nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:27

In het weekend gaat het niet lukken zit dan namelijk bij mijn paard in Bladel (brabant).

d_paalman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:57

SIEM en FUNNY:

Dat zijn inderdaad 'hoge hakken' ja... (hoewel die recentere foto - op ijzers - al meer in de buurt komt). Kijk ook maar eens op de Amerikaanse site van Renegade:

http://www.renegadehoofboots.com/

daar staan een paar foto's als voorbeeld van laag en hoog.

Je DA heeft gelijk: niet te snel (in 1 keer) naar lage verzenen, dan verandert de stand van de voet te snel. Maar ik denk dat het niet alleen voor de Renegade hoefschoenen geldt dat je paard laag/lager in de verzenen moet staan, maar dat zou je dan inderdaad per merk moeten uitproberen (dus als je ergens modellen kunt passen is dat altijd handig).

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:18

Mijn paardje staat (gelukkig weer) hoog op de hielen.
Heb lage hielen geprobeerd bij haar, maar dat werd een complete ramp met hoefzweren en weet ik veel wat voor ellende. Niet altijd is lage hielen dus goed voor een paard, maar dat is weer een andere discussie.
Maar ondanks haar hoge hielen, passen tot op heden (op de glove na) alle hoefschoenen keurig om zo'n soort voet heen. Of het nu easyboot normaal/epic is, RX of Cavallo, alles blijft prima zitten.
Mijn kennis heeft een shet met lage hielen en die loopt op dezelfde maat easyboot ook heel goed.
Dat is dan dus nog een voordeel van easyboot .. maakt hoge/lage hielen niet zoveel uit voor goed passen.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:15

Mijn paard is niet natuurlijk bekapt neen, enfin, ze wordt eigenlijk niet bekapt, ze slijt zichzelf.
Renegades spreken me eigenlijk niet echt aan. En dan moet zo'n speciaal iemand komen om ze aan te passen. Ik vind het vreemd dat je zegt dat alle problemen die er zijn met andere schoenen, er niet zijn bij de Renegades. Als ze zo goed waren had iedereen ze toch? :o
Maar ik houd het wel in het achterhoofd, want op zich zien ze er niet verkeerd uit.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:17

Woei, inmiddels heb ik een kabel vervangen. Was eigenlijk helemaal niet zo moeilijk om te doen, makkelijker dan een gaiter eraan zetten haha :D

Ik ahd een vraagje, bij mij is zo'n 'binnenkant' schroefje helaas door de schoen heen getrokken. Hierdoor is het gaatje blijkbaar iets groter geworden? En zit ik dus met een probleem. Vertrouwe er niet meer op dat dta schroefje netjes op zn plaats blijft. Is overigens waar de kabel vast zit met die witte rondjes erbij zeg maar. Iemand hier een tip voor? Ik dacht gebruik zo'n plat dingetje dat je aan de buitenkant ook hebt voor de schoefjes, maar daar past het binnen schroefje helaas niet doorheen...

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:37

een ringetje halen bij de ijzerwarenzaak met een iets groter gat?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:04

Anders gaatje groter boren met metaal boor?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:49

Misschien dat jullie mij hier kunnen helpen.
Mijn paard is deze winter voor het eerst sinds jaren van de ijzers af en dat wil ik graag zou houden. Ze zijn er eigenlijk afgegaan vanwege de sneeuw, maar na een gesprek met de smid blijven ze eraf(niet heel elastische hoefwand, ijzers die altijd loszitten, veel brokkelen bij nagelgaten en meer ellende). Natuurlijk heb ik paardlief even de tijd gegeven om even aan haar blote voetjes te wennen en dit was ook zeker wel nodig(ze staat 24/7 buiten en in het begin wilde ze echt geen stap zetten). Inmiddels loopt ze al redelijk, op het weiland en ander gras is het allemaal goed te doen(loopt ze 100% goed). Op de straat gaat ook redelijk zolang er maar geen ruitergewicht bijkomt. Zodra er ruitergewicht bij komt(en andere oorzaken zijn stuk voor stuk uitgesloten), gaat ze echt weer gevoelig lopen en bij ons in de rijbaan kan ze al helemaal niet lopen.

Ik ben ervan overtuigd dat het allemaal wel goed komt uiteindelijk(achter is dat tenslotte ook gelukt, dus voor moet ook kunnen), maar om die periode van hele gevoeligheid te overbruggen wil ik graag een paar hoefschoenen voor dr, zodat we wel lekker door kunnen trainen aangezien mevrouw doodongelukkig word van het niks doen.

Door alle hoefschoenen zie ik door de bomen het bos niet meer, dus ik vroeg me af welke jullie me aanraden. De easyboots komen qua maten niet overeen aangezien bij de schoen de lengte en de breedte zo'n 2/3 maten scheelt.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:03

Ja hoefschoenen kunnen in zulke gevallen echt uitkomst bieden.
Er zijn veel hoefschoenen, juist omdat er veel verschillende maten voeten zijn.
Het is lastig een passend advies te geven welke schoen geschikt is, mede omdat je al aangeeft dat easyboot afvalt (juist zij hebben zo'n groot aanbod in verschillende schoenen voor verschillende maten).
Dus zoek eerst eens uit welke schoenen wel passen aan de voeten van je paard.
Misschien is dat maar 1 soort, dan ben je gelijk klaar met je keus :D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 17:11

Bedankt :) , en dat is waar natuurlijk maar ik vind het zo moeilijk om een geschikte hoefschoen uit te zoeken. En ik baal van die easyboots. Heb nog eens goed naar die maten gekeken het zou alleen kunnen als ik de breedte een klein beetje groter neem(131mm ipv 130mm), maar ik weet niet in hoeverre ze dan te ruim worden.

Verder zal ik ook eens rondkijken naar andere merken :) .

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:15

Ijssnuiver: ik heb alle schoenen (iig die ik kon vinden ;) ) in een Word document gezet, met kenmerken / prijs ect. Omdat ik door de bomen het bos niet meer zag. Als je wil kan ik die wel sturen. Moet je maar even pben :)

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:41

ijssnuiver: Gewoon even de voeten van je paard opmeten en gaan kijken naar de maattabellen van verschillende merken.
Jammer dat de easyboots niet gaan passen, maar er zijn nog veel andere opties.
Ik weet niet in hoeverre de cavallo's voor bredere voeten geschikt zijn, maar dat schijnen wel erg fijne schoenen te zijn. :j

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:38

Hebben jullie ook verschillende types/modellen aan de voeten van je paard?
Ik heb vandaag opgemeten en nu blijkt dat ze voor geen gloves kan hebben,maar achter weer wel.
Ik heb nu voor rondom Cavallo's,maar daar waren geen 'kalkoenen' (weet even geen nl's woord hiervoor) meer voor te krijgen zodat ze er straks mee op het ijs kan lopen.(als straks de sneeuw weer gaat smelten)
Dus ik dacht andere boots te kopen en dat zeg maar als 'winterboots' kan gaan gebruiken.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:54

Gimli_ schreef:
ijssnuiver: Gewoon even de voeten van je paard opmeten en gaan kijken naar de maattabellen van verschillende merken.
Jammer dat de easyboots niet gaan passen, maar er zijn nog veel andere opties.
Ik weet niet in hoeverre de cavallo's voor bredere voeten geschikt zijn, maar dat schijnen wel erg fijne schoenen te zijn. :j

Ik zal ze eens gaan bekijken. Met de easyboot zit ze net op zo'n twijfelmaat, of het verschilt een maat(lengte/breedte) of ze moeten beide een beetje inleveren, maar dat lijkt me ook niet zo praktisch.
Ik ga gewoon alles even bekijken en dan de boel op een rijtje zetten, kijken wat wel en niet past.

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de Marquis hoefschoenen? Die zou qua maat ook kunnen namelijk.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:02

'Inleveren' gaat niet. Je moet niet te klein kopen in breedte of lengte, want dat past echt niet.
Neem altijd de grootste maat en bij Easyboot mag dat inderdaad niet meer dan 1 maat schelen.
Cavallo is geschikt voor ronde voeten, dus even breed als ze lang zijn.
Old Mac G2 (meen ik) is geschikt voor langere smalle voeten.
Marquis ken ik niet; ik heb veel, maar die niet (is niet in shetlandmaat).
Zie evt. mijn profiel en dan de website voor mijn hoefschoen ervaring (in de praktijk)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:11

Nouja de easyboot valt dan sowieso af.
Ik denk dat het dan een schoen word die wat meer geschikt is voor een wat langer smalle hoef. Opzich zijn de hoeven niet heel smal, maar wel een stukje langer als dat ze breed zijn.
Ik zal je profiel eens bekijken.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 22:41

dan zou je toch juist aan de easyboot- collectie denken.
heb je een voorbeeld van de afmetingen van de hoeven?

@ noordje: voor andere schoenen dan achter is geen probleem. Dat komt wel meer voor.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 22:50

De hoeven zijn beide(gaat alleen om voor) 13 cm breedt en 15,5 cm lang.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:30

Dan valt Cavallo sowieso af.
Breedte zou maat 3 zijn, lengte maat 6; dat gaat dus niet.
Easyboot (normaal en epic), zou je in maat 4 uitkomen, hoewel de breedte dan een cm te breed is; ik zou je dan adviseren om een normale onderschoen met weerhaakjes (en rubberkapjes) en een losse gaiter te kopen. Met de weerhaken en kapjes, maak je de schoen beduidend smaller.
Glove is niet in die maat (15,5 cm).
Old mac G2 gaat ook niet, want dan heb je ook 3 maten verschil, de normale Old Mac is ook niet in de maat 15,5 cm.
Meer kon ik zo snel niet zoeken.
Dus eigenlijk blijft er zo even in mijn ogen met je meedenkend maar eentje over en dat is toch de normale easyboot met losse gaiter.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:34

Isapaardje schreef:
Dan valt Cavallo sowieso af.
Breedte zou maat 3 zijn, lengte maat 6; dat gaat dus niet.
Easyboot (normaal en epic), zou je in maat 4 uitkomen, hoewel de breedte dan een cm te breed is; ik zou je dan adviseren om een normale onderschoen met weerhaakjes (en rubberkapjes) en een losse gaiter te kopen. Met de weerhaken en kapjes, maak je de schoen beduidend smaller.
Glove is niet in die maat (15,5 cm).
Old mac G2 gaat ook niet, want dan heb je ook 3 maten verschil, de normale Old Mac is ook niet in de maat 15,5 cm.
Meer kon ik zo snel niet zoeken.
Dus eigenlijk blijft er zo even in mijn ogen met je meedenkend maar eentje over en dat is toch de normale easyboot met losse gaiter.

Heel erg bedankt voor je hulp!
Maar dat is dus wel mogelijk de schoen iets smaller maken? Dat was namelijk wat ik me afvroeg ook. Gaat de boel dan niet raar wringen?

Edit: je bedoelt dus een standaard Easyboot en dan zo'n losse gaiter erbij?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:46

Isapaardje, dan heb je het toch automatisch over de Epic? Dan hoef je zelf geen gaiter monteren. ;)

Je kunt eventueel nog de hielband eruit halen en Tapers plaatsen in plaats van de metalen plaatjes met weerhaken. Tapers maken de schoen smaller. Zonder hielband krijg je gelijk ook iets meer ruimte in de lengte.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:48

Mijn pony heeft door verbrede witte lijn door bevangenheid ook erg lange voeten in vergelijking met de breedte. Ze heeft nu ook een maat grotere schoenen aan wat de breedte betreft. Zonder gaiter blijven ze niet goed zitten, dat geef ik wel toe, vandaar dat ik pas 2 losse gaiters heb gekocht.
Hieronder een foto van haar schoen waarop het beter te zien is.
Afbeelding

De afdruk in het zooltje laat de breedte goed zien (en wat er dus over is), de weerhaakjes met kapjes zijn ook goed te zien (die 'sluiten' aan tegen de hoef door het spannen van de kabel).

Skessa, nee een epic heeft van die gladde rubberplaatjes (tapers met hielband), geen weerhaken.
Ik denk persoonlijk dat je meer ruimte wint met zoals ik het omschrijf (maar is meer uit ervaring van mijn schoenen hier, kan zijn dat anderen er anders over denken of ervaring hebben).

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:55

@ isapaardje, dat is dan nieuw ;)
Mijn Epics heb ik gekocht met metalen plaatjes met weerhaken aan de zijkant, met rubber afdekplaatje er over heen.
Weer wat geleerd :D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:57

Beide bedankt! Voor allebei de manieren is wel wat te zeggen.
Isapaardje: haken die weerhaakjes ook echt in de hoeven? (ik zie bij weerhaakjes zo'n vishaakje met haakjes voor me).
Skessa: wat zijn dat precies die Tapers?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 00:02

Ik heb mijn epics 2 jaar geleden gekocht. Die hadden gladde rubber plaatjes aan de hielband, zoals hieronder:
Afbeelding

Die zo in de epic zitten:
http://www.thesaddleryshop.co.uk/Admin/ ... 19adf5.jpg

Gewone easyboots hebben zulke hielbanden (waar je dan weer rubber kapjes bij geleverd krijgt ter bescherming van de hoef:
Afbeelding

Tapers zijn de losse stukjes van de bovenste hielband:
Afbeelding

(plaatjes van the saddleryshop)

Ijssnuiver: voordeel van easyboot schoenen is wel dat alles los verkrijgbaar is. Dus zou je een epic kopen met gladde plaatjes, en dat past toch niet, dan koop je er later hielbanden bij met weerhaakjes (of omgekeerd). Alles is universeel te gebruiken, mits je uiteraard de juiste maat hanteert (hoewel een gaiter ook past op een 1 maat kleinere schoen).
Laatst bijgewerkt door Isapaardje op 12-02-11 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt