TigerBD schreef:@Yvvv: Zo echt een heerlijk plaatje om naar te kijken, ik weet zo even jou verhaal niet meer wbt de spat van je paard zou je dat nog een keer willen neer zetten, ben er wel benieuwd naar.
Heb je even
?!
Voordat Moon van mij was, was hij van mijn nichtje, maar die kon er niet zo heel goed mee overweg toen hij ging puberen en toen kreeg ik hem van mijn opa en oma, terwijl hij lekker daar op het land bleef staan. Sinds 2 jaar staat hij hier en hier merkten we dus ook dat hij een raar loopje had. Ik rijd western met hem en toen we wat verder gingen in de training met de spin, liet hij op een bepaalde kant telkens zijn benen vallen en hij struikelde erg veel. Ook had hij telkens gigantische last van zijn rug en het ontspannen ging niet. De dierenarts die toen was gekomen gaf zijn rug de schuld en ragde er 5 spuiten in, waarna op zijn advies nog 2 keer een kraker is geweest. Maar het bleef terugkomen. Ik heb de zadelmaker gebeld omdat ik er echt van overtuigd was dat die niet goed paste, maar mijn inschatting was fout. Hij vond dat Moon raar met zijn linkerachterbeen liep en dacht te zien dat het bij de sprong vandaan kwam en gaf me advies om foto's te laten maken. Uitkomst was dus spat rechtsachter.
Behandeld met Tildren, nachtje op de kliniek gebleven en daarna langzaamaan de beweging wat opbouwen.
Dit was begin vorig jaar. Tussendoor natuurlijk genoeg tegenslagen gehad, juist als het beter leek te gaan, maar sinds een maand of 4 heb ik echt het idee dat het steeds beter gaat. Hij is vrolijker, meer alert, maakt goede buigingen en ook zijn rug is nauwelijks nog gevoelig... Moet nog steeds een herhaalafspraak maken bij de DA voor foto's, om te kijken of het nou daadwerkelijk beter is, maar ivm te weinig tijd schiet het er een beetje bij in...
Alani schreef:@Yvv jouw schimpie ziet er schoner uit dan die van mij. Hij lijkt wel wat dik. Is dit gezichtsbedrog of is hij daadwerkelijk wat aan de dikke kant. Mocht dat laatste het geval zijn, bedenk je dan dat beslist niet goed is voor hem.
Had 'm ook de dag ervoor gewassen:). Hij is inderdaad nog wat te dik, maar het is net zomer geweest he?! Hij heeft zowiezo heel érg de aanleg ervoor om snel vet te worden, maar hij is nu ook net 2 weken terug van het land, waar ik hem na lang twijfelen toch maar op heb gezet 24-7. De twijfels waren inderdaad het vet worden, kreupel worden of iets met de spat etc. Toch ben ik blij dat ik het heb gedaan, het heeft hem goed gedaan. Hiervoor was hij eigenlijk te mager (zie profiel), maar er mag nu inderdaad wel wat vanaf. De tweede dag dat hij op het land stond was hij al zo dik, daarna is hij eigenlijk niet veel dikker meer geworden!
Zamero schreef:Yvvv Gelukkig zeg dat het een hoefzweer was, de foto ziet er erg goed uit zeg en geeft een erg fijn en ontspannen beeld en je zit er netjes op hoor
Ja, was echt heel erg blij!! Over het te dik zijn, zie het bericht hierboven naar Alani... Je hebt nou eenmaal paardjes die snel vet worden en helaas hoort Moon daarbij
... Dat ontspannen is dus echt sinds een paar maanden, ben gewoon echt zo gigantisch happy ermee! Had het nooit verwacht, het is net een jaar geleden dat de diagnose gesteld werd! Herrinner het echt nog alsof het gister was gebeurd!