edit; zie dat je haar leeftijd al gevonden hebt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
TigerBD schreef:Als ik het begrijp zijn het de voorbenen? zo ja, dan kan het geen spat zijn dat zit in de achterbenen bij het spronggwricht.
Wel erg vervelend, vooral die onzekerheid!
jalo schreef:@Simba. Het zou bolspat kunnen zijn, maar dat is ook weer afhankelijk van waar de zwelling precies zit. Vanachter de PC is dat heel moeilijk te beoordelen. Tevens is het wel zo dat 'spatklachten' aan het licht kunnen komen ten tijde van stalrust, dus tgv een veranderde dagelijkse structuur.
Indien je zekerheid wilt, en het een en ander wilt uitsluiten, zou je beter een dierenarts langs kunnen laten komen. Deze kan het bekijken, voelen en evt. röntgenfoto's maken ..
In ieder geval succes ermee!
Simba_ schreef:jalo schreef:@Simba. Het zou bolspat kunnen zijn, maar dat is ook weer afhankelijk van waar de zwelling precies zit. Vanachter de PC is dat heel moeilijk te beoordelen. Tevens is het wel zo dat 'spatklachten' aan het licht kunnen komen ten tijde van stalrust, dus tgv een veranderde dagelijkse structuur.
Indien je zekerheid wilt, en het een en ander wilt uitsluiten, zou je beter een dierenarts langs kunnen laten komen. Deze kan het bekijken, voelen en evt. röntgenfoto's maken ..
In ieder geval succes ermee!
Over twee weken moeten we weer naar de kliniek, want dan zijn de extra 8 weken boxrust voor zijn voorkogels voorbij.
Dus dan laat ik er maar meteen naar kijken.
Wat is bolspat precies, kun je dat beschrijven ?
Simba_ schreef:Dan heb ik nog een vraag : Kan spat veroorzaakt worden door Tildren ?
Ireen_ schreef:Simba_ schreef:Dan heb ik nog een vraag : Kan spat veroorzaakt worden door Tildren ?
Dat lijkt me erg sterk. Tildren wordt juist bij paarden met spat gegeven, ze horen daardoor niet op andere plaatsen botwoekeringen te krijgen.
Evita heeft spat met zowel botwoekeringen als botafbraak (en daarbij een botwoekering in haar wervelkolom), bij haar is ook tildren overwogen en dat zou geen negatief effect mogen hebben op de botwoekeringen.
Fijn dat het goed gaat met Jessie!
Met Evita gaat het ook prima, wat betreft de spat/haar benen. Ze is nu sinds november helemaal rad en heeft geen terugval meer gekregen, behalve dat ze altijd de eerste passen wat kort/stijf is achter. Maar als dat alles is.. ben ik erg gelukkig! Het beslag heeft voor haar wonderen verricht, want ze is flink kreupel geweest.
Het opbouwen is wel beperkt gebleven tot wat buitenritjes en longeren, vanwege haar ziekte en de bijbehorende complicaties (met name haar luchtwegen op het moment).
Christel1164 schreef:Hoi, ik kan een paard kopen met spat. Hoeveelste graad weet ik niet. Ze loopt de eerste drie passen kreupel en dan niet meer. Wat vinden jullie, kopen om buitenritten mee te maken en in een inloopstal houden met soortgenoten? Of is dit absoluut geen optie en moet het dier helemaal niet meer bereden worden?
Christel
Zamero schreef:Ik weet niet meer precies wie het over menselijke glucosamine heeft maar iemand bij ons van stal heeft daar is onderzoek naar gedaan en is er achter gekomen dat de paarden die menselijke tabletten niet kunnen opnemen.
En heeft mijn toen ook afgeraden dat te geven, aangezien het dan toch niet werkt
Met Heidi gaat het ook steeds beter, ik zit nog steeds te twijfelen of ik nou wel of geen glucosami aan haar wil gaan geven.
En het veulen groeit als kool en word al een toverbal
TigerBD schreef:Ik sprak vandaag een vrouw, waar tiger misschien komt te staan. En ook die raadde me Glucosomine aan, maar dan voor mensen dat schijnt nog beter te werken, iemand ervaring mee? En hoelang doen jullie met zon pot, plus hoe duur is die.