Hoefkatrolontsteking

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:17

Esther,ik denk dat het dressuren er best nog wel in zal zitten.
Maar je kan het alleen ondervinden als je weer met hem aan de slag kan.
Ik gebruik mijn paard ook recratief en kon van de zomer best wel een paar keer in de week een buitenritje van 2 uur of zo maken,zelfs met galop,moest alleen niet gaan scheuren of zo. ;) En in 1 park was het nogal berg op berg af en dat mocht ook.

Het waren soms best pittige ritjes.

Verder reed ik hem bij ons op de drafbaan en in de bak mocht ook maar dat heb ik nog niet gedaan omdat ik niet zo van het dressuren ben.
Maar dat gaat wel gebeuren want als het donker en frisser is buiten kan ik niet meer naar het park en moet ik wel in de bak gaan rijden.

Esther28

Re: centraal topic voor hoefkatrolontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:19

tja t blijft dus een kwestie van afwachten.........

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:21

Ja, In loopt nu goed en ik hoop dat het heel lang zo gaat blijven.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:21

Esther28 schreef:
tja t blijft dus een kwestie van afwachten.........

Ja en dat is knap kl.te.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:22

Uiteraard hoop ik ook dat Borrie weer helemaal goed gaat en blijft lopen, maar tis toch een soort russich roulette...

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:24

Voor mij is er wat rijden betreft niet veel veranderd want ik heb Tence niet voor de sport en ik reed al niet zo heel fanatiek.Dat maakt het wel wat makkelijker,alleen hoe het zal blijven gaan maakt me zo onzeker.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:26

Dat geldt voor mij ook. Ik heb In ook niet voor de sport.
Maar de toekomst blijft inderdaad onzeker.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:37

ester ben het met je eens over de sitaten.....
Krijg zo onwijs het gevoel dat iedereen die niet aan NB doet het verkeerd doet. Mensen in dit topic weten dat er geen wonder middel bestaat voor HKO.

voor mensen die net binnen vallen hier en nog geen foto's hebben gemaakt denk nog niet gelijk het ergste ga eerst naar de kliniek en laat het op de foto zetten van alle mogelijk hoeken die bestaan en wacht dan af. Als je jezelf nu al gek gaat maken dat het HKO is dan ga je echt een klote tijd tegemoed.

komt tijd komt raad!! en er zijn paardjes bij wie het geconstateerd is maar die echter nog steeds heerlijk met hun ruiters doet wat ze kunnen de een heel hoog in de sport de ander een lekker bosritje geniet daar van want het kan zo over zijn.

even een kwalitatieve uitermate teleurstellende dag gehad woensdag het paardje wat ik voor iemand rij op dit moment heeft zijn rechterpees nog steeds geirriteerd ik had zo gehoop dat er meer verbetering zou zijn.

zo onwijs dejavu gevoel.... met eros was het binnen 4 maanden klaar en nu loop ik weer bij een kliniek pfff even te heftig allemaal....

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:59

Dat begrijp ik :(:)

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:03

Esther28 schreef:
wat ga je donderdag doen dan? Of lees ik daar overheen?

Ze gaan donderdag foto's maken van haar ondervoet.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:06

Op een foto zie je meer. Dan weet je in elk geval waar je aan toe bent.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:10

Laura1982 schreef:
Krijg zo onwijs het gevoel dat iedereen die niet aan NB doet het verkeerd doet. Mensen in dit topic weten dat er geen wonder middel bestaat voor HKO.

voor mensen die net binnen vallen hier en nog geen foto's hebben gemaakt denk nog niet gelijk het ergste ga eerst naar de kliniek en laat het op de foto zetten van alle mogelijk hoeken die bestaan en wacht dan af. Als je jezelf nu al gek gaat maken dat het HKO is dan ga je echt een klote tijd tegemoed.

komt tijd komt raad!! en er zijn paardjes bij wie het geconstateerd is maar die echter nog steeds heerlijk met hun ruiters doet wat ze kunnen de een heel hoog in de sport de ander een lekker bosritje geniet daar van want het kan zo over zijn.

even een kwalitatieve uitermate teleurstellende dag gehad woensdag het paardje wat ik voor iemand rij op dit moment heeft zijn rechterpees nog steeds geirriteerd ik had zo gehoop dat er meer verbetering zou zijn.

zo onwijs dejavu gevoel.... met eros was het binnen 4 maanden klaar en nu loop ik weer bij een kliniek pfff even te heftig allemaal....

Dat benm ik wel met je eens, maar ik heb al een hele tijd het idee dat er wat met mijn merrie aan de hand is.
Ik rijd niet zo heel veel met haar, ze heeft al een peesblessure gehad linksvoor en uitgerekte kniebanden, en vanaf die tijd zet ze steeds al haar spieren vast.
Er is iemand die haar steeds losmaakt en daar heeft ze veel baat bij, maar toch wilde ik weten waar dit allemaal vandaan kwam.
Ze wilde ook niet buigen en dergelijke.
Ik heb oen de DA laten komen en die heeft haar nagekeken, het bleek dat ze haar rug totaal niet gebruikt en heeft me toen doorgestuurd naar Jarko Dun, die heeft haar helemaal nagekeken en flink losgemaakt.
We hebben oefeningen meegekregen, vooral het ruim laten lopen en ik moest heel licht gaan rijden, door mezelf licht te maken zeg maar, dat ging goed en een week later kwam ze stokkreupel de wei uit, ik heb al heel lang het idee dat er meer aan de hand is dan dat eruit komt, dus ik wacht donderdag even de foto's af, maar wilde graag wat meer info, dus heb een paar dingen op internet opgezocht, en vandaar dat ik dit topic ook even in de gaten hou, maar ik weet inderdaad pas iets zeker als er donderdag foto's zijn gemaakt.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:12

Het moeilijkste vind ik gewoon dat ik zie dat ze4 pijn heeft.
Gister ben ik even overdag geweest om te kijken hoe het ind e wei ging met haar lopen, het gaat nog niet helemaal goed, maar ze liep gelukkig beter dan donderdag.
Vind het gewoon jammer dat er na 5 weken nog niet echt verbetering zichtbaar is, dankzij de volledige rust die ze krijgt, maar ja, we zien het donderdag wel, hoop zo dat de dagen wat snel gaan, dan weet ik ook waar ik aan toe ben!

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:13

Laura1982 schreef:

Sterkte.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:25

gina2003 schreef:
hoop zo dat de dagen wat snel gaan, dan weet ik ook waar ik aan toe ben!

Dat gevoel had ik toen ook. Je zou het liefst meteen willen gaan en een minuut later de uitslag willen weten...
Als je weet wat er aan de hand is, kun je tenminste een plan trekken en verder gaan. Dat afwachten is gewoon het moeilijkst.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:31

Innepin schreef:
gina2003 schreef:
hoop zo dat de dagen wat snel gaan, dan weet ik ook waar ik aan toe ben!

Dat gevoel had ik toen ook. Je zou het liefst meteen willen gaan en een minuut later de uitslag willen weten...
Als je weet wat er aan de hand is, kun je tenminste een plan trekken en verder gaan. Dat afwachten is gewoon het moeilijkst.

Ja, dat is zeker zo.
Ik kon wel naar de kliniek in Kootwijkerbroek gaan, maar ik heb zelf geen trailer of auto daarvoor, dus dat schiet allemaal niet echt op, dus ben al weer een tijdje aan het wachten..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:16

Nou ik ga morgen de va toch maar weer bellen.
Hij is nu lv een stuk slechter dan afgelopen paar dagen.
Struikelen, bochtje naar links kort/kreupel en zelfs bochtje naar rechts erg kort in zn pas..
Wordt er beetje moedeloos van

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:20

Kan ik me heel goed voorstellen, ben benieuwd wat eruit komt..

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:29

Gewoon bellen Esther,misschien kan DA je verder helpen.

Ik mag mijn DA ook bellen als ik me ergens zorgen over maak en het doet goed om er gewoon over te praten en hij had dan ook wel wat tips wat ik zou kunnen proberen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:55

Mijn paard was 15 toen de HKO was geconstateerd, waarschijnlijk had hij het toen al zo'n 5 jaar. Hij is nu 21 en ik rij nog steeds met hem, wel recreatief in de bak en buiten. Toch doe ik nog wel veel oefeningen met hem (western) om hem soepel te houden en in conditie en dit gaat goed. Hij heeft een 2 op zijn rechtervoorbeen en een 3 tegen 4 linksvoor.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:22

Ik heb vanmorgen ook maar gebeld voor een afspraak voor de foto's, maar kan pas volgende week maandag.. Echt balen, zit ik nog een week in onzekerheid..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:43

Ben blij dat ie van mij in ieder geval vandaag nog langskomt, maar ben bang dat k van de week weer op de kliniek sta voor fotos.....

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:59

Waarschijnlijk wel Esther. :(:)

Uppojono,die week is ook wel door te komen toch? ;)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:10

Ik kan me de onzekerheid van Uppojono wel voorstellen hoor....je wilt gewoon uitsluitsel hebben.....

Kan het trouwens zo zijn, dat een toontreder nog meer gaat toontreden door HKO?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:20

Daar kan ik je geen antwoord op geven,het is wel een afwijkende beenstand,dat kan HKO veroorzaken.

Misschien kan het wel omdat hij door pijn zijn voet anders gaat neerzetten?Goede vraag voor de DA vandaag. ;)