

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:01

hoi dames,
ik ben even een tijdje op mee-lees-stand geweest, ik heb mijn paard (niet het artrose paard) af laten maken, en dat is me niet in de koude kleren gaan zitten.

wat een wisselende verhalen lees ik hier!
vervelend dat het bij een aantal echt niet zo goed gaat, sterkte!
en natuurlijk *\%/* voor degene die lekker aan het rijden zijn.

bij mij gaat het wisselend, ik heb al vaker opgemerkt dat hij de dag nadat ik heb gereden slechter loopt dan wanneer hij vrij heeft gehad, en dat lijkt mij in geval van artrose heel vreemd >;)
hij heeft wel energie en zin om te werken, en ik ben langzaam de training een beetje aan het opvoeren. we hebben een tijdje alleen wat simpel werk gedaan, alle gangen, vertragen en versnellen, wat grote voltes en wat gymnastigeren ( stelling, wijken, voorhand verzetten, achterhand verzetten ) en ben nu wat meer druk op hem gaan leggen: meer verzamelen, wisseltje hier en daar, klein stopje.

ook heb ik hem gisteren voor het eerst met pessoa teugel gelongeerd, alleen nog maar dat bontje achter zijn billen, en hij liep echt goed!

nu zit ik me alleen af te vragen of ik me ook niet moet gaan wagen aan een supplement, juist om die slechtere dagen beter op te kunnen vangen.
hij heeft nog niet echt kreupel gelopen, maar net wat korter en wat stijver op dat artrose been, verder niet.

wat denken jullie? supplement of nog even niet?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:43

:j supplement ! Daarmee kan je misschien ook voorkomen dat je paard meer klachten krijgt !

Liespower94, ik duim voor je paard hoor ! Struikelen kan ieder paard natuurlijk. Was het bijvoorbeeld heel glad ? Half jaar geleden ging ik met een tinker naar buiten en die struikelde en viel daarna ook in het bos. En die heeft echt geen artrose ofzo.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:45

weet iemand toevallig nog rond welke pagina die hele lijst met supplementen staat?

ben al aan het zoeken, maar kan hem niet vinden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:52

deze ?
Maris schreef:
Jemawi schreef:
Ik kom even binnenvallen, want volgens mij zitten hier de glucosamine experts :)

Wat geven jullie?
Wat is een goede prijs-kwaliteit verhouding?
Wat zijn jullie ervaringen?

Even kort samengevat, ik heb een merrie kruising Welsh cob van inmiddels 32 respectabele jaren.
Ondanks cushing gaat het goed met haar. VA raadde van de week glucosamine aan, omdat oudjes het daar goed op/beter op kunnen doen. Ik heb hier helemaal geen ervaring mee en zou graag wat advies willen.

Misschien vind je deze wel handig ( mbt prijzen en wat erin zit ) :

Niekje51 schreef:
Found it! Het is een excel, heb ook even de prijzen van nu erbij gezocht, kleine moeite ;)

Zoals ik heb begrepen zijn er drie ingredienten van belang en dat zijn; Glucosamine, Chondroitine en Hyaluronzuur. Daarnaast is er MSM (organisch zwavel) nodig ter ondersteuning van het transport door de cellen voor optimale opname. Voor mij moest het supplement dus minimaal deze vier bevatten in de meest gunstige verhoudingen voor een redelijke prijs per dag. Ik moet het namelijk voeren voor de rest van haar leven, dus iedere maand 90 euro extra voor supplementen er tegen aan gooien is gewoonweg teveel.

[ Afbeelding ]

Cortaflex en Excellent Equi Mobility hebben alle 4 de ingredienten die ik zocht, maar na verschillende mislukte pogingen bij de fabrikant om erachter te komen in welke samenstelling die in het supplement zitten, en geen antwoord, zijn deze voor mij afgevallen. Mocht iemand dit wel weten, hoor ik het natuurlijk graag!! Primeval Gelatinaat wordt ook door vele aanbevolen, maar ik heb de keuze voor de bovenstaande ingredienten gemaakt. Ik had wel in mijn achterhoofd, als het niets wordt met deze combi, ga ik Primeval proberen, maar ik ben hierbij gebleven, nu al ruim een jaar.

Nadat ik deze lijst heb samengesteld, ben ik voor de NAF Superflex Liquid gegaan, en ik heb dit nog aangevuld met Vitamine E & Omega 3-6-9. Dit kun je in hele dure verpakkingen bij een paardenwinkel kopen, maar je kunt ook naar de Kruidvat gaan voor een flesje van 100 Tarwekiem bolletjes waar je dr drie per dag van geeft. Daar zitten deze supplementen ook in, is natuurlijk i.p.v. chemisch dus wordt beter opgenomen, en... kost € 2,50 per potje :D Als je de prijzen kijkt van de potten vitamine E en Omega 3-6-9 in de winkel sla je stijl achterover! Ik ben zeer tevreden met mijn huidige supplementen, mijn merrie doet het SUPER!

En dan klikken op woord afbeelding voor het schema.

Of anders deze : http://www.pardoes-aurora.nl/pardoesbes ... /gwsup.pdf

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:00

yep dat is hem!
dankjewel!

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:01

liespower94 balen zeg! Maar elk paard kan struikelen. Naar mijn idee struikelt een paard met artrose wel wat makkelijker maar het hoeft nog niets te betekenen.

mister van een supplement kan je paard weer soepeler bewegen, maar dan moet je wel de goede hebben en dat is gewoon uitzoeken en afwachten of het werkt.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:09

ik schrik wel een beetje van de prijzen zeg!
allemachtig! ze durven nogal wat te vragen voor een potje poeder (en vaak nog heel vies van smaak, althans dat vind mijn paard :o )

ik denk dat ik misschien eens kijk op markt of ik een open verpakking kan overnemen van iemand om eens iets te proberen, voordat ik zelf met 10 potjes/flesjes zit en het werkt allemaal niet.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:15

Jep dat is een goed idee idd. Hier op de bokt markt staan diverse glucosamine producten aangeboden. Maar zeker als je ermee net mee begint, verwacht niet te snel resultaat. Dat kan echt wel een paar weken tot 2 maanden duren !

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:17

bij clucohorse merkte ik met 3 weken al verschil

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:22

wat een gigantische lading aan verschillende supplementen zijn er zeg!

ik zie bijna de bomen door het bos niet meer! pfff.

ik zit op dit moment te twijfelen tussen Glucohorse en Horseflex glucosamine poeder, maar ik ga nog eens even verder zoeken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:01

Ik gebruik joint comp van Phytonics. Ook prijzig maar paard doet het er super op! Ik bestel het via een bokker en zo is het iets goedkoper.
Ik geef nu een half schepje en paard doet het er ook goed op. Je doet er wel lang mee. Na een paar weken merkte ik al verschil.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:23

Linnie050 bij wie bestel jij? Ik gebruik het namelijk ook en als het iets goed koper is. Is altijd mooi meegenomen;-)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:34

ik zag op markt een adv staan waarbij iemand 2 potten horseflex had, en een leuke prijs om het eens te proberen. helaas was het al verkocht.

jammer....

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:36

De da heeft gezegd dathet echt door die artrose komt...
Ze wordt nu een weidepardje x kasplantje...

Diamant191

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:11

Bij mijn paard is op zijn 12e zware artrose in zijn laatste 4 nekwervels geconstateerd. Eerst kreeg hij een homeopathisch middel met duivelskruid erin, dit werkte enorm goed maar is uiteindelijk uit de markt gehaald. Nu geef ik alweer een tijdje Glucohorse van Glucosaminecentrum.nl en dit helpt hem ook erg goed.

Vanaf zijn 12e is hij dus gelijk met pensioen gegaan, want rijden was geen optie meer. Nu is hij alweer 17 jaar oud en loopt nog even vrolijk rond met zijn vriendjes in de wei / paddock :-)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 08:09

ik denk dat het er heel erg aan ligt waar de artrose zit of je een paard er een plezier mee doet om weide paardje te worden.
als het in de benen zit dan doet het dus zeer bij elke pas, en kan een paard niet zichzelf zijn in een kudde oid.

Liespower: dit is niet direct op jou bedoelt hoor!

maar er zijn teveel mensen die hun paard maar aan blijven houden als weide paard terwijl dat paard gewoon serieus pijn heeft, anders waren ze nog wel te berijden.
een paard loopt niet kreupel of gaat struikelen voor de lol of om te ruiter te pesten, dan is er iets serieus pijnlijk of fout.

ik heb zelf nog geen 2 weken geleden mijn paard afgemaakt omdat hij pijn had, maar het niet zo toonde. dus ik weet hoe moeilijk het is!