Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thirsolieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:10

Thanks voor je reactie! oh das wel een mooi klein stukje inderdaad, om op te lopen.
Dus ze moest stil staan en het rondlopen is niet goed.
dan is de paddock dus eigenlijk helemaal geen goede optie (wij hebben namelijk ook een paddock, wel groter hoor, maar daar staat hij soms ff stil maar hij loopt ook heel vaak rondjes). Dus misschien is de blessure daarom weer wat verergerd..
Fijn dat ik dit nu weet iig!!
Ja, ik begrijp dat je voorzichtig blijft! het kan natuurlijk terug komen, ik denk dat we vooral op moeten passen met galopperen op stukken die wat harder zijn dan zand. En springen is misschien ook niet aan te raden.

Nog meer mensen die iets kunnen zeggen over hoe lang deze blessure bij jullie paard duurt/heeft geduurd?

@ WolinLotte: heeft jouw paard ook ontsteking/verrekking van de hoefbanden?
nou sterkte bij de DA! Hopen dat het goed is!

Aukelizzy

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:19

Over het algemeen is het een vervelende blessure waar je echt veel tijd voor uit moet trekken en waarbij je heel serieus en doordacht moet revalideren. In dit topic kun je lezen wat ik allemaal met mijn merrie meegemaakt heb en dat was geen pretje. Ze was heel ernstig geblesseerd en iedere keer als ik dacht dat het beter ging gebeurde er iets waardoor ze een enorme terugslag kreeg. Uiteindelijk heeft het ons 3 jaar bloed, zweet en vooral heel veel tranen gekost ( en bakken met geld ) maar het is wel weer helemaal goedgekomen en inmiddels loopt ze weer succesvol in de sport. Ze heeft overigens een hele lange periode boxrust gehad en is behandeld met IRAP. Momenteel ben ik trouwens met paard nummer 2 aan het revalideren en die is behandeld met stamceltherapie en ik hoop dat daardoor het herstel sneller gaat.

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:27

De veearts heeft mij gezegd dat Beau een half jaar a haar "goedkeuring" weer mag springen en dat er geen belemmeringen meer zouden zijn. Nu is springen niet mijn ding dus dat zullen we niet gaan doen maar het kan dus wel weer.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:37

Ja, Wolin heeft ook deze blessure (gehad), tot twee keer toe helaas. Door een verkeerde stand van de voeten en een balbetrapping. Ik blijf nu bij de smid op de kliniek, ik wil echt voorkomen dat het nog een keer misgaat..
Ik lees dat meerdere paarden hier ook een balbetrapping hebben gehad toen de blessure zich voor deed?

Morgen weer terug naar Bodegraven. Denk wel dat Wo verbeterd is, maar niet genoeg, weet dan ook niet of dat van de hoeflederhuid afkomstig is.
Vind het allemaal erg frustrerend en vermoeiend; Je regelt alles zo optimaal mogelijk, althans je doet wat je kunt, maar het lijkt af en toe niet genoeg..
Heb nu ook m´n twijfels over het landje.. De laatste paar dagen is ze wel weer erg onrustig op t landje en loopt ze veel heen en weer, ik hoop dat het gewoon door de hengstigheid komt en dat ze snel weer relaxed is, maar moet zeggen dat ik het allemaal wel een beetje zat begin te worden :o .. Ze staat nu twee weken onder toezicht op het landje, haal haar binnen voor ik weg ga etc..
Morgen hopelijk een controlescan en dan weten we weer meer.
We wachten af..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:47

Heel veel succes vandaag WL.

Thirsolieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:24

@ Aukelizzy: aaaah drie jaar is echt super lang! wat vervelend zeg.
ja, ik geloof dat mijn paard het ook behoorlijk erg heeft. Maar kun je ook zeggen hoe lang die boxrust was? echt een jaar of langer?? En wat is IRAP?
en nu weer één met dezelfde blessure? nou sterkte ermee!!

@WolinLotte: een verkeerde stand van de hoeven heeft dus ook invloed op de blessure?
dat kan wel kloppen, Floris slijt z'n hoeven ook enoorm scheef af, aan de binnenkant worden ze veel langer. Hoe vaak laat jij de hoeven van je paard bekappen?
hopen dat het goed is bij de DA vandaag. succes!

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:28

Bij fayah is de blessure gekomen door de stand
springen zou ik juist wel kunnen en zijgangen waatschijnlijl weer nirt

Thirsolieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:41

oh, is het gekomen door de stand..
En hoe kon het genezen dan? Met speciaal beslag?
En waarom zijn zijgangen niet goed? soorry hoor, wil alles weten :P

Emy2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:56

Hoi Thirza,

Goed dat je alles wilt weten! Hoe meer je over deze blessure weet, hoe beter je ermee om kunt gaan.

De grootste oorzaak is verschillende hoeven (en daardoor) een afwijkende hoefstand. Hierdoor komt er meer druk op de hoefbandjes (collaterale banden). Bij een abrupte beweging in het land of paddock en vooral bij een soort sliding stop, zorgt die druk voor deze blessure. Bart van Dap Bodegraven vergeleek deze hoefbandjes met de bandjes in je eigen vinger die de vingerkootjes op hun plek houden. Daarom zijn zijwaartse bewegingen of een kleine volte ook zo verraderlijk. Dan zet je namelijk druk op de bandjes en dat wil je juist niet. Spingen mag ook ik weer, maar ja, ze hoeven maar verkeerd neer te komen... Dat heb ik gezien bij een paard bij mij op stal met eenzelfde blessure. Die was vervolgens weer bijna 2 maanden aan het stappen en opbouwen.

Een goede hoefsmid die ervoor zorgt dat de hoeven op beide zijden neerkomen en goed naar voren afrollen is mega belangrijk. Niet eenmalig, maar voor altijd!

Wat mij opvalt is dat je juist je paard gecontroleerde beweging moet geven en vrij snel moet opbouwen om de banden sterker te maken. Wel op rechte lijnen! Hoe meer ik mijn paard op rust zet, hoe stijver en slechter ze wordt. In de banden van mijn paard is vorig jaar mei aan beide hoeven een gat geconstateerd. Daarnaast had ze in beide voorknieeen een geirriteerde aanhechting van de tussenpees. De gaten in de hoeven zijn na 7 maanden genezen verklaard. Iedere 6 weken ging ik terug voor controle en inspuitingen. Gelukkig kon ze de hele zomer 24/7 op het land. Ze was erg braaf. In de nazomer moest ik lange rechte stukken op het asfalt en toen de winter aanbrak mocht ik ook op zand opbouwen. De nasleep zat hem bij mijn paard in de voorknie. Doordat ze ook een probleem heeft in haar hals bleef die tussenpees geirriteerd. Ik ben nog steeds erg voorzichtig, maar inmiddels doen we weer een voorzichtig galopje. 5 passen ofzo, haha. Ze heeft erg vaak een terugslag gehad. Ik ging haar rijden en dan liep ze ineens duidelijk onregelmatig, of dat ze tijdens het rijden ineens heel dwars werd. Dan liet ik er iemand naar kijken en die moest echt turen, maar zag dat ze met haar slechtere been een iets kortere pas zette. Bij mijn paard uitten de terugslagen zich voornamelijk in dwarsigheid. Dat vind ik dan ook zo moeilijk met opbouwen. Je mag niet te voorzichtig zijn, omdat dat juist het herstel beperkt. Maar ja, wanneer doe je te veel. Volgens Bart van Bodegraven is het daarin heel erg belangrijk goed te luisteren naar je paard. Dus ik doe meer als mn paard het toelaat en minder als ze een beetje dwars of nukkig is.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:00

fayah is nog niet genezen die heeft 3 blessures in 1 been door haar graasvoet
collatrale banden
aanhechting diepe buiger aan hoefbeen
weke delen in diepe buiger

Ze krijgt nu speciaal beslag waarmee ze langzaam de stand veranderen zodat de belasting minimaal gaat worden
weet niet waarom zijgangen niet goed zijn heb ik niet gevraagd wilde alleen weten of ik de dressuur in kon aangezien dat wel mijn doel was, mijn vorige fjord liep ook in de sport
nu wil ik kijken of ik dressuur kan combineren met buitenrijden, springen en misschien endurance maa dat is voor latere zorg

zadelmak maken ga ik ook doen zonder het traject van longeren dat vind ik te eng dus we slaan straks een stapje over maar ga ervanuit dat ze braaf is

Thirsolieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:36

@ Emy2009: bedankt voor je uitleg!! aah jij bent ook bij Bart geweest van DAP Bodegraven, ik ook ;)
ok, ik wist niet dat de oorzaak die afwijkende stand kon zijn! dan ga ik toch de hoefsmid maar wat vaker laten komen denk ik, helaas is hij momenteel op vakantie.
De voorhoeven van Floris zijn helemaal scheef, terwijl de achterhoeven gewoon recht zijn.. anders zal ik er vanavond ff een foto van maken, kun je er misschien iets meer over zeggen.

okay, das wel lastig met dat opbouwen dan! als ze telkens een terugval heeft :(
maar wat bedoel je met snel opbouwen? nadat het paard genezen is van de blessure?
ja, springen lijkt me dan ook niet zo slim *fijn dat FLoris niet van springen houdt :P*

@ Dientje: weet je ook wat voor beslag dat is?

Emy2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:16

Bart heeft mij aangeraden mijn paard iedere 6 tot 7 weken te laten beslaan. Dit omdat dan de standverandering het minst belastend is en de hoeven recht blijven. Na 4 weken zie ik zelfs al dat haar hoeven ietsje scheef afslijten. Dus ik hamer er maar steeds weer op dat de hoefsmid de hoeven weer netjes recht maakt en ze zo beslaat dat ze naar voren moet afwikkelen en absoluut niet opzij kan afwikkelen.

Het opbouwen moest ik al doen met een kreupel paard. Direct na de inspuiting aan het werk zetten. Althans, ik moest een half uur tot een uur op het harde stappen en later in de opbouwfase opbouwen van 2 minuten draven op het harde naar 2 keer tien minuten met 5 minuten stappen tussendoor en zo verder. Ik moest in 3 maanden op B-niveau zitten. Maar dat heb ik door alle terugslagen niet aangedurfd. Daarbij moet ik minimaal 5 en liefst 10 minuten instappen en uitstappen. Ik rij nu meestal een 30 min tot 45 minuten en draaf stukken van 5-10 minuten, afgewisseld met stappen. Ik stap lang in en lang uit.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:23

Fayah word nu op bodegraven beslagen
weet niet precies wat

fayah graast met linksvoor naar achter constant daardoor is er een knik ontstaan

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:35

Dientje_Yara schreef:
ireen vervelend van je relatie
ik ben niet echt bekend in delft maar een hobbelig land is niet echt ideaal
is de stal waar je nu staat te ver weg of te duur? of zit ik er helemaal naast

De stal waar ze nu staat is nu 3 minuten fietsen vanaf `mijn` huis, maar straks als ik weer bij mijn ouders zit tijdelijk 1,5 uur reizen dus dat is te ver weg.
De stal van dym_whis stond al vol helaas, net als zo'n beetje alle andere stallen in de omgeving.. ze gaat nu naar een stal waar ze 's nachts op stal gaat en overdag in een klein groepje met nog een arabisch merrietje en 2 merries met veulen begreep ik.. zou een rustig groepje zijn. Zaterdag gaat ze verhuizen. Pff zie er enorm tegenop, ook om alles hier weer achter te laten, ik heb zo'n superstal nu..

Thirsolieman; welkom in dit topic.. bij mijn paard heeft het een ruim jaar geduurd, ik ben nog steeds bezig eigenlijk.. heb haar nog niet volledig in het werk, maar dat komt ook even door de omstandigheden nu. Ze is 3 maanden na ontstaan van de blessure het land op gegaan voor 24/7, maar dat ging bij haar niet goed (ze verslechterde), dus op maand 4 is ze weer op boxrust gegaan. Op maand 6 weer overdag de paddock in zonder andere paarden en nu (15 mnd na ontstaann blessure) gaat ze dus weer het land op, ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Dientje_Yara wat een verschil! Jouw paard was op het 1e filmpje ook goed kreupel zeg.. zo erg heb ik het bij die van mij nooit gezien, die was alleen op de volte niet goed.

Succes vandaag WL, ben benieuwd hoe het gegaan is..
Ja, opvallend! Yade heeft ook de dag voordat ik haar echt kreupel heb gezien (wat maar 1 dag geduurd heeft) een balbetrapping gehad op dat voorbeen. Ik denk alleen niet dat daar ook het ontstaan lag, ik heb namelijk in de maanden daarvoor een paar keer getwijfeld over wel/niet regelmatig zijn op een kleine volte rechtsom en niet lekker willen buigen naar rechts, maar ik bleef toen ook klooien met een singelwondje aan die kant.. dacht dus dat het daar van kwam, want onbelast zag je er dan weer helemaal niks van. Sander dacht ook dat de blessure er langer zat dan het moment van de balbetrapping.

Mijn paard is een van de weinigen die wel gelijke hoeven heeft :) Ze staat wel een beetje frans en links voor landt ze op de buitenkant (waardoor ze de buitenkant iets sneller slijt). Rechts met haar geblesseerde been heeft ze dat niet. Wel heeft ze iets de neiging tot toonlanden, maar als ik haar toon goed kort/rond houd dan doet ze dat niet, ik veil het dus soms een beetje bij.

Thirsolieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:44

@ Emy2009: okay, iedere 6 weken dus naar de hoefsmid zeg maar! maar als ik het goed begrijp heeft je paard hoefijzers. Is dat speciaal voor de blessure of had ze daarvoor al ijzers?
ohja, inderdaad! ik moet ook op het harde stappen, maakte niet uit hoe lang zei de DA.
ik doe meestal 15-30 minuten,verschilt nog wel eens. Weet niet wat hiervoor het beste is?

@ Dientje: oh, wat apart zo'n graasvoet! nog nooit van gehoord eigenlijk. Ik ga eens opletten hoe Floris graast :P hij zet iig zn been ook altijd een heel eind naar voren, maar k weet niet of hij dat met allebei zn voorbenen doet, of alleen met rechts.

@Ireen: zo das ook wel een tijd zeg!
oh land jouw paard ook op de buitenkant van dr hoef! Floris namelijk ook!
Floris heeft op zich wel gelijke hoeven, ze slijten allebei scheef af. Heeft dat dan wel te maken met de blessure?? En waardoor is de blessure bij jouw paard ontstaan?

k vind het echt wel fijn om ervaringen te delen met anderen van wie hun paard dezelfde blessure heeft!
want deze blessure hoor je toch niet echt vaak volgens mij.

Emy2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:49

Iedere 6 weken inderdaad. Het ijzer rolt naar voren makkelijker af. Verder is het een normaal ijzer. Op het hoogtepunt van haar blessure had ze hoofpads, om de banden te ontlasten en de druk beter te verdelen over haar hele voet.
De mijne heeft rechtsvoor haar graasvoet en dat is ook haar probleembeen. Op de rontgen zie je ook dat die koot stijler is gebouwd. Ze zet haar beide voeten neer op de buitenkant... Door het ijzer vertraagt dat proces.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:54

Ja bij mij heeft het vooral langer geduurd omdat Yade op een gegeven moment haar kogel overbelast had (dat kwam door de blessure, anders lopen/belasten). Het gekke is dat Yade dat op de buitenkant landen alleen met links voor doet en rechts voor is het geblesseerde been.
Hoe het ontstaan is weet ik niet precies, waarschijnlijk heeft ze zich verzwikt op bevroren ondergrond of door een flink gekke sprong.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:39

Nou.. goed nieuws en een beetje baalnieuws.. -O- ..

Wolin liep helemaal niet goed.. Ik schrok er gewoon van.. Zeker op het harde.
Ik had al wel zo´n vermoeden, dus het kwam niet helemaal onverwachts. Wolin kreeg natuurlijk 7 dagen Pro Dynam en daarna merkte ik best wel een dip in haar lopen.. Dit trok naar mate je meer aan het lopen was wel weg en liep ze vlot door, dus had de stille hoop dat het meeviel..
Bart heeft haar rechterondervoet nog een keer uitverdoofd en hier verbeterde ze behoorlijk op, op het harde en op het zachte. Wolin ontspande ook direct meer en liet gelijk los in haar lijf.

Dus besloten te gaan scannen.. Pffff oh wat hield ik m´n hart vast, wat een domper was dit.. Maar met het scannen was Sander eigenlijk wel heel positief :) , geen nieuwe schade was er te zien en eigenlijk was hij wel heel tevreden over de bandjes hoe ze eruit zagen, zowel de mediale band rechtsvoor als de diepe buiger (aan de achterzijde van de voet). Dus ik stond wat perplex eigenlijk.
Sander legde het zo uit; als je ooit een blessure hebt gehad, bijvoorbeeld een zere vinger of een enkel band beschadigd, dan blijft het een gevoelige plek en heb je eerder kans op een kneuzing op die plek, maar het herstel gaat dan wel veel sneller.
Kortom; het bandje is gekneusd doordat het ijzer er met zo´n grote kracht afgetrokken is (re-tak stond helemaal naar voren toe), in eerste instantie zag je er niet zoveel aan, maar waarschijnlijk met het anders belasten door de hoeflederhuidontsteking is het wat erger geworden.
Bart vond dat het hoefgewrichtje er wel wat geirriteerd uit zag, was niet heel actief, maar hij wilde wel het hoefgewrichtje zelf rust geven, zodat Wolin in haar beweging weer symmetrisch werd en de voeten gelijk ging belasten, waardoor het geheel weer rust kreeg. Wo had nog 5 spuitjes IRAP in de vriezer daar, dus ze hebben er 1 weer ontdooid voor haar en daarmee is het hoefgewrichtje behandelt.
Vorig jaar hebben ze haar bandje en haar knie, rechtsvoor, behandelt met de IRAP.

Een meevaller dat het bandje er verder mooi uit zag, geen activiteit wat betreft vocht etc. Wel ontzettend balen dat ze zo slecht liep en het bandje er toch een optater van heeft gehad, maar mijn gevoel zei ook dat dit niet anders kon. Een ijzer verbuigt enkel als dit met grote kracht gebeurd... Nu een week stappen op gelijke ondergrond, en als ze dan goed loopt, weer rustig aan draven. Over 5 weken weer terug bij Bart.

Thirsolieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:54

tjonge wel bijzonder nieuws idd! haha we zitten allemaal bij Bart volgens mij :P
wel fijn dat de bandjes er zo'n stuk beter uitzien! tja het zal natuurlijk altijd een gevoelige plek blijven. wel jammer dat dit nu net weer gebeurd is.
Nou maar weer even revalideren en hopen dat het gauw beter is! succes ermee!

bij elk paard is de reden voor de blessure misschien toch net weer een beetje anders..

trouwens nog een vraagje aan iedereen: Is het bij jullie (geblesseerde) paarden ook zo dat als je een helling of een dijk afloopt je paard (erger) kreupel loopt???
Bij Floris is het namelijk zo dat je op vlak terrein niets ziet in stap, maar als we de helling afgaan zie je hem duidelijk kreupel lopen (zn hoofd knikt naar beneden als hij linkvoor neer zet).
ben benieuwd naar jullie ervaringen hier mee!!

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:02

@Thirsolieman Ja dat kan idd kloppen, paard moet meer moeite doen om naar beneden te gaan. Ze verzamelen als het waren ook meer als ze naar beneden lopen..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:06

Jeetje WL, Dat is toch wel weer heel dubbel nieuws. Ik ga heel hard voor je duimen dat het nu eens goed gaat en goed blijft gaan.

Thirsolieman schreef:
@ Aukelizzy: aaaah drie jaar is echt super lang! wat vervelend zeg.
ja, ik geloof dat mijn paard het ook behoorlijk erg heeft. Maar kun je ook zeggen hoe lang die boxrust was? echt een jaar of langer?? En wat is IRAP?
en nu weer één met dezelfde blessure? nou sterkte ermee!!

3 jaar is zeker super lang, maar het is het dubbel en dwars waard geweest. :) Zhuf heeft denk ik ongeveer 1,5 jaar op de box gestaan maar dan wel met gecontroleerde beweging. (Onder zadel/ weidegang op boxgrootte en alleen onder toezicht ) Hier kun je lezen wat IRAP is: http://paarden.dapbodegraven.nl/irapreg.html

Even een update over Iggy. Ik heb er zondag voor het eerst weer opgezeten en rustig gestapt en een paar rondjes gedraafd. Toen liep hij echt nog niet lekker en de volgende ochtend kwam hij ook iets minder van stal. Dus toen heb ik even twee dagen alleen gestapt en toen voelde ik wel dat hij echt wat beter ging stappen. Gister heb ik hem voor het eerst weer gedraafd onder zadel en toen liep hij na een paar rondjes opwarmen toch best aardig. Alleen is hij zo ontzettend druk, Zhuf was er niets bij, dat ik er eigenlijk wel een beetje klaar mee was. Hij staat echt zo op scherp dat hij op ieder geluidje het op een lopen zet en dan krijg ik daarna een vette rodeo erachter aan. Dus vandaag had ik besloten dat ik er eerst maar even niet op ga, ben namelijk toch nog niet levensmoe. Gelukkig hebben wij een hele grote trainingsmolen en daar heb ik hem vandaag 20 minuten in laten stappen en 4 minuten laten draven. En ik moet zeggen, ik werd best blij van wat ik zag. Hij was eigenlijk nagenoeg zuiver! :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:17

Met Wolin kon ik gewoon hellingen af, werd niet erger bij haar. Ik reed vrij regelmatig een viaduct onderdoor om bij een pad te komen, maar zoals ik het me herinner, ging dat best goed.
Bij Wolin zie je het vooral in de afwikkeling van de voet, op het moment van gewicht op de voet zie je het niet, wel op het moment dat ze haar been naar achter afrolt, dus wanneer de banden het meest op spanning staan.. Daarom is het afrollen iets van groot belang bij deze blessure en dat ging bij mijn merrie lastig door haar platte voet, tevens was haar voet aan de achterzijde ietsje gaan doorzakken door een hoefbalbetrapping en dat was haar vorig jaar funest geworden. Wolin zit bij de smid op de kliniek, ze heeft hoofpads met siliconen om verzenen/steunsels te kweken en dat gaat best goed, ze blijft daar nu ook bij, ze gaat om de 6 tot 7 weken. Vind 7 weken vaak net even iets te lang, dus heb haar vaak op de 6 weken staan.

Inmiddels zijn we nu een jaar verder na het ontstaan van de blessure en het heeft echt lang de tijd nodig om weer sterker te worden. We waren goed op weg, maar helaas heeft mijn paard twee weken terug haar ijzer afgetrapt, waardoor we een stapje terug gedaan hebben.

Oja.. Vriendin van mij opperde dat een Aquatrainer misschien wat is voor Wolin, voor de opbouw; onbelast belasten en onbelast de juiste spieren kweken. Bart zei dat het wellicht wel een goede belasting en opbouw zou zijn voor haar..
Ben alleen bang dat ik dat dus niet kan betalen :o ..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:22

WolinLotte schreef:
Oja.. Vriendin van mij opperde dat een Aquatrainer misschien wat is voor Wolin, voor de opbouw; onbelast belasten en onbelast de juiste spieren kweken. Bart zei dat het wellicht wel een goede belasting en opbouw zou zijn voor haar..
Ben alleen bang dat ik dat dus niet kan betalen :o ..

Wij hebben een aquatrainer op stal en ik ga Iggy daar straks ook in opbouwen. De laatste knoppen voor het electra moeten nog aangesloten worden dus daar wacht ik nog op.. Ben wel erg verwend geloof ik... :o

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:34

Dubbel nieuws WL..... Ik duim voor snel herstel nu!

@Thirsolieman, Capoon heeft een half jaar boxrust gehad en ben ik 2 jaar mee aan het behandelen geweest. Uiteindelijk was hij na 2 jaar weer zo slecht (blessure in de voet en in de hals) dat we hebben besloten om ermee te stoppen en afscheid te nemen. De prognose was aan het begin van het verhaal al slecht en op dat moment nog slechter.

@AL, verstandig om niet op te stappen dan inderdaad! Top dat hij in de molen zo'n goed beeld gaf *D
En ach verwend..... je betaalt er vast ook voor ;)

@Ireen, hele dikke knuffel :(:) Wat een moeilijke situatie!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:49

Dat valt heeel erg mee hoor Richtje! Gelukkig maar, anders kon ik het vast en zeker ook niet betalen. Maar mijn paarden staan op mijn werk. :)