Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:03

:D Hoe gaat het op de nieuwe ijzers?

Knap dier ook ja AL! Zou wel top zijn als het zo goed aanslaat :j

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:16

Wisselend. Ene keer stapt hi jruim, andere keer minder ruim. Kogels lijken niet warm en ach, zolang hij nog in een ontspannen stap zo een tempo haalt zal het wel goed zijn.
We hebben hem gister aan de fiets mee het bos ingenomen. Dat vond hij ook leuk. Mocht dat fijn blijven gaan dan hebben we van de winter een bewegingsgeef mogelijkheid.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 14:53

Dat is wel fijn Belker! Is voor hem ook leuk. :)

Ik heb vandaag Zhuf weer gestart en ze ging echt super! 2 x 1e met 187 en 199 punten. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:06

Wauw AL super gedaan!! Ziet er goed uit hoor. Hoe is het met je andere paardje ben ernorm benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen.

Beau en al haar vrienden (8 in totaal) hadden het vandaag weer op hun heupen zeg. Racen door het land. Beau haar blessure is ontstaan nadat ze zo afgingen in het land dus mijn stress sloeg weer toe. Heb haar er zo snel mogelijk uitgehaald en er was gelukkig niets te zien aan haar benen en lopen maar zag het al weer gebeuren ppfff. Het is heerlijk op het land maar dit zijn wel de momenten dat je ze het liefst op een postzegel wilt houden ;)

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 16:24

mooie paarden heb je AL!!
en super van je wedstrijd! welke klasse rijd je?

hopelijk heeft Beau er niks aan over gehouden! je kan er helaas weinig aan doen of idd op een postzegel, maar voor een paard is het ook wel heel fijn om lekker met zn vriendjes te zijn natuurlijk..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:36

mijnzoef schreef:
Wauw AL super gedaan!! Ziet er goed uit hoor. Hoe is het met je andere paardje ben ernorm benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen.

Beau en al haar vrienden (8 in totaal) hadden het vandaag weer op hun heupen zeg. Racen door het land. Beau haar blessure is ontstaan nadat ze zo afgingen in het land dus mijn stress sloeg weer toe. Heb haar er zo snel mogelijk uitgehaald en er was gelukkig niets te zien aan haar benen en lopen maar zag het al weer gebeuren ppfff. Het is heerlijk op het land maar dit zijn wel de momenten dat je ze het liefst op een postzegel wilt houden ;)

Zo is het bij Wolin dus ook gebeurt waarschijnlijk, na een racepartij, tot twee keer toe.. Ze is afgegaan en vermoedelijk heeft ze dus zo haar banden weer geblesseerd, ook op een harde bodem.
Durfde haar toch weer niet in de groep te gooien dit jaar, en ze staat daarom nu dus op een apart klein landje.. Samen met onze Tinkermerrie, die alleen maar aan eten denkt }:0 .
Vandeweek was Wo een beetje aan het hopsen op hun landje en toen deed ons andere paard alleen maar een stap opzij om haar er langs te laten en stond ondertussen gewoon door te eten :') . Wolin stopte direct en keek echt een beetje van "Nah... gezellig.. -O- ".. Mijn dank is zeer groot naar ons andere paard toe _/-\o_ .. Ze staat wel vaak naar de grote merriekudde te kijken en staat dan echt even op de uitkijk, best sneu.. Maarja.. :(:)
Vorige week hadden ze de veulens ernaast gegooid en toen trokken ze wel een sprintje, heb ze er direct uit gevist.
Ze staan ook voorlopig alleen even onder toezicht op het landje, zeker tot aan de controlescan, die hopelijk donderdag plaatsvind :) , ik was erg blij dat ik er afgelopen week was om ze er direct uit te vissen. Ik kan ze niet helemaal in een glazen kistje stoppen, maar moet zeggen dat ik het echt eng vind allemaal.. De bodem is nu zo hard en ook hobbelig, dat ik het doodeng vind als ze gaan rennen.
Ik ben ook nog aan het opbouwen met het land met ze, omdat die van mij pas 7 mei ofso op de wei gingen, Wo heeft toen een week er niet op gestaan vanwege haar voet. Ze mogen nu 4 uurtjes, tenzij ik geen tijd heb, dan wordt het gewoon korter en gaan ze 's avonds nog even in de paddock, zoals vandaag.

@AL: Mooie foto's en.. mooi paard! :D

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:26

oh wat is zhuf leuk

Fayah zal ik nooit meer in een grote kudde zetten
De stal waar we op de wachtlijst staan heeft groepjes van hooguit 4 of als je wilt 2.
Stuk is groot genoeg en de weides zijn niet hobbelig

Ben gisteren begonnen met glissando van marstall gewoon ter ondersteuning geen idee of het gaat helpen.
Fayah word nu wel vervelend, niet in de zin van druk maar merk aan haar dat ze nu echt wel wat wil gaan doen, normaal kun je een 3 jarige op de wei zetten en die zul je niet horen maar omdat ze natuurlijk best veel op stal staat is ze het nu wel zat geloof ik.

Wandel ook af en toe met hoofdstel en soms met zadel, oefenen om naast een krukje te staan en ik erop staan enz, dan heeft ze toch weer wat nieuws geleerd.
en we mogen natuurlijk niet hele lange wandelingen maken dus op een gegeven moment hebben we de rondjes wel weer gezien haha
En wilde wat grondwerk gaan doen want mevrouw is drammerig en begint me voorbij te lopen maar ja wat wil je met een 3 jarig paard die eigenlijk nog niks weet
Wij mogen in augustus pas weer voor een scan..

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:34

Zo weer even bijgelzen :)

@belker: het is heel moeilijk ik ken het gevoel, hoop dat beslag iets meer verschil gaat tonen, ik ben benieuwd
@Al: ik heb nog nooit van die therapie gehoord, zal wel heel nieuw zijn, ben benieuwd hoe Iggy verbeterd, heel veel sterkte hoop echt dat ze allebei weer beter worden je hebt wel veel pech. Het is trouwens een heel mooi paard. En goede punten met zhuf, ben blij dat het daar weer beter mee gaat.
@dientje_Yara: die van mij werd ook heel vervelend van het niks doen en ben met hem aan vrijheidsdressuur begonnen, dat vond hij heel leuk en werd ook minder vervelden omdat je de hersens bezig houd. Je kan met kleine dingetjes beginnen zoals kusje geven, een voetje geven, spaanse pas, vinden de paarden heel leuk om te doen. Veel succes in ieder geval.

Met candy gaat het heel goed, hopelijk blijft het zo. Ik heb gister gereden en hij liep zo fijn, heel ruim en ontspannen. Hij heeft echte een hele goeie gang wist niet dat hij zo mooi kon lopen, heel zweverig, taktmatig en ruim. Ben zo blij dat hij weer zuiver loopt. Ik stap nu 5 a 10 min en draaf 5 min en ik stap aan de hand uit. En dat gaat tot nu toe nog goed.
Verder krijgt hij elke dag glucosamine en dat helpt ook wel heel goed. En binnenkort krijgt hij ook speciaal beslag, rollover. Ik laat jullie wel weten hoe hij daar op loopt. En hij staat de hele dag in de wei, wel in de kudde, maar dat doet hij heel goed. Het is een kudde van 20 paarden op 2 hectare land, dus dat is wel lekker ruim :D

Binnenkort gaat hij weer naar de dierenarts voor controle en voor onderzoek van de tumoren, ik hoop echt dat ze goedaardig zijn.
Afbeelding

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:43

Ziet er goed uit AL!!

Meiden ik heb even jullie advies nodig.. :o Zit ff in een kl*te periode, mijn relatie is over (na 7 jaar) en nu ga ik tijdelijk even bij mijn ouders wonen in Delft om van daaruit weer een plekje te vinden (ook in Delft, want ik werk daar ook). Delft is sowieso al heel moeilijk om een goed plekje te vinden voor je paard, omdat ze vrijwel nergens in de winter buiten kunnen.. heel erg balen want ik heb nu zoiets moois!
Maargoed, ik heb even rond gebeld en vrijwel alle stallen zitten vol en hebben een wachtlijst. Lastig, want ik wil/moet toch zeker binnen een week of 2 weg. Er is 1 stal waar ik terecht kan (vroeger ooit eens in de zomer gestaan) waar ze in een groepje van 6 merries, waar onder 2 jaarlingen, nieuw er bij komt. Dit is een vrij dure stal (daar moet ik helaas ook op gaan letten nu ik alleen ben).

Andere optie is mijn oude stal waar ik 6 jaar heel fijn gestaan heb, daar is nu door omstandigheden het hele terrein en de stallen afgesloten, maar ze kan daar wel op het land. Heel misschien gaan ze deze zomer weer openen. Dit heeft mijn voorkeur, ook al heb ik dan even geen bak e.d. Ik kan daar wel direct met haar het ruiterpad op.
Ze komt dan in een groepje met 2 merries en een shet, maaar deze paarden hebben de hele winter op dat stuk gelopen en daardoor is het vrij hobbelig, wat nu weer uitgedroogd is geraakt.. ik ben bang dat het mis gaat dan met haar blessure.. ALs ik daar wel ga staan heb ik alleen wel min of meer "1e keus" als het gaat om de stallen, ze hebben enkele uitloopstallen en dat zou ik super graag willen.. twijfel twijfel.. ik weet niet hoe groot het risico is om haar op een niet zo mooi vlak land te zetten..

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:46

Kun je het stuk niet wat egaliseren met een rol en trekker?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:47

Het is nu echt behoorlijk hard.. volgens mij gaat dat haast niet. Ik geloof wel dat hij dat wilde doen, maar dan moet eerst het schuilstalletje eruit dat er nu in staat. Hij zou ook het hobbeligste stuk vooraan afzetten, maar de rest is ook niet echt heel egaal..

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:02

ik woon ook in delft en me paard staat in schiedam aan het abwoutsepark ik betaal ongeveer 240 euro per maand, je betaald kale boks incl kuil en los stro, zaagsel of vlas, 2 hectare land voor de ruinen en iets minder voor de merries en losse landjes, stapmolen, longeerbak, 3 losgooi paddocks, 1 binnenbak 20 x 60 en 1 buitenbak 20 x 60, het heet stalling t' einde, miss is dit wat, hebben nog 1 stal vrij dacht ik:)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:08

Heb jij dan toevallig een telefoonnummer voor me? :D Het einde wilde ik ook bellen inderdaad.. een oud stalgenootje van mij staat er ook. De vraag is inderdaad of ze dan in een klein landje zou kunnen, want die merriegroep is behoorlijk volgens mij en ik ben bang dat ze haar dan achterna gaan als nieuweling..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:38

Oei.. dat het zo hard en hobbelig is, vind ik ook altijd eng. Het is niet jouw land ook, dus zomer gaan egaliseren.. De bodem is nu ook wel kneiterhard, dus ben bang dat je het niet recht krijgt nu.
De stal van Dym_wish klinkt erg goed Ireen!! :j ..

Vervelend dat je relatie op de klippen is gelopen.. Sterkte!

@Dym_wish: Mooi paardje heb je ook, fijn dat ze zo lekker liep! Ik ga duimen dat de tumoren gewoon goedaardig zijn!

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:07

dw
gaaf paard, duimen dat de tumoren goedaardig zijn
fayah krijgt nu glissando van marstall is ook glucosamine ben benieuwd of het echt helpt bij jou zie ik positieve verhalen
Zat al aan NH te denken maar ja ze mag natuurlijk niet draaien en rare dingen doen, mevrouw dramt soms al lekker door dus wil wel dat ze gewoon luisterd en dat wilde ik met NH gaan doen, even gewoon mijn ruimte respecteren en stilstaan als ik dat vraag, tis net een kind af en toe :)
vrijheidsdressuur is denk ik wel leuk daar is ze wel voor in bedankt voor de tip

ireen vervelend van je relatie]
ik ben niet echt bekend in delft maar een hobbelig land is niet echt ideaal
is de stal waar je nu staat te ver weg of te duur? of zit ik er helemaal naast

ik kan alleen mijn ervaringen delen, ik sta op een stal waar alles in groepen gaat en er geen kleine weides zijn, en daar heb ik nu met een blessurepaard behoolijk last van, alles staat buiten dus fayah staat altijd alleen, nu staat het paardje van mijn zusje speciaal binnen voor haar snachts en een uurtje samen in de paddock en dan fayah nog 3 uur op de blessureweide
dus als je alleen een weiland hebt dan kun je straks niks als er wel iets misgaat, tenzij ze natuurlijk een weitje voor je af kunnen zetten en het ligt er misschien aan op welke termijn ze de stallen klaar hebben.

succes met het vinden van een geschikte plek

Emy2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:01

Hey AL! Je hebt gestart bij VarioHippiQue! Dat is de stal waar mijn merries staan! Leuk zeg! Ik had inderdaad een Zoef op de startlijst zien staan, maar dat niet aan jou gekoppeld. Balen, had ik ff moeten kijken! Ik was er namelijk gewoon..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:50

Emy 2009, dat klopt idd! En ik had echt super goed gereden. :D Achteraf had ik ook nog de dagprijs van 50 euro gewonnen, maar ik was naar huis gegaan omdat ik het zielig vond voor Zhuf in die warme trailer. Als het goed is start ik 24 juni daar Zhuf in het L2. :)

Thirsolieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:38

Hallo,,

kom hier zomaar even binnenvallen, ik ben Thirza en mijn paard Floris heeft ook een hoefbandontsteking.. in zijn rechtervoorbeen.
We stappen nu 6 en halve maand. Hij loopt op het harde in stap goed, in draf soms.
Je ziet de kreupelheid vooral erg als we de dijk aflopen, omdat hij dan zijn been moet rekken natuurlijk.
Dan zie je echt z'n hoofd naar beneden knikken als zijn linkerbeen voor is.
Ik heb hem toch maar in het land gezet, want heel de zomer op stal is ook niks. Maar helaas loopt hij nu weer duidelijk wat minder..
Hoe lang duurt bij jullie paarden de blessure/of hoe lang heeft het geduurd? En heeft iemand misschien nog tips/adviezen? alvast bedankt!!!

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:52

Hoi Thirza,

Welkom, helaas ook een pechvogel! Bij mijn paardje was het bandje niet ontstoken maar zat er een gaatje in. Geen idee of dit dezelfde sympthomen geeft. Beau heeft niet heel lang erg kreupel gelopen, de eerste 4 weken hooguit maar dit lag meer aan de flinke hoefbaltrapping die ze ook had opgelopen met haar lompe actie :o Daarna liep ze zowel op het harde als het zachte goed alleen op de scan kon je echt duidelijk zien dat er nog steeds een gaatje zat en dat is niet goed natuurlijk. Beau heeft eerst nog 6 weken op de paddock op een klein stukje gestaan maar dat hielp niet ze belasten het echt nog teveel. Ze is daarna dag en nacht op stal gegaan en alleen 1x per dag 20 minuten belast stappen en een klein beetje wandelen. En nee dat was zeker niet leuk voor mij niet en voor haar niet maar het was de enige optie om haar been weer beter te krijgen. Ik heb ook nog met magneetveldtherapie behandeld, daar ben ik erg tevreden over. Gelukkig was op de volgende scan te zien dat het echt verbeterd was. Al met al heeft ze 3 maanden op stal gestaan en niet los gelopen, nogmaals pittig voor beide maar zeker de moeite waard achteraf! Ik kan me goed voorstellen dat je je paardje op het land zet in deze periode alleen denk ik dat het de genezing niet zal helpen (helaas) Heel veel succes met je paard, ik hoop dat ie snel weer opknapt!

@Ireen, balen voor je dat het allemaal niet zo lekker loopt prive, succes hiermee! Ik zou voor je paardje doen wat je hart je ingeeft, dat geeft jezelf de meeste rust en je beest dan ook is mijn mening. Hobbels zijn inderdaad niet heel prettig maar ik denk dat ze ook wel zelf uitkijken waar ze lopen. Bij ons is het land ook niet heel recht en dan hebben we ook nog eens een dijk, niet heel optimaal maar ik sta er maar niet te veel bij stil, mijn vorige pony heeft er bijna 20 jaar opgelopen en er geen last van gehad ondanks toen ook wel eens een peesblessure gehad te hebben. Maar ik kan me je twijfels heel goed voorstellen hoor! Succes met je beslissing!

Thirsolieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:04

@ mijnzoef: bedankt voor je reactie! oh dat is wel apart ja, een gaatje erin! gelukkig dat het nu echt verbeterd is! is ze ook al weer helemaal in de running?
Ik heb Floris de eerste 5 maanden praktisch boxrust gegeven met daarnaast stappen op het harde, zoals de DA had gezegd. Af en toe mocht hij even in de paddock, maar ja, zulke gekke sprongen maakte hij dat dat ook niks was. De laatste maand staat hij wel in de paddock (en nu dus ook in het land) omdat hij veel rustiger is met dit warme weer en amper gekke sprongen maakt.
Maar jouw paardje stond dus in een kleine paddock, kon ze daar gekke sprongen maken? of stapte ze echt alleen? dan zou het dus aan de ondergrond van de paddock liggen, dat het daardoor slechter ging.!
Ik ben iig wel blij dat de pony's in het land zo rustig zijn, de 1e keer één galopje heen en terug en verder alleen grazen :) maar de ondergrond is helaas niet echt egaal.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:19

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:34

Wauw dientje Yara wat een super verschil kan me voorstellen dat je hart een vreugdespromg maakte!! Gefeliciteerd!

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:43

Gefeliciteerd Dientje_Yara !!!! wat goed!! echt goed verschil te zien!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 01:21

Jeetje wat goed, D-Y!!! Echt leuk om te zien, die verbetering!

Ik moet donderdag weer terug, maar hou m'n hart vast.. Ze is zo hengstig en daardoor erg onrustig op het landje, toen haar grote liefde van het landje ernaast gehaald werd trok ze wel wat sprintjes.. Daarna wilde ik haar toch maar even nog op het harde afstappen en ze zag een van de merrie's van de kudde en mevrouw zette het op een lopen.. Ben niet bepaald klein en heb flink gehangen, maar ze ging in een enorme draf richting ruinenland en hengstenlandjes. Liep goed af gelukkig, maar van dat soort geintjes krijg ik echt nog eens wat aan m'n hart.
Vanavond voor de zekerheid nog even gestapt op het harde. Durf bijna niet te kijken.. Ik wacht donderdag wel af. Wil niet juichen voor er een oordeel geveld is.. Pfff... En onze tinker maar met de kop aan de grond, kijkt neeergens naar.. Hoop dat de hengstigheid snel over is.

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:49

@Thirza, Beau stond op een stukje van ongeveer 3 bij 4 meter. Ze liep hier niet heel gek te doen maar wel steeds een rondje of langs het lijntje. Stil staan deed ze in ieder geval niet voldoende, en omdat bij iedere stap het bandje belast werd genas het niet naar behoren. Toen ze op stal kwam te staan stond ze veel meer stil en kwam het bandje goed tot rust en kon het gaatje helen. Mede door de magneetveldtherapie denk ik hoor dat heeft haar echt goed gedaan. Inmiddels is ze weer helemaal an het werk en gaat het prima met haar maar de angst blijft dat het weer verkeerd gaat, het is ook zo'n rot blessure die lang duurt en veel geduld kost!