Naam Natuurlijk bekappen misleidend?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Naam Natuurlijk bekappen misleidend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:14

suleilitha schreef:

Dit is toch geen natuurlijk bekappen?!
Waar heb je deze foto's gevonden?

Bij NB wordt ten eerste al nooit in de straal gesneden.. De bekendste 'regel' is toch wel dat de straal de grond moet raken.. En die vorm.. een NB hoef is normaal breed en rond, met een vrij korte voorkant. Niet zoals dit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:18

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-10-22 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:18

ik lees stillekes mee, maar moet toch even zeggen dat ik klara een geweldige kijk vind hebben op het hele verhaal Haha!

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:26

dank je, k doe mn best Clown

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:27

suleilitha schreef:
Dit zijn een aantal foto's van na een potje natuurlijk bekappen. Ik ben erg benieuwd wat de kijkbuiskinderen alhier er van vinden Clown

Wat een stel beroerd bekapte hoefjes.

Zijn GEEN "natuurlijke bekapte" overigens.
Zelf geprutst staat niet gelijk aan NH

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:28

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:30

Ik zal het nog sterker vertellen, ik durf bijna niet maar het hoge woord gaat er nu uit!!!!
Diegene die deze hoeven heeft bekapt heeft niet die cursus van één dag gedaan, Maar, hou je adem in, ga diep in je stoel zitten.... diegene geeft de cursussen van één dag.

Ik hoop niet dat ik jullie hiermee al te erg geshockeerd heb, aangezien de stichting slachtofferhulp na 17.00 is gesloten.... Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-08 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:31

.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:31

*pakt popcorn en een biertje, en gaat hier eens rustig voor zitten*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:32

MysticTinker schreef:
Bij NB wordt ten eerste al nooit in de straal gesneden.. De bekendste 'regel' is toch wel dat de straal de grond moet raken.. En die vorm.. een NB hoef is normaal breed en rond, met een vrij korte voorkant. Niet zoals dit..

Een TB hoef moet ook breed en rond zijn, mag zeker niet smal zijn en samengeknepen. Da's bij geen een hoef goed Lachen
Maar de voorkant bij een TB-hoef mag wel iets langer zijn, al is Rob van Nassau bij voorhoeven niet vies van een "mustangroll". Hij noemt het alleen een opzet, maar het effect is hetzelfde.
Alleen de steunsels worden wel hoog gelaten ivm de natuurlijke stand van de voetas.

TB is heel niet onnatuurlijk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:33

suleilitha schreef:
Ik zal het nog sterker vertellen, ik durf bijna niet maar het hoge woord gaat er nu uit!!!!
Diegene die deze hoeven heeft bekapt heeft niet die cursus van één dag gedaan, Maar, hou je adem in, ga diep in je stoel zitten.... diegene geeft de cursussen van één dag.

Ik hoop niet dat ik jullie hiermee al te erg geshockeerd heb, aangezien de stichting slachtofferhulp na 17.00 is gesloten.... Nagelbijten / Gniffelen

Zeg ehhhh Nors opkijken

Ik kan pas volgende week weer bij mijn psycholoog terecht Boos!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:34

Euh nee snap ik het dus echt niet meer.
Is het doel van NB niet dat men de hoeven zelf kan onderhouden???
Met of zonder begeleiding???
Want hoe je het wend of keert deze "cursus" trekt mensen aan die zelf aan de slag gaan en dat is nu net het grote probleem met PN en NB.
Op de site van HN (PN) staat dat 46.08% Nb doet omdat het goedkoper is.
Dat is bijna de helft van die 1500 mensen = 691.2 mensen die het dus doen voor kosten besparing.

691.2 waar de kans groot van is dat een daar van verantwoordelijk is voor de foto's die Sul. toonde.

Nee sorry dit wil ik niet eens snappen.....

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:37

Klara neemt er ook een biertje bij, dit is goed entertainment!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:38

suleilitha schreef:

Oef dan mogen ze zich echt wel schamen, hebben jullie het gereedschap gezien wat hier gebruikt is??
Zulke raspen vind je hier niet eens in de oud ijzers ton.
Eigenlijk is het maar goed ook dat ze zulke waardeloos gereedschap gebruiken al kan dit volgens mij echt niet meet gebruikt worden.

Zullen we dan toch maar een sponser zoeken en met zijn alle op cursus gaan en uitgebreid foto's nemen en verslag doen Clown
Laatst bijgewerkt door Zahlina op 08-07-08 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:38

idinn schreef:
Maar als diegene nu een dagje cursus NB hebben gedaan.. dan wel.. want ze hebben tenslotte die cursus gedaan. Ik denk dat degene die die hoeven heeft gedaan echt wel vind dat dat natuurlijk bekapt gebeurd is.

Nee al hebben ze een dagje cursus gedaan,blijven nog steeds zelf geprutste hoeven.

In een dag leer je niet de hoeven bekappen daar heb je echt wel iets meer tijd voor nodig.
Dat de straal geheel vlak is gesneden geeft voor mij al aan dat dit geen NH is.
Daar kom je amper/niet aan de straal en die maak je zeker niet gelijk met de zool.
Hoeven zijn ongelijk,geen rol gevijld enz. enz

Deze discussie is al erg vaak gevoerd op Bokt en je hebt de voor en tegenstanders van deze methode.

Ik ben een voorstander van de NH methode.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:39

@ Klara: Pas nou maar op, anders moet dit topic naar de HK Nors opkijken

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:40

KiWiKo schreef:

Weet je wat......ik doe mee Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:40

.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:42

suleilitha schreef:

Heb je nog meer van dit soort abstracte voetjes op beeld? Ik ben best benieuwd. Bloos

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:44

KiWiKo schreef:

Volgt voorbeeld Vork

Klara16

pompom schreef:
Nee al hebben ze een dagje cursus gedaan,blijven nog steeds zelf geprutste hoeven.

In een dag leer je niet de hoeven bekappen daar heb je echt wel iets meer tijd voor nodig.
Dat de straal geheel vlak is gesneden geeft voor mij al aan dat dit geen NH is.
Daar kom je amper/niet aan de straal en die maak je zeker niet gelijk met de zool.
Hoeven zijn ongelijk,geen rol gevijld enz. enz

Deze discussie is al erg vaak gevoerd op Bokt en je hebt de voor en tegenstanders van deze methode.

Ik ben een voorstander van de NH methode.

Dit is niet eerlijk pompom

NB wordt verdedigd door dingen die fout lopen bij TB breed uit te smeren. Fouten die door individuele TB-smeden gemaakt worden vliegen je hier om de oren als argument waarom NB beter is.

Maar als er dan eens een ramp als dit naar boven komt van een NB-er met naam en faam, dan zeg je gewoon dat dit geen NB is.

Das toch wat krom is recht praten imo

Zahlina

Pompom, ik ben een voorstander van goed bekappen en goed beslag indien nodig en ik denk daarbij het grote deel van bokt en de paardenwereld daar buiten.
Daarnaast staar ik me niet blind op een naam want ik weet zeker dat goed bekapt er het zelfde uitziet als goed natuurlijk bekapt.
Edit. Er is een groep smeden die over is gestapt op het natuurlijk bekappen maar vaak is de rede dat men het ijzer werk beu is, deze mannen weten alleen wel hoe ze een paard op de voeten moeten zetten en staren zich niet blind op de hoefvorm van een paard wat in amerika in het wild leeft.

Maar we kunnen wel stellen dat een dagcursus in dit geval compleet de plank misslaat daar een smid die NB bekapt toch echt wel meer Know-how moet hebben dan wat hier duidelijk word op de getoonde foto's.

Dames proost en eet smakelijk.
Ik ga voor een energydrink Haha!

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:50

Sim0ne schreef:
minkie schreef:
volgens mij hebben de mensen die zelf een beetje aanklooien en zeggen dat ze NB iets anders hoog in het vaandel hebben!!
hun portemonnee

Onze NB-er is niet goedkoper dan een traditioneel smid. En die hoefschoenen zijn ook niet echt een koopje.

Nog even terug komend op die hoefschoenen. dat is toch helemaal niet Natuurlijk.
Wanneer krijgt een paard van een NB een hoefschoen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:52

Een erkende NBer is ook niet goedkoper. De mensen menen geld uit te sparen door zelf even een creatief met kurk-cursus te doen en daarmee het geld van de bekapper in de zak te kunnen houden.
Ik neem een biertje.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:53

Ik ga poep scheppen.