Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)Isapaardje schreef:Ik las pas dat zonnebloemolie (dat ik ook gaf) niet zo goed is om langdurig te geven omdat je een scheve omega 3/6 verhouding krijgt en daardoor uiteindelijk juist ontstekingen kunt krijgen.
Ik heb voor Victor toendertijd een Medicalboot gekocht. Lastig om te doen en als ik er spul ingiet houdt meneer z'n hoef zó dat het meeste er weer uit loopt...
Maar zouden lijnzaadpitjes die je kookt dan ook omega 3 bevatten?
Zo blijft het idd een beetje schoon! Toen Wessel een hoefzweer had mocht ik hem ook niet te lang in soda laten staan. Ik deed 2 keer per dag een uurtje met een vrij sterke oplossing, en dan daarna heel goed afspoelen. Heeft goed gewerkt! De zweer was wel gedeeltelijk opengesneden, maar brak toch nog op een andere plaats door ook. Het is iig wel fijn dat ze niet bevangen is! 

geerke schreef:wat een lieve pony aurora!!hoop dat het snel beter gaat!
(heeft er niets mee te maken,je kunt beter een stukje van de staart afknippen,nu is de staart lang en dan gaat ze erop staan,en dan trekt ze de haren eruit,zonde...)
Isapaardje schreef:Aurora belast het been echt al veel beter dan gister op het filmpje.
Wat de hoefwand betreft zou ik je toch willen aanraden de toon heel erg drastisch in te korten zodat je bij afwikkelen de druk wegneemt. Je ziet nu ook op de foto's dat de hoefwand wijkt naar voren. Ik moet bij Isabella de hoef recht naar beneden afvijlen; dus op een blok zetten en dan met een rasp recht maken. Wand/witte lijn weghalen.

(overigens zal ik niet snel zelf gaan vijlen, maar dan kan ik de hoefsmid vragen de volgende keer) gemske schreef:Willen jullie eens een foto maken van hoe je de teen doet?
zo ziet het inderdaad wel uit bij Aurora als de hoefsmid net is geweest (misschien niet zo extreem als deze foto, maar ik kan wel altijd in de witte lijn kijken van voor)
. Ik ga voor je duimen dat het meevalt... romeorowan schreef:Ik geloof dat ik meer de mustangrol (probeer) te vijlen. Niet overdreven, maar toch.
Ik sta met mijn kont naar haar kont (tegen haar voorbeen), ik hang voorover om haar voet goed te kunnen zien en dan vijl ik in de lijn van mijn hoofd, richting mijn tenen. Dus niet alleen recht op en neer ('t lijkt wel vies praat).
Ik hoop dat jullie het een beetje snappen, want ik zou niet weten hoe ik het anders moet uitleggen.
Er is zelfs een vijl in een soort van s-vorm om het vijlen van een mustangrol te vermakkelijken, maar ik gebruik zelf altijd de gewone rechte vijl.
Is het mis gegaan met stappen op een harde ondergrond of toch door het gras? In ieder geval heel veel sterkte met je paardje!