[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

norton84

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:08

veel succes secretlin

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:08

Ach Secretlin, eerst maar eens afwachten! Bij mij was het ook nogal hopeloos, wilde hem al op het land zetten (maar was wel bang dat ik hem dan toch op korte termijn moest laten inslapen voor de pijn) en nu ben ik weer volop aan het rijden. Eerst maar eens constateren wat hij precies heeft en dan kijken of er een oplossing voor is met speciaal beslag, voedingssupplementen, inspuiten, pijnstillers etc. En veel beweging, want dat helpt echt goed. Succes donderdag!

Maar ik weet precies hoe je je voelt hoor, wat er bij mij al allemaal door mijn hoofd is gespookt het afgelopen jaar.....

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:20

succes secretin,

Ik heb hier de pot glucosaminepoeder binnen en ga gelijk beginnen. Maar ik ben benieuwd of hij het wel wil eten. Ik heb net geproefd, bleh is echt vies ! :P

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:28

tja als je er 1 vind die lekker smaakt laat het dan weten heb ze tot nu toe ook allemaal geproeft ze zijn allemaal smerig. gewoon met wat slobber dan eet hij het vast wel.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:29

Die ik heb (Glucohorse) ruikt (en smaakt denk ik dus ook) heel lekker, naar appeltjes!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:38

neem eens een happie :P kijen of het echt zo lekker is

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:59

Bij mij gaat alles nog steeds goed. zaterdag rust gegeven, zondag buitenritje maar een korte en maandag gelongeerd en gisteren in de bak gereden iets wat stijf in het begin lang gestapt en in de galop lekker los gemaakt.
Ik merk echt veel verschil nu hij aan de joint comp is komende maanden even verder afwachten.
Er zijn altijd periodes dat het slechter gaat misschien dagen misschien weken we wachten het af.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:07

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:08

joint comp is toch van phytonics?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:19

norton84 schreef:
tja als je er 1 vind die lekker smaakt laat het dan weten heb ze tot nu toe ook allemaal geproeft ze zijn allemaal smerig. gewoon met wat slobber dan eet hij het vast wel.

Ja, ik ben benieuwd,

ik kan er helaas niet iedere dag bij zijn, ik hoopte het met de brokjes te kunnen geven. zowiezo moet ik daar nog over nadenken, want bij mijn paard is het niet zeker of het van zijn verkalkte buigpees is of van zijn overhoef. het is beter als ze iedere dag wat beweging krijgen . hij staat wel overdag op het land. weer of geen weer.
Ik heb overigens niet de indruk dat hij stijf uit zijn stal komt. hij galopeert zo het land op.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:17

norton84 schreef:

Haha, blijkbaar niet dus...? Nou ja, de staleigenaar gooit het 's morgens een schepje door zijn voer samen met die aspirinepoeder en hij eet er gelukkig niet minder om.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:26

Bloodymary schreef:
norton84 schreef:

Haha, blijkbaar niet dus...? Nou ja, de staleigenaar gooit het 's morgens een schepje door zijn voer samen met die aspirinepoeder en hij eet er gelukkig niet minder om.

Ik hoop dat het bij hem ook goed naar binnen gaat.
Heb wel serieus geproefd.... echt heel vies :r

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:12

Haah sterkte xd

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:37

*\o/* Vandaag voor het eerst sinds heel erg lang een stapritje met mijn merrie buiten gemaakt. Nou ja, mijn huisgenootje dan, ik ging mee op de vijfjarige zoon van mijn merrie. Gewéldig. Ze liep goed, was vrolijk en hield het allemaal prima vol. Zo, zo blij hiermee.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:52

fijn dat het goed ging berdien.

het paardje van mn stalgenoot eet die phytonic ook makkelijk, nort heeft het ook paar keer gehad. als ik te laat besteld of sleutel vergeten was en die eet het dan ook gewoon

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:55

Top Berdien! congratz! x

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:05

heb gisteren voor het eerst sinds 29/08/2011 terug een klein galopje gedaan! Vond het erg spannend, omdat het zo lang geleden was! Ze galoppeerde met kortere passen dan ik van haar gewend was, maar het ging allemaal goed *\o/* Hopelijk blijft het zo verder gaan! Wat een ander ijzer (race ijzer) al niet kan doen! Ben zo blij dat het weer even veel beter gaat, dat ik dit toch even moest delen :D

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:18

Beter! :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:22

norton84 schreef:
joint comp is toch van phytonics?

ja klopt ik geef het sinds ongeveer 2 maanden.
Vorig jaar kreeg hij het ook van diegene die hem toen leasde ze was een tijd gestopt met geven.
Ik heb hem overgenomen om te leasen en ben er weer mee begonnen.
Het duurde een paar weken dat het ging werken voor mijn gevoel maar gaat goed nu en geef hem nu elke dag nog 1 schep ipv 2 scheppen.
En eet het gemakkelijk op ik maak eerst wel wat brokjes nat voor dat ik het er doorheen meng omdat het heel fijn poeder is.
Door de wind of als het paard briest is alles weg haha als je het nat maakt heb je dat probleem niet meer.

Wat fijn Berdien en Ka_tje! Dat is altijd weer fijn rijden dan heerlijk.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 09:04

fijn ka_tje dat het zo goed gaat.

fijn dat de phytonics zo goed werkt.

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 09:16

Ik geef mijn paard ook Joint Comp van Phytonics, en ben er ook erg tevreden over! Hij krijgt een half schepje per dag, dus doe ik een jaar met een pot (120,-). En inderdaad, ik doe ook iets over het voer (lijnzaadolie) zodat hij het er niet afblaast ;)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 09:50

Ik heb de afgelopen pagina's meegelezen en het spijt me als ik er overheen gelezen heb maar het is een wirwar in de zoektocht naar het juiste suplement.
Is er een die er echt bovenuit springt hier in het topic?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:03

Ik ben zelf érg tevreden over Lubrichon, dat krijg ik via mijn DA. Is glucosamine, MSM, chondroïntine en hyaluronzuur. Doe drie maanden met een pot van 4,5 kilo, ze krijgt twee schepjes per dag.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:14

denk dat het antwoord nee is op je vraag timokyana. ieder paard reageert anders op een suplement tis dus echt questie van proberen.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:32

Je moet volgens mij gewoon gaan proberen wat het beste helpt timokaya.

Hier gaat alles erg goed gelukkig. Ik kreeg laats de opmerking dat ze beter loopt dan een jaar geleden (afgelopen maart is de artrose bij mijn meisje vastgesteld). Wij gaan volgende maand eens proberen te starten kijken hoe het gaat. Ben helemaal gelukkig. Ze is vol energie en erg ondeugend terwijl de DA haar in maart dacht dat ze augustus niet meer zou halen. Maar ze heeft vanaf juni geen sta onregelmatig meer gelopen en we rijden nu 4 à 5 keer in de week waarvan 2x lekker buiten en de rest tcoh wel redelijk intensief dressuur.