Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bertine37 schreef:Wat is dat voor ding dan die gogeu is dat z'on dik touw met een catrol?
Loopt hij bij jou niet kreupel als hij verzameld loopt? Ik heb dat idee wel bij mijn paard. Dan duikt hij direkt op de voorhand en gaat dan kreupelen. Maar ik vind dat mijn paard niet heel stijf stal uit komt enzo.
Maris schreef:Jemawi schreef:Ik kom even binnenvallen, want volgens mij zitten hier de glucosamine experts![]()
Wat geven jullie?
Wat is een goede prijs-kwaliteit verhouding?
Wat zijn jullie ervaringen?
Even kort samengevat, ik heb een merrie kruising Welsh cob van inmiddels 32 respectabele jaren.
Ondanks cushing gaat het goed met haar. VA raadde van de week glucosamine aan, omdat oudjes het daar goed op/beter op kunnen doen. Ik heb hier helemaal geen ervaring mee en zou graag wat advies willen.
Misschien vind je deze wel handig ( mbt prijzen en wat erin zit ) :Niekje51 schreef:Found it! Het is een excel, heb ook even de prijzen van nu erbij gezocht, kleine moeite![]()
Zoals ik heb begrepen zijn er drie ingredienten van belang en dat zijn; Glucosamine, Chondroitine en Hyaluronzuur. Daarnaast is er MSM (organisch zwavel) nodig ter ondersteuning van het transport door de cellen voor optimale opname. Voor mij moest het supplement dus minimaal deze vier bevatten in de meest gunstige verhoudingen voor een redelijke prijs per dag. Ik moet het namelijk voeren voor de rest van haar leven, dus iedere maand 90 euro extra voor supplementen er tegen aan gooien is gewoonweg teveel.
[ Afbeelding ]
Cortaflex en Excellent Equi Mobility hebben alle 4 de ingredienten die ik zocht, maar na verschillende mislukte pogingen bij de fabrikant om erachter te komen in welke samenstelling die in het supplement zitten, en geen antwoord, zijn deze voor mij afgevallen. Mocht iemand dit wel weten, hoor ik het natuurlijk graag!! Primeval Gelatinaat wordt ook door vele aanbevolen, maar ik heb de keuze voor de bovenstaande ingredienten gemaakt. Ik had wel in mijn achterhoofd, als het niets wordt met deze combi, ga ik Primeval proberen, maar ik ben hierbij gebleven, nu al ruim een jaar.
Nadat ik deze lijst heb samengesteld, ben ik voor de NAF Superflex Liquid gegaan, en ik heb dit nog aangevuld met Vitamine E & Omega 3-6-9. Dit kun je in hele dure verpakkingen bij een paardenwinkel kopen, maar je kunt ook naar de Kruidvat gaan voor een flesje van 100 Tarwekiem bolletjes waar je dr drie per dag van geeft. Daar zitten deze supplementen ook in, is natuurlijk i.p.v. chemisch dus wordt beter opgenomen, en... kost € 2,50 per potjeAls je de prijzen kijkt van de potten vitamine E en Omega 3-6-9 in de winkel sla je stijl achterover! Ik ben zeer tevreden met mijn huidige supplementen, mijn merrie doet het SUPER!
En dan klikken op woord afbeelding voor het schema.
Of anders deze : http://www.pardoes-aurora.nl/pardoesbes ... /gwsup.pdf