[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:58

Wat fijn annelieke. En wat is er veranderd waardoor hij goed loopt, speciaal beslag, supplementen of zo?

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:28

Ik heb haar op advies van de smid op gewone ijzers staan maar voor is het wel net zo geslagen dat het iets makkelijker afrolt, het is iets ronder van voren als ware.
Qua supplementen geven we haar gelatinaat van primeval en per dag 4 pillen glucosamine van de kruitvat :+. Maar ons wondermiddel zijn toch de homeopatische druppels die in het drinkwater gaan. Mijn buurman is homeopaat (voor mensen) en heeft zich voor mij verdiept in homeopatie bij dieren. Sinds die druppels heeft ze niet meer onregelmatig gelopen. Stoppen we met die druppels dan loopt ze weer stijver. Beginnen we weer dan loopt ze weer goed. We hebben dit 5x getest en weten zeker dat het bij haar echt komt voor de druppels.
Ze is nu veel energieker en ondeugender dan eerst. Heb af en toe mijn handen vol aan haar maar in de omgang is ze juist veel liever en aanhankelijker geworden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:00

Rhus tox toevallig ???

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:16

JA, IK BEN NU OOK WEL ERG NIEUWSGIERIG NAAR DE DRUPPELS

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:24

Is er trouwens al iets bekend SecretLin ?

Ik zit er over te denken om een bijrijdster te nemen, omdat ik zelf helaas niet iedere dag kan. Hoe denken jullie daar over ?
Wil natuurlijk alleen niet dat hij overbelast raakt. Hij doet nu ongeveer 4 x per week iets ( longeren, rijden met 1 van mijn kinderen, stapritje buiten) hij staat overdag op het land. Zou dat genoeg zijn ?

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:05

annelieke92 schreef:
Maar ons wondermiddel zijn toch de homeopatische druppels die in het drinkwater gaan. Mijn buurman is homeopaat (voor mensen) en heeft zich voor mij verdiept in homeopatie bij dieren. Sinds die druppels heeft ze niet meer onregelmatig gelopen. Stoppen we met die druppels dan loopt ze weer stijver. Beginnen we weer dan loopt ze weer goed. We hebben dit 5x getest en weten zeker dat het bij haar echt komt voor de druppels.

Sorry als dit onbeleefd klinkt, maar je houdt jezelf voor de gek.
Homeopathie geeft de eigenaar een goed gevoel, omdat die de indruk heeft dat hij iets nuttigs heeft gedaan,
iets wat zijn paard helpt, maar fysiologisch doet homeopathie helemaal niets.
Het is niet beter dan placebo.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:09

Homeopathie kan wel degelijk helpen, het spijt me.

Welke druppels gebruik jij?

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:18

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:16

Het is inderdaad Rhus tox

Nouja BigBen als jij vindt dat 5x stoppen en 5x slechter lopen alleen aan mijn gevoel ligt dan vind ik dat prima. Maakt mij niet veel uit. Ik geloof er in en ik zie het effect mijn paard loopt beter dan een jaar geleden toen de artrose nog niet bekend was.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:29

Ik heb het nog even nagezocht maar dit is een studie,
Er zijn ook ongelooflijk veel die wel hebben bewezen dat homeopathie wel degelijk werkt.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:43

Ik heb er zelf ook goede ervaringen mee, persoonlijk.
Ach mijn meisje loopt goed en wat het ook precies is dat maakt me niet uit, ze doet het weer en dat is het belangrijkste :D

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:22

weet je al wat secretlin?

ik heb weer beetje minder hoop. hoefsmid kwam ijzer vast slaan.
norton reageert duidelijk met rechtvoor hij tilt zonder druk voet op zodra je bij de kogel in de buurt komt.
met smid overleg gehad. hij gaf aan weinig voor hem te kunnen doen. nort staat op rol over beslag. hij vind het geen oplossing om er balk tussen te plaatsen daar hij van mening is dat je dan het hele mecanisme van hoef insluit.

dinsdag weet ik meer dap komt diego keuren en kijken we thuis nort naar voordat we voor foto's weg gaan.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:30

norton84 schreef:
weet je al wat secretlin?

ik heb weer beetje minder hoop. hoefsmid kwam ijzer vast slaan.
norton reageert duidelijk met rechtvoor hij tilt zonder druk voet op zodra je bij de kogel in de buurt komt.
met smid overleg gehad. hij gaf aan weinig voor hem te kunnen doen. nort staat op rol over beslag. hij vind het geen oplossing om er balk tussen te plaatsen daar hij van mening is dat je dan het hele mecanisme van hoef insluit.

dinsdag weet ik meer dap komt diego keuren en kijken we thuis nort naar voordat we voor foto's weg gaan.

Hi, je geeft aan dat je paard zjn voet op tilt als je bij zijn kogel in de buurt komt? ka het niet gewoon zijn dat hij heel er braaf is ? Die van mij tilt normaliter zijn voet al op als ik een buigende beweging naar zijn been maak.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:02

Het verschilt natuurlijk per paard met hoeven uitkrabben om de eerste voet moet ik vragen, de rest gaat al omhoog voordat ik zelf zover ben.
Vaak merk je wel als je een paard kent of iets normaal is of dat er toch iets niet goed is. Kan je het beste altijd op je gevoel vertrouwen.

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:12

Hoeveel Rhus Tox geven jullie? En van welk merk/ waar bestellen jullie dit?
Ik vind het ook interessant om dit te proberen! Jullie gebruiken dit dus naast glucosamine??

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:15

ik moet ook eerste been bewust vragen en de rest krijg ik vanzelf van hem. maar ik merk gewoon dat hij anders doet met zn been en dat is moeilijk te beschrijven. ik wil niet op mn gevoel vertrouwen wat dan zijn het hele zwarte wolken.

zoi secritlin vergeten te melden hoe het afgelopen is.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:31

Sorry duurde even:

Wat ik donderdag te horen heb gekregen:
Paard vergaat van de pijn zegt dierenarts maar Fjorden zijn bikkelhard en laten de pijn echt zien als het niet meer te houden is zei hij. het zijn echte harde werkpaarden.
Lindia moest eerst gewoon stappen toen was er niet veel te zien, toen draven en daarna moest ze in een volte draven op de tegels, ze liep toen wel wat kreupel maar viel nog mee tot hij een buigoefening ging doen hij tilde haar been omhoog en als hij tot 3 telde moest ze wegdraven, toen zagen we meteen dat ze verging van de pijn en zijn we gauw foto's gaan maken
Alles zonder sedatie want Lindia bleef voorbeeldig staan en was echt nergens van onder de indruk van de grote apparaten en het ding wat tussen haar benen moest voor de foto's ( presies zoals ik aan de telefoon had gezegt ik wou absoluut geen sedatie.)
Ze kreeg een dikke 10+ met een grote griffel voor haar gedrag

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 9920_n.jpg
bij de kliniek.

Lindia heeft inderdaad spat in haar spronggewricht en in haar knie, er zijn geen supplementen wat hierbij zou kunnen helpen,( zegt de dierenarts) en ook de metacam heeft totaal niet aangeslagen ze heeft nu een andere pijnstiller ingespoten gekregen.
Volgende week gaat ook mijn eigen dierenarts de foto's nog bekijken.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:32

Mootje82 schreef:
Hoeveel Rhus Tox geven jullie? En van welk merk/ waar bestellen jullie dit?
Ik vind het ook interessant om dit te proberen! Jullie gebruiken dit dus naast glucosamine??

Ik krijg het steeds van mijn buurman (die homeopaat is) weet niet welk merk en precies welke potentie het is. Ik moet een korrel oplossen in water en dan steeds een scheutje van deze oplossing in het drinkwater doen.
Ik geef er ook gelatinaat bij om de gewrichten extra te smeren. Dat raadde mijn buurman ook aan.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:15

ojee en nu?
ik ken iemand die haar paardje heeft ook spat was is opgeschreven en die is dacht ik met glucohorse weer heel fijn aan het rijden kan het wel voor je naar vragen hoor secretlin

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:24

ja als je zou willen? :D

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:49

Er is ook een centraal topic over spat, misschien kun je daar wat inspiratie vandaan halen,
sterkte! :)

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:04

SecretLIN: Wat een een diagnose! hopelijk brengt een supplement toch een beetje verbetering! Ik persoonlijk geloof er wel in. Net zoals de dierenarts die bij jou de foto's genomen heeft, geloofde mijn dierenarts ook niet in supplementen. ik zou zeggen mss toch eens proberen?

lunalaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:51

hoi
ik ben nieuw op deze site. Wat ik lees bij SecretLIN klinkt helaas al te bekend. Mijn paardje heeft spat in beide spronggewrichten. Wat de algemene geneeskunde betreft, lijkt niets te helpen. Op de foto's was te zien dat ze het eigenlijk heel erg heeft. Geen van de geneesmiddelen die de DA haar gaf, leek te werken. Toen hebben we een pijnstillend product (weet niet meer hoe het heet) in haar gewrichten laten inspuiten. Dan zou ze volgens de DA wel een half jaar goed zijn. Op zijn minst!
Nou! Ze is nog geen maand goed geweest!
Ik weet me echt geen raad meer...
De DA spreekt van een operatie om het gewricht vast te zetten maar die is me te duur. Vooral omdat er geen garanties zijn dat ze dan beter is. Hetzelfde effect zou kunnen bereikt worden door het inspuiten van een prikkelende stof. Dan zijn er ook garanties, maar het resultaat zou hetzelfde zijn, maar slechts één tiende van de prijs.
Die prikkelende stof laten inspuiten is echter ook heel pijnlijk....

Ik zeg "mijn paardje" maar in alle eerlijkheid: ik rijd geen paard.
Het is het paard van mijn 14jarige dochter. Zij is uiteraard te jong om dit soort beslissingen te nemen.

Ik ben soms bang dat ik een vreselijke beslissing zal moeten nemen. Ik ben bang dat ik met die beslissing niet enkel mijn paardje maar ook de liefde van mijn dochter zal verliezen...

Ik heb dit paard genoeg betaald om een goed paard te hebben. Maar helaas was ik te onwetend wat paarden betreft. Wij zijn de 7de eigenaar van dit paard. Het paard is 7 jaar oud en sedert twee jaar bij ons. In die tijd ging het van kwaad naar erger... wat begon met wat stijfheid is inmiddels een totaal kreupel paard geworden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:41

Ik weet niet zoveel over spat, maar zou glucosamine etc niet helpen ???

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:45

Kijk even bij het centrale topic over spat. Hier zijn vast wel mensen die jou kunnen verder helpen :)
Iig veel sterkte.