Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:27

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:32

Een 'sport' van het niveau vijvervissen of hondenvechten :n

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:23

Cowgirl schreef:
Dat is echt een enorm geforceerde loop van de TW. Veelal krijgen ze hele klompen omgebonden om deze 'gang' te krijgen.

http://www.youtube.com/watch?v=ATRnTMzi ... re=related

dit is een filmpje van een natuurlijk lopend TW paard met een normaal ijzertje onder.
Nu zeggen ze dat de gang erg prettig is voor rugpatienten maar als ik de galop zie heb ik daar mijn twijfels bij :P
Ik heb verder geen verstand van TW dus rijtechnisch ben ik een leek. Maar ik vind de walk van dit paard wel heel erg stoer.

Vreselijk om te zien hoe kort dit paard in de hals wordt gehouden :n

Net zoiets als dit, het geforceerd kort en omhoog houden van de hals http://www.youtube.com/watch?v=-erUBIf4 ... re=related

Zack

Re: Kijk-en-vergelijk foto's (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:01

zullen we nu weer ontopic gaan voordat het topic gesloten word?

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:40

De foto's zijn gemaakt, ik zal ze vanavond bewerken en plaatsen als ik tijd heb ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:21

Moderatoropmerking:
Mag ik jullie er (weer) op wijzen dat jullie offtopic gaan? :)
Het is niet de bedoeling van dit topic om willekeurige filmpjes van Youtube te beoordelen.
Jammer dat dit elke keer herhaald moet worden ;)

houfanblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:53

@ zack bn ff niet online geweest maar ze tikt wel aan ja en haalt dan ook haar koten open..:(

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:29

Zinzi_jewel schreef:
FaberSmid schreef:
Vleesvliegen zetten hun eieren af op levende dieren (vast wel bekend van Myiasis zoals bij schapen?), de maden eten het (rotten) vlees.
Larven verwijderen en dan de wond goed schoonmaken en desinfecteren. Dan schoonhouden, tot het genezen is.
Het paard is in algehele "slechte" conditie, mag ik vragen wat voor onderzoek, diagnose en behandeling is? Hoe was het bloedbeeld en mestonderzoek bijvoorbeeld? Hoe wordt er nu gevoerd, staat het paard op stal, in de wei of beide? Is het mogelijk foto's te plaatsen, in een nieuw topic?

Fabersmid

Ik had een heel verhaal geschreven over het betreffende paard , en eigenlijk wie A zegt moet ook B zeggen !!
Maar twijfel erg of ik het wel kan plaatsen op Bokt .
Hun smid heeft iig gezegd te behandelen met stockholm teer :roll:
Bloedonderzoek is er nooit gedaan !!!

Mensen weten zelf eigenlijk niets van paarden , helaas

Paard staat 24/7 in het land nu nog ! krijgt bijgevoerd . Binnenkort komen ze snachts op stal ..

Hopeloos geval zo !
Ga morgen nog eens praten met de mensen , lijkt me geen onwil maar onkunde en dat is haast net zo erg ...
Dit is even in het kort .

Praten werkt beter dan ze terecht wijzen, u kunt vast goed met ze praten voor de welzijn van het paard.
Kunt u toestemming vragen om foto's te maken? Misschien mag u die aan bepaalde mensen laten zien, die dan hun visie kunnen geven en zo de mensen en het paard te helpen?

houfanblack schreef:
@ zack bn ff niet online geweest maar ze tikt wel aan ja en haalt dan ook haar koten open..:(

Kunt u eens foto's en filmpjes plaatsen?

houfanblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:22

houfanblack schreef:

Kunt u eens foto's en filmpjes plaatsen?[/quote]

ik zou niets liever willen dan haar rennend op de foto zetten of filmen maar ze is kreupel en ik mag niks met haar doen ...ik heb zitten zoeken maar ik kan geen foto's ervan vinden:(

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:36

Geen oude foto's en fimpjes helaas, Beterschap voor uw paard.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:54

Foto's komen later, mijn thuis pc is aan het spoken :(

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:58

houfanblack schreef:
houfanblack schreef:

Kunt u eens foto's en filmpjes plaatsen?

ik zou niets liever willen dan haar rennend op de foto zetten of filmen maar ze is kreupel en ik mag niks met haar doen ...ik heb zitten zoeken maar ik kan geen foto's ervan vinden:([/quote]
Black je had laatst toch een topic over daqt je paard conrinu haar ijzers aftrapte. Toen heb je nog foto's voor mij gemaakt...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:07

Ik ga eens in overleg met de betreffende mensen , om het een en ander te proberen uit te leggen ! `En te vragen of ik advies mag inwinnen over hun dier aan de hand van foto,s !!!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:01

lovelance schreef:
[size=9]
Rontgenfoto's.. Die heb ik ook van beide voorbenen van Lance. En ja, hij heeft flinke artrose, maar het gaat hier om t hoefbeen:Afbeelding

Mag ik vragen hoe je ziet dat ie atrose heeft? Ik weet niet hoe je dat ziet, vandaar ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:06

Volgens mij is het het duidelijkst op de rechterfoto, (linkervoet). rechts op het middelste bot.

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 07:37

Ik heb mijn paard nu een aantal weken van zijn ijzers (hij had alleen voor). Zn hoeven waren zo droog en brokkelig dat er gewoonweg geen ijzer meer onder kon ivm verder brokkelen. Ik moet zeggen dat het tot nu toe zeer goed bevalt zonder ijzers zn hoeven moeten vrijdag weer gedaan worden, maar met het afbrokkelen en verder scheuren lijkt het mee te vallen. Toen zijn ijzers eraf gingen was hij in het begin een klein beetje gevoellig op de stenen maar dat is nu over.

Ik wil hem zeker tot maart/april van de ijzers hebben en mocht het zo goed bevallen wil ik hem zelf ijzerloos houden. :D

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 08:06

Die wolkjes die je op de gewrichten ziet zitten horen er niet. Zoals je bij de andere rontgenfoto's kon zien, ziet alles er vrij glad uit. Dit is artrose bijv.:
Afbeelding
en deze punten/haken horen er ook niet
Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 08:52

jeetje, dat is een lekker bodvergroeiing..

Binnenkort komt de smit voor de veulens. Ik zal dan wel even foto's maken als de veulens willen :P

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 08:54

Peelie schreef:

Ik vind het nog wel mee vallen, heb mijn paard in moeten laten slapen omdat hij de marie bambergen ziekte had, dan krijg je pas botvergroeingen :=

houfanblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:00

[/quote]

Kunt u eens foto's en filmpjes plaatsen?[/quote]

ik zou niets liever willen dan haar rennend op de foto zetten of filmen maar ze is kreupel en ik mag niks met haar doen ...ik heb zitten zoeken maar ik kan geen foto's ervan vinden:([/quote]
Black je had laatst toch een topic over daqt je paard conrinu haar ijzers aftrapte. Toen heb je nog foto's voor mij gemaakt...[/quote]

hee jaa klopt toen was haar ijxzer eraf gevallen en was te kreupel gaan lopen door het afbrokkelen(ze is nu kruepel op andere been komt vanauit de rug denkt de DA) maar dat waren foto's van alleen der hoef en niet van hoe ze loopt en ik denk dat Fabersmid dat wil zien.. of niet??

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:13

Peelie schreef:
Binnenkort komt de smit voor de veulens. Ik zal dan wel even foto's maken als de veulens willen :P

Dat zou leuk zijn! Die zien we niet zo vaak langskomen!

Ons veulen heeft een rare "deuk" in de hoef, volgens hun hoefsmid de plek waar de 'veulenhoef' eindigd/ begint (hoe je het wilt noemen) en dat dat er uiteindelijk helemaal uitgroeid en af kan worden bekapt. Ben benieuwd.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:45

joopie7 schreef:
Peelie schreef:

Ik vind het nog wel mee vallen, heb mijn paard in moeten laten slapen omdat hij de marie bambergen ziekte had, dan krijg je pas botvergroeingen :=

Die ziekte ken ik niet.. Klinkt heftig, hij heeft op zijn achterbenen nog veel meer botwoekeringen (die steken ook uit) en de artrose zit ook nog in zijn schouders en waarschijnlijk nog hoger. Hij is dan ook met pensioen.

Toch ben ik wel blij zoals het hoefbeen eruit ziet ten opzichte van de zool. Ten minste, in mijn ogen ziet dit er goed uit.. .

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:06

Ja vind ik ook, mooi parallel :j Het scheelt dat je ze met atrose vaak nog een mooi pensioen kunt geven. Maar wel jammer van zo'n leuk paard (heb even in je profiel gespiekt :P ). Maarja ik heb in een maand tijd mijn kerngezonde ventje van 7 jaar zien veranderen in een stramme oude opa, toen ik de definitieve uitslag kreeg heb ik hem de zelfde dag nog laten inslapen. Echt een rot ziekte, komt gelukkig zeer zelfden voor bij paarden. (maarja mijn paard moet het weer net krijgen... ^) )

Maar hebben jullie die foto's gewoon opgevraagd? Want ik heb wel foto's laten maken destijds maar ze nooit mee gekregen, lijkt me opzich best wel intressant om nog eens over te kijken.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:03

Foto's zijn bewerkt en moet ze nu nog up-loaden ;)

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:52

Waarom zou je de foto's bewerken? Toch gewoon een kwestie van uploaden en de links plaatsen :+