http://www.equisearch.com/horses_care/h ... ng_030706/
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cowgirl schreef:Dat is echt een enorm geforceerde loop van de TW. Veelal krijgen ze hele klompen omgebonden om deze 'gang' te krijgen.
http://www.youtube.com/watch?v=ATRnTMzi ... re=related
dit is een filmpje van een natuurlijk lopend TW paard met een normaal ijzertje onder.
Nu zeggen ze dat de gang erg prettig is voor rugpatienten maar als ik de galop zie heb ik daar mijn twijfels bij![]()
Ik heb verder geen verstand van TW dus rijtechnisch ben ik een leek. Maar ik vind de walk van dit paard wel heel erg stoer.
Zinzi_jewel schreef:FaberSmid schreef:Vleesvliegen zetten hun eieren af op levende dieren (vast wel bekend van Myiasis zoals bij schapen?), de maden eten het (rotten) vlees.
Larven verwijderen en dan de wond goed schoonmaken en desinfecteren. Dan schoonhouden, tot het genezen is.
Het paard is in algehele "slechte" conditie, mag ik vragen wat voor onderzoek, diagnose en behandeling is? Hoe was het bloedbeeld en mestonderzoek bijvoorbeeld? Hoe wordt er nu gevoerd, staat het paard op stal, in de wei of beide? Is het mogelijk foto's te plaatsen, in een nieuw topic?
Fabersmid
Ik had een heel verhaal geschreven over het betreffende paard , en eigenlijk wie A zegt moet ook B zeggen !!
Maar twijfel erg of ik het wel kan plaatsen op Bokt .
Hun smid heeft iig gezegd te behandelen met stockholm teer![]()
Bloedonderzoek is er nooit gedaan !!!
Mensen weten zelf eigenlijk niets van paarden , helaas
Paard staat 24/7 in het land nu nog ! krijgt bijgevoerd . Binnenkort komen ze snachts op stal ..
Hopeloos geval zo !
Ga morgen nog eens praten met de mensen , lijkt me geen onwil maar onkunde en dat is haast net zo erg ...
Dit is even in het kort .
houfanblack schreef:@ zack bn ff niet online geweest maar ze tikt wel aan ja en haalt dan ook haar koten open..
houfanblack schreef:@ zack bn ff niet online geweest maar ze tikt wel aan ja en haalt dan ook haar koten open..
houfanblack schreef:houfanblack schreef:@ zack bn ff niet online geweest maar ze tikt wel aan ja en haalt dan ook haar koten open..
Kunt u eens foto's en filmpjes plaatsen?
Peelie schreef:jeetje, dat is een lekker bodvergroeiing..
Binnenkort komt de smit voor de veulens. Ik zal dan wel even foto's maken als de veulens willen
joopie7 schreef:Peelie schreef:jeetje, dat is een lekker bodvergroeiing..
Ik vind het nog wel mee vallen, heb mijn paard in moeten laten slapen omdat hij de marie bambergen ziekte had, dan krijg je pas botvergroeingen