Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:10

Zack schreef:
@Jackie
de fotos waren om 10 uur savonds gemaakt.. en het was nogal donker dus ja was al blij dat ik goed gemikt had ;)

daarvoor zien ze er nog wel goed uit. maar ja, ik heb ook altijd wat te mekkeren.......

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:11

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn ze dan ;)

jackie

Re: Kijk-en-vergelijk foto's (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:38

@Amigootje: ik ben niet heel goed in röntgenfoto's kijken, maar ik zie wat aan de voorkant van het kroonbeen en een klein zwart vlekje (cyste) in het hoefbeen?

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:41

volgens kliniek is er niks te zien !! Maar we gaan woensdag naar anderen kliniek voor second opinion, vandaar ook de foto's opgevraagd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:46

Ik zie ook niet gelijk wat.
IIg geen cyste in het hoefbeen. Al vind ik de foto van voor niet erg goed.
Straalbeen is ook schoon zo op deze grootte van de foto's.
Ik ga wel met Jackie mee op het kroonbeen. Daar lijkt idd wat te zitten.
Maar t is verdomd lastig om zo foto's te beoordelen.
Soms zie je dingen pas echt goed met uitvergroten en contrast aanpassen.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:00

Rontgenfoto's goed beoordelen is een vak apart. Daar heb je dan een universitaire opleiding voor nodig ;-) en dan nog wordt de plank vaak misgeslagen.
@ Amigootje; kreupelheidsklachten? Wat is het klinische beeld van het "rontgen"-paard?

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:09

zins mei loopt hij niet goed, niet kreupel, maar gewoon niet lekker... blessuren aan de calatraal banden in het hoefgewricht, te zien op echo ( en dat zag ik ook als leek :P ) Maar naar mijn idee niet goed genoeg gekeken naar het paard zelf, ik blijf er bij dat het vanuit zijn schouder niet goed zit. hij kan ook als de smid komt, ze been niet meer recht naar voren op de paal plaatsen...
Dus woensdag naar anderen kliniek toe, en wil het hele dier op foto/echo hebben }>

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:12

hou je ons op de hoogte??

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:20

Op de 1e foto lijkt het alsof er wat artrose te zien is, maar het is lastig turen naar zo'n klein schermpje. Verder valt het met op dat het hoefbeen nogal diep weggezonken ligt in de hoefcapsule.

Wel héél interessant om röntgenfoto's eens hier te hebben ipv bekapfoto's van de buitenkant :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 12:41

Afbeelding

Afbeelding

Deze zijn van Need z'n stijle voet. Een paar jaar terug.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 12:54

Mijn paard is vorig jaar ook op de foto geweest, beide voorvoeten, maar heb de fotos niet gevraagd/gekregen helaas... Nu wel spijt van dat ik dat niet nog heb gevraagd! 1,5 jaar na data zullen ze wel niet meer beschikbaar zijn lijkt mij?
Mijne had een heel kleine oneffenheid op een van de voetbotjes (weet niet meer welke, volgens mij was het kogelgewricht) maar was niet noemenswaardig en probleemgevend.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:32

Bewaren ze de akte niet een paar jaar?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:41

Volgens mij kun je ze nog wel opvragen hoor, 1,5 jaar is niet zoveel.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:27

(sorry, meelezer :P )
Rontgenfoto's.. Die heb ik ook van beide voorbenen van Lance. En ja, hij heeft flinke artrose, maar het gaat hier om t hoefbeen:Afbeelding

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:48

jackie schreef:
@Amigootje: ik ben niet heel goed in röntgenfoto's kijken, maar ik zie wat aan de voorkant van het kroonbeen en een klein zwart vlekje (cyste) in het hoefbeen?

Die holte zit er altijd hoor, daar komt een bloedvat doorheen ;)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:59

FaberSmid schreef:
Vleesvliegen zetten hun eieren af op levende dieren (vast wel bekend van Myiasis zoals bij schapen?), de maden eten het (rotten) vlees.
Larven verwijderen en dan de wond goed schoonmaken en desinfecteren. Dan schoonhouden, tot het genezen is.
Het paard is in algehele "slechte" conditie, mag ik vragen wat voor onderzoek, diagnose en behandeling is? Hoe was het bloedbeeld en mestonderzoek bijvoorbeeld? Hoe wordt er nu gevoerd, staat het paard op stal, in de wei of beide? Is het mogelijk foto's te plaatsen, in een nieuw topic?

Fabersmid

Ik had een heel verhaal geschreven over het betreffende paard , en eigenlijk wie A zegt moet ook B zeggen !!
Maar twijfel erg of ik het wel kan plaatsen op Bokt .
Hun smid heeft iig gezegd te behandelen met stockholm teer :roll:
Bloedonderzoek is er nooit gedaan !!!

Mensen weten zelf eigenlijk niets van paarden , helaas

Paard staat 24/7 in het land nu nog ! krijgt bijgevoerd . Binnenkort komen ze snachts op stal ..

Hopeloos geval zo !
Ga morgen nog eens praten met de mensen , lijkt me geen onwil maar onkunde en dat is haast net zo erg ...
Dit is even in het kort .

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:01

mag ik een domme vraag stellen??

waar zit het hoefbeen presies???Leest veel mee

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:12

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:19

darwin schreef:
Zag net dit filmpje op youtube, bah dat is gewoon dierenmishandeling, het is toch niet meer normaal hoe dit paard loopt :r
http://www.youtube.com/watch?v=kKKMwee8 ... =rec-HM-r2

tja, en dat is nog geeneens het ergste wat je op dit gebied tegen komt op youtube. triest.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:21

Toch wel gaaf die rontgenfotos! Misschien toch eens bellen of ik mijn fotos nog kan opvragen. Ik heb dr toen op de foto laten zetten, en we zouden erover denken vervolg onderzoek te laten doen maar ben noiot teruggegaan... Ook ergens wel een reden dat ik niet zo meer durf te bellen := Maar we zijn klachtvrij. Iig weet ik nu waar haar verkortingen vandaan komen, wat rijtechnisch is op te lossen.

Dat filmpje is idd niet fijn... en dat is dan een 'sport' :( Echt belachelijk wat ze met die "show" paarden doen....

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:21

Wat moet dat voorstellen , lijkt wel een snelwandelaar .. Die verkrachten hun eigen lijf ook met zo,n raar loopje ..
Paard loopt echt achterlijk , arm dier !

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:59

darwin schreef:
Zag net dit filmpje op youtube, bah dat is gewoon dierenmishandeling, het is toch niet meer normaal hoe dit paard loopt :r

Is een laterale gang in stap.
Kennisje van mij heeft haar arabische merrie gekruist met zo'n Tennesee Walker uit Amerika. Het "veulen" van 4 jaar ;-) vertoont deze laterale gang in stap van nature/ uit zichzelf... welliswaar wel minder spectaculair... maar dus aangeboren en gekregen van paps ;-)
Paarden worden ermee geboren dus en vertonen het van nature.

Wellicht een beetje training met het paard van bovenstaande YouTube a la dat super dressuurpaard die het nu zoveel beter doet dan het Van Grunsven-team.... et voila spectaculair beenopgooierij (waarmee je vet 1e wordt op een dressuur-EK of WK.... wat was het ookalweer? Hoe heet dat paard ook al weer? Van Edward Gal toch?)

Kortom dierenmishandeling? Wellicht. Maarja, dan zou je 1 lijn moeten trekken en het superdressuur-wonder ook in hetzelfde hokje moeten plaatsen, vind ik.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 23:42

scoxxx schreef:
darwin schreef:

Is een laterale gang in stap.
Kennisje van mij heeft haar arabische merrie gekruist met zo'n Tennesee Walker uit Amerika. Het "veulen" van 4 jaar ;-) vertoont deze laterale gang in stap van nature/ uit zichzelf... welliswaar wel minder spectaculair... maar dus aangeboren en gekregen van paps ;-)
Paarden worden ermee geboren dus en vertonen het van nature.

Wellicht een beetje training met het paard van bovenstaande YouTube a la dat super dressuurpaard die het nu zoveel beter doet dan het Van Grunsven-team.... et voila spectaculair beenopgooierij (waarmee je vet 1e wordt op een dressuur-EK of WK.... wat was het ookalweer? Hoe heet dat paard ook al weer? Van Edward Gal toch?)

Kortom dierenmishandeling? Wellicht. Maarja, dan zou je 1 lijn moeten trekken en het superdressuur-wonder ook in hetzelfde hokje moeten plaatsen, vind ik.

klopt wat je zegt,
deze doet het ook http://www.youtube.com/watch?v=6koktEt_QzA&feature=related
maar dan onder het zadel.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 06:18

Het is volgens mij idd een Tennesee Walking Horse, die lopen al zo maar krijgen verzwaarde voorijzers (tijdens de wedstrijden) om ze hun benen hoger te laten optillen.
Eigenlijk niets anders dan dubbele ijzers bij de tuigpaarden hier in nederland alleen dan iets wat overdreven, tja usa he ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:15

Dat is echt een enorm geforceerde loop van de TW. Veelal krijgen ze hele klompen omgebonden om deze 'gang' te krijgen.

http://www.youtube.com/watch?v=ATRnTMzi ... re=related

dit is een filmpje van een natuurlijk lopend TW paard met een normaal ijzertje onder.
Nu zeggen ze dat de gang erg prettig is voor rugpatienten maar als ik de galop zie heb ik daar mijn twijfels bij :P
Ik heb verder geen verstand van TW dus rijtechnisch ben ik een leek. Maar ik vind de walk van dit paard wel heel erg stoer.