Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElCamino schreef:Hij staat te nauw aan de binnenzijde was het enige wat in zijn mail stond. Was even een korte blik van hem omdat ik hem nu stalk..... ik hoor maandag wel meer denk ik.
Onderzijde had ik wel.... ga even kijken....
lolclub schreef:Sodemieters nog aan toe...
ElCamino schreef:Zijn geen brokkelvoeten maar afgebrokkelde voeten da's heel wat anders !! Iedereen roept altijd dat z'n paard brokkelhoeven heeft maar dat zijn 99% van de gevallen afgebrokkelde hoeven. Check de hoofcare site maar eens voor het verschil....
Maar hij heeft lastige voeten maar met goed beslag staat hij met gemak 12 weken ( al doen we dat niet !!) zit alles vast en wordt hij alleen wat lang.
Eigen smid is met vakentie, bijandere smid gebeurt en ijzer verloren etc.Daarom nu slecht op de voeten.
De scheuren zijn oppervlakkig, mijn eigen smid vijlt ze er altijd uit.
Hij staat ALTIJD op dubbele lippen voor vanwege slechte voeten.Zit ook weer een theorie achter. Nieuwe smid wilde dat niet ivm beweging van hoefmechanisme etc, dat snap ik wel maar hij staat niet voor niks op 2 lippen voor...
Hij heeft dramatische voeten, altijd gehad en altijd door 1 smid speciaal beslagen.Nwe smid kent hem niet en denkt ook goed te doen...helaas pakte het anders uit...
En ik wéét dat de meningen verdeeld zijn over dubbele lippen...en andere dingen maar mijn paard red zich er al 15 jaar mee en werkelijk alles is geprobeerd.
Hij blijft straks weer gewoon op zijn oude vertrouwde beslag staan.
ElCamino schreef:
De voeten hebben duidelijk sporen van bevangenheid.
Jannepauli schreef:Esther schreef:( Misschien hebben we hier wel ander gras !!)
Nou jij zegt 't nou als grapje, maar dat was wel wat ik dacht! Al die enorme Friese en Groningse weides.. en wacht dacht je van de bodem? Klei! Veen!
Annabella schreef:Dat idee had ik ook. Ik begon alleen een beetje te twijfelen omdat ik ergens gelezen heb dat het de darmen goed aan het werk zet, en zou zorgen voor een ontgifting.
ElCamino schreef:Hier 3 foto's van de voeten van mijn knollie:
Dit beslag zit er pas 2 weken onder en is dus NIET door mijn eigen smid gedaan ivm vakantie.
Annabella schreef:Ik heb het dan niet door gehad dat hij bevangen is geweest... Hij heeft zo`n hoge pijngrens, voel me best schuldig, begin nu echt te twijfelen....
Naar mijn idee zien de hoeven er ook goed uit, maar wie weet zie ik iets over het hoofd. Morgen komt de hoefsmid weer.
Jannepauli schreef:Duidelijke foto's -- hoefjes zien er wat treurig uit..
Op grond waarvan zegt Aalders dat hij te nauw staat?
lucyknol schreef:Interesant hoor, die hoeffoto's! Ik vind het toch wel een raar gezicht,zo die hoefjes van Grietje...
lolclub schreef:@fancylover
van licht-therapie heb ik geen verstand, wel denk ik dat je inderdaad TrueLight lampen moet hebben om daglicht effect te krijgen,
(en als het niet werkt kun je altijd nog wietplantjes gaan kweken)
Is Marco getest op Cushing ?