Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annetje schreef:Ik heb mijn foto's trouwens allemaal in eenzelfde map staan en zie daarop dat de stralen kleiner lijken te zijn geworden. Kan dat komen doordat hij ander half jaar terug bij de vorige eigenaar zomer én winter 24/7 buiten stond en bij mij in de winter snachts binnen staat? of heb ik gewoon zo'n slechte smid die de stralen te ver weg snijdt?
Citaat:
'moet je iedere dag smeren met vet of olie?'
Hammink: (..)alleen als je de voeten eerst nat maakt en dan vet eroverheen smeert sluit je het vocht in en krijgt het tijd om in te trekken(...)
De Zwaan: (...) Goede voeten moet je in een droge periode regelmatig invetten of olieën om uitdampen van water tegen te gaan.
'waar moet je rekening mee houden als je hoefschoenen gebruikt? '
H: nooit langer omhouden dan nodig, ik heb al eens een paard gezien met afstervend weefsel door hoefschoenen
Z: als je er één keer per week over de harde weg moet zijn ze prima, maar voor dagelijks gebruik ben ik er geen fan van. Zet je paard dan liever op ijzers als de voeten te veel slijten. Hoe goed je de hoeven ook schoonhoudt er komt snel zand tussen en dan gaan de hoefschoenen schuren
'hoe vaak moet een paard bekapt?'
H: ik zeg altijd acht tot tien weken, maar een paard dat recht afslijt en dus niet hoeft te worden gecorrigeerd kan soms best langer toe. (...)
arans schreef:Zo idd er klopt helemaal niks van wat die heren zeggen!
volgends mij gaat de bit weer een aantal briefen krijgen.
joopie7 schreef:Die ijzers zijn echt te krapAlleen de laatste hoeven zien er netjes uit.
Arabesk schreef:@ Sizzle, wat een onwaarschijnlijk kleine voeten zeg. Quarters worden nog eerder beslagen dan de gemiddelde kwpn-er zeg maar. En alle jaren dat een paard beslagen is vóór zijn derde jaar komt nog harder aan. Die hoeven van die quarter zijn al bijna cilindervormig