Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
N0a schreef:Mijn paard heeft nog steeds een lichte verdikking tussen de kogel en de knie. Woensdag een afspraak staan bij de kliniek om een scan te maken, ik ben er bang voor :'( Na het stappen is de verdikking wel minder en ook niet warm meer. Ben nu gewoon aan het stappen, aan het koelen en ze staat gewoon nog een paar uurtjes per dag op het land. Ze is vrij rustig dus zal niet zo snel een sprintje trekken.
Smeer er ook elke dag coolingsgel op, verder weet ik niet wat ik nog kan doen. Iemand op stal zei dat je bij een peesblessure beter eerst 10dagen absolute stalrust kan doen, is dat waar? Anders ben ik nu dus al een aantal dagen verkeerd bezig door te stappen e.d
Yelly schreef:Ik duim voor je dat het meevalt!
Mijn merrie had geen dik en warm been en gaf geen pijnreactie bij het knijpen in de peesEr was slechts een heel kleine verdikking zichtbaar net onder de zwilwrat rechtsachter, maar dat was ons en de dierenarts in eerste instantie niet eens opgevallen
De dierenarts, die meerdere keren was op stal was geweest, hield het op een hoefzweer. Na bezoeken aan de kliniek (andere dierenarts) kwam er als diagnose onder andere een dubbele peesblessure naar voren
Helaas was het al met al beter mijn merrie in te laten slapen
Jean1976 schreef:Bedankt! Ja, het liefste heb je dat de dierenarts direct komt, maar dat is helaas niet altijd mogelijk.
Tot die tijd maar alvast stappen en koelen. Echt een revalidatie-traject zal hij niet krijgen. Hij is al op leeftijd, dus als er iets is, dan gaat hij van zijn pensioen genieten op de weide.
Noa: 180 euro voor enkel een scan??? Dan heb jij wel een hele dure kliniek. Mijn dierenarts scant voor 75,-...