[INFO] Spat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TigerBD

Re: Centraal topic over spat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:48

Ja dat was ik! Iemand zei het, en wou even kijken of dat zo is. Maar zou dat nooit zomaar doen, bedoel je heb speciale gluco gewoon voor paarden enzo. Tiger krijgt het tot nu toe nog niet, gaat nog prima zo. We gaan vrijdag avond bij die stal in friesland kijken, is dus niet echt om de hoek (ander half uur rijden) maar een goeie plek is veel waard...en hij gaat sowieso pas 1 oktober ongv dan als weideseizoen op huidige stal voorbij is.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:44

Daarom voor iets betrouwbaars en goeds moet je wat over hebben, zo zie je het bij Jennyxxx.

En die heeft nou een TOP plaatsje voor Twister Lachen

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:02

Gister avond bij de stal in friesland wezen kijken, was ander half uur rijden en bijna alleen maar snelweg dus prima te doen. Het is dus een rusthuis voor oude en geblesseerde paarden. Ze heeft dit opgebouwd nadat ze bij een open dag bij soest was wezen kijken, en had zelf een oud paard dus is dit in 2000 opgestart. Het is er echt super, onwijs lieve vrouw een goeie sfeer en een hele mooie grote schuur en veeeeeeeel land. Ja hier gaat mijn kanjer zich wel vermaken....Heb ook een aanbod gehad van een vriendin die is zwanger of we haar paard willen huren, die komt binnekort onze kant op. En dan gaat tiger rond oktober overwinteren in friesland Haha!

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:34

Wat fijn zeg dat jet een goed plekje voor hem is en boffen dat je een paard aangeboden hebt gehad.
Lekker hoor dat word de leegte ook een beetje opgevuld Haha!

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 09:32

@TigerBD. Wat goed dat jullie een plekje hebben gevonden voor Tiger .. hopelijk gaat hij het hier naar zijn zin krijgen. En wanneer hij daar gelukkig blijkt te zijn dan zegt 1,5 uur rijden ook niet zoveel.
Fijn om dan toch gedurende die tijd een ander paard te mogen rijden en te mogen vertroetelen Ach gut !

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:03

Morgen komt ons huurpaard, dus tiger gaat rond september/oktoberen richting friesland *overwinteren* Haha!

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 21:15

Goed zeg tiger, dat je het zo kan oplossen.
Even heel wat anders, had vandaag keuring met mijn jaarling merrie, en ze was 1 e , een 1 a premie . Ben supertrots.
Vooral de bewegingen vonden ze heel goed. Haha eindelijk een paard wat goed beweegt. Hier de fotos

[ITP] Aishlyn op de keuring, 1 a premie

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:16

Oh wat grappig, een stalgenoot was daar ook volgens mij! Knap hoor met je resultaat.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:11

Gefeliciteerd zeg, hebben jullie wel verdiend Ja
Een mooie dame hoor!

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:43

Gisteren ben ik in actie geweest met mij haf Ja
Baas ik heb helemaal geen last van mij spat hoor Tong uitsteken
Afbeelding
Afbeelding
Ze vond het echt geweldig, volgende keer gaan we nog wat hoger Knipoog
En ga ik beter op mij tenen letten Bloos

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 20:58

wow dat ziet er super uit.
Ik heb beetje vreemd nieuws, maar jessie is onverwachts naar iemand van het haflingerforum gegaan, gisteren.
Het ging weer aan me knagen, en heb de knoop doorgehakt.
Ze staat met andere hafjes, en er zal mee gefokt gaan worden, en ze mag daar blijven. Ik heb er heel veel vrede mee, en ben eigenlijk wel opgelucht. Er komt wel een nieuwe haf weer bij met de tijd

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:16

goed nieuws zeg, als ik die keuze had gehad met jou haf had ik het ook gedaan hoor.
Maar het zou wel moeilijk zijn voor je, dus heel veel sterkte meis Ach gut

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:44

Fijn zeg dat Jessie een mooi adresje heeft, en allemaal zo onverwachts.

Ik ben een beetje verdrietig en zit weer in een dipje door die Kl.te spat...Kreeg een brief van me tante, die ook 2 paarden heeft en die zei of het niet beter was om er goed over na te denken om hem te laten gaan....want het is iets chronisch (wat ik wel weet) en doet pijn. Maarja dit ga ik natuurlijk nog niet doen, maar wat als hij in februari nog niet goed is, moet er niet aan denken. Wat zouden jullie doen met een 7 jarig paard, die bv niet meer bereden zou kunnen worden omdat hij pijn heeft? Vind het echt moeilijk, zit ook te huilen nu er bestaan teveel aandoeningen die paarden kunnen krijgen, dat is gewoon niet leuk meer.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:55

@TiberBD: Ik weet wat je door maakt.. Verdrietig Bij Tiger kan de gewichtsspleet toch nog dichtgroeien? Ik zou daar echt nog op blijven hopen hoor. Als het dichtgegroeid is, dan heeft hij namelijk geen pijn meer. Sterkte!

@Haf_Jessie: Jeetje dus toch. Wat fijn dat je een goed huisje hebt kunnen vinden. Zal Jessie de dracht lichamelijk goed aankunnen? Ik hoop voor je dat je nieuwe paardje 100% goede benen heeft! Dat heb je na al die ellende zeker verdiend!!! Ik zag je oproepje staan voor een 2 jarige over oudere haflinger. Wil je niet liever minimaal een 3 jarige, zodat je eindelijk eindelijk eens kan rijden?

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:38

Ja het kan nog dichtgroeien, en al duurt het 2 jaar die tijd krijgt hij! We blijven positief, maar af en toe heb je gewoon weer zon dipje....dat je effies moet huilen Lachen

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:42

I know! Verdrietig Daarom schreef ik ook mijn vorige berichtje. Om je weer wat hoop te geven Ach gut

marrie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:20

Wij hebben een merrie ze is nu 19 en kreeg spat toen ze 14 was.
We zijn wel met haar blijven bewegen en ze kreeg arthrose Gelatinaat en het gaat heel goed met haar.
Is als ze net beweegt wel wat stijf maar als ze langer aan het werk is dan zie je niks meer.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 12:11

Hoi meiden,

Ik heb al een nieuwe aanwinst erbij. Ze komt bij de fokker vandaan , is net 2, en meet nu al 1.47(voor een haflinger echt groot al)
Woensdag haalt me broer haar op, ze wordt nog gewassen voordat ze komt Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:09

Jeetje wat is dat een mooie haflinger zeg! *LOL* Redelijk slank en groot gebouwd. Mooie lange manen. Sierlijk hoofdje met mooie smalle bles. Heel chic. Gefeliciteerd en vooral mega veel rijplezier toegewenst! Ps heb je haar voor zekerheid röntgenologisch laten keuren?

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:45

Gefelicieerd zeg, wel een heel modern type (heel wat anders dan die van mij zeg Knipoog )
Maar wel een knapperd erg veel plezier met haar, je gaat het druk krijgen met je 2 haffies Tong uitsteken

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 16:10

Ze is niet gekeurd, je zou zeggen je zal nu wel keuren, maar niet gedaan hee. Mijn andere paarden had ik wel klinisch laten keuren, en bleken toch nie goed. Ze is net 2, dus ik zie het wel. Ik kan niet wachten tot morgen

stitchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:50

Wat een leuke haflinger. Hoe heet ze

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 21:22

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:50

Die manen wauwwww! Echte een plaatje om te zien, ze is vrij lang voor een hafje? Mooie kleur ook.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 11:26

Wat leuk heel veel geluk en plezier met haar toegewenst Haha!