Hoe gaat het op de nieuwe ijzers?Knap dier ook ja AL! Zou wel top zijn als het zo goed aanslaat
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hoe gaat het op de nieuwe ijzers?

mijnzoef schreef:Wauw AL super gedaan!! Ziet er goed uit hoor. Hoe is het met je andere paardje ben ernorm benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen.
Beau en al haar vrienden (8 in totaal) hadden het vandaag weer op hun heupen zeg. Racen door het land. Beau haar blessure is ontstaan nadat ze zo afgingen in het land dus mijn stress sloeg weer toe. Heb haar er zo snel mogelijk uitgehaald en er was gelukkig niets te zien aan haar benen en lopen maar zag het al weer gebeuren ppfff. Het is heerlijk op het land maar dit zijn wel de momenten dat je ze het liefst op een postzegel wilt houden
.
. Wolin stopte direct en keek echt een beetje van "Nah... gezellig..
".. Mijn dank is zeer groot naar ons andere paard toe
.. Ze staat wel vaak naar de grote merriekudde te kijken en staat dan echt even op de uitkijk, best sneu.. Maarja..
, ik was erg blij dat ik er afgelopen week was om ze er direct uit te vissen. Ik kan ze niet helemaal in een glazen kistje stoppen, maar moet zeggen dat ik het echt eng vind allemaal.. De bodem is nu zo hard en ook hobbelig, dat ik het doodeng vind als ze gaan rennen.
Zit ff in een kl*te periode, mijn relatie is over (na 7 jaar) en nu ga ik tijdelijk even bij mijn ouders wonen in Delft om van daaruit weer een plekje te vinden (ook in Delft, want ik werk daar ook). Delft is sowieso al heel moeilijk om een goed plekje te vinden voor je paard, omdat ze vrijwel nergens in de winter buiten kunnen.. heel erg balen want ik heb nu zoiets moois!
Het einde wilde ik ook bellen inderdaad.. een oud stalgenootje van mij staat er ook. De vraag is inderdaad of ze dan in een klein landje zou kunnen, want die merriegroep is behoorlijk volgens mij en ik ben bang dat ze haar dan achterna gaan als nieuweling..
..
Achteraf had ik ook nog de dagprijs van 50 euro gewonnen, maar ik was naar huis gegaan omdat ik het zielig vond voor Zhuf in die warme trailer. Als het goed is start ik 24 juni daar Zhuf in het L2.
Daarna liep ze zowel op het harde als het zachte goed alleen op de scan kon je echt duidelijk zien dat er nog steeds een gaatje zat en dat is niet goed natuurlijk. Beau heeft eerst nog 6 weken op de paddock op een klein stukje gestaan maar dat hielp niet ze belasten het echt nog teveel. Ze is daarna dag en nacht op stal gegaan en alleen 1x per dag 20 minuten belast stappen en een klein beetje wandelen. En nee dat was zeker niet leuk voor mij niet en voor haar niet maar het was de enige optie om haar been weer beter te krijgen. Ik heb ook nog met magneetveldtherapie behandeld, daar ben ik erg tevreden over. Gelukkig was op de volgende scan te zien dat het echt verbeterd was. Al met al heeft ze 3 maanden op stal gestaan en niet los gelopen, nogmaals pittig voor beide maar zeker de moeite waard achteraf! Ik kan me goed voorstellen dat je je paardje op het land zet in deze periode alleen denk ik dat het de genezing niet zal helpen (helaas) Heel veel succes met je paard, ik hoop dat ie snel weer opknapt!
maar de ondergrond is helaas niet echt egaal.