Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FaberSmid schreef:Wat geeft voor jullie het garnituur aan, de breedte van de hoef?
Arabesk schreef:jackie schreef:flares zijn naar buiten gebogen stukken hoefwand. ze ontstaan doordat de hoefwand te lang is.
niet alleen daardoor, ook door een slechte witte lijn en of problemen in de voeding.
Citaat:@Suzan1. Hoe zou mijn paard er dan aan komen? Hij staat nooit op stal. Problemen met voeding kan het ook niet zijn. Hij krijgt 24/7 hooi. En ik voer compactgras bij, 3/4 emmer bietenpulp met slobber en 1 schep biks musliemengsel (Marstall en Havens Draversbrok).
En als ze er weer zijn wortelen.
scoxxx schreef:FaberSmid schreef:Wat geeft voor jullie het garnituur aan, de breedte van de hoef?
Nee, hielen moeten centraal op de takken staan... exact in hart van de takken.
Indien de hoef correct bekapt is en het ijzer niet te klein, geeft dit vanzelf correct/goed garnituurtje.
FaberSmid schreef:Wat is dan een niet te klein ijzer en een goede garnituur? Wat geeft voor jullie de maat ijzer en het garnituur aan?
houfanblack schreef:rijden jullie (die ijzers hebben) ook met springschoenen? ik ben altijd ban dat ze der ijzers af trapt...