Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joopie7 schreef:scoxxx schreef:Een paard liegt nooit: ijzers moeten altijd verbetering (in beweging) geven! Dat het paardje van Joopi krabbelt op zijn ijzertjes, wat ie voorheen niet deed... doet me een heel klein beetje twijfelen aan de keuze's die betreffende hoefsmid heeft gemaakt tijdens het bekappen en beslaan.
Ik zal vandaag even foto's plaatsen, moet zeggen dat ik altijd super tevreden was over zijn werk. Maar dan stond mijn paard wel op blotevoeten, is natuurlijk wel wat anders dan beslaan. Binnenkort gaan zijn achterijzers er af en hoop ik dat hij wat beter loopt, maar zijn voor ijzers kunnen er helaas niet af omdat hij een stuk uit zn hoef gesneden heeft.
CaylinnMae schreef:
CaylinnMae schreef:Ik heb ze zelf bijgevijld inderdaad. Als ik het goed begrijp moeten de hielen dus korter?
Zoiets dacht ik zelf ook alDe hoeven zijn nogal hard en de hielen al helemaal
Ik zal binnenkort even wat proberen bij te werken, dan maak ik nieuwe foto's. Ik hoor
graag wat ik eventueel nog anders moet doen, zoals bovenstaande, daar kan ik zeker
wat mee, bedankt!
LizMD schreef:Ik ben natuurlijk maar een leek, maar wat me opvalt bij jouw beslagen paard scoxxx, is dat het ijzer echt op het paard zit ipv het paard op het ijzer. Hij staat exact zo als ze op blote voeten horen te staan (iig, zoals ik me het beeld gevormd heb), alleen hier met een ijzer(tje) eronder.
Needje schreef:Arabesk schreef:he ja eindelijk weer eens een paar knappe hoefjes
Gaat over de onbeslagen voetjes neem ik aan?
Aangezien je bij mijn paard meteen riep dat ie ondergeschoven verzenen had. En het beslagen paardje heeft t minstens zo erg als die van mij (het had)...
Needje schreef:Verder zou correct beslag moeten eindigen ongeveer halverwege waar de voet de grond nog raakt en de ballen van de voet. Niet helemaal tot aan de ballen.
Needje schreef:
Tsja, ik zie niet zo heel veel verschil hier hoor.