Ervaring renegade hoefschoenen gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sheraton

Re: Ervaring renegade hoefschoenen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:32

Citaat:

Ben toch bang dat het harde slijten niet met draaien van de voet te maken heeft, daar de voorschoenen net zo hard zijn gesleten als het meest versleten punt achter. Met de voorvoeten draaien lijkt me ook een stuk minder waarschijnlijk en de voorschoen is egaal van dikte aan de achterzijde, aan de voorzijde is de dikte van de zool met mijn schuifmaatje niet te meten, maar op het oog zijn de zolen van de voorschoenen gewoon recht afgesleten.

Ik ben nu dus met rijden vrij spastisch overal aan het zoeken naar een berm, want met slijtage in dit tempo zijn de schoenen gewoon onbetaalbaar. Maar ik vind dit eigenlijk niet echt kunnen voor zo'n prijs. Denk ook niet dat ze op de lange termijn als merk veel voet aan de grond zullen krijgen als ze hier niets op vinden. Misschien leuk voor mensen die alleen maar op het zachte rijden...... maar dan kun je ook meestal wel zonder.[/quote]

Voor zover ik mij kan herrineren heb je 2 verschillende maten, ik zal van de verschillende maten eens gaan opmeten of er verschil in dikte van de zool bestaat.

Ik heb je een pb gestuurd met de vraag om foto's te sturen.
hopelijk kan ik er iets aan zien.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:42

Ik heb ze idd 2 jaar geleden al eens gespot en vondt ze toen al erg mooi Ja
Nu ik weet hoe duur ze zijn, nee sorry dat gaat me te ver Knipoog
Vooral omdat de zolen niet te vervangen zijn en dus na het slijten de schoenen op zouden zijn.
Je kunt er natuurlijk net als bij Dallmer Clogs kunststof ijzers onder zetten maar dat is ook niet alles.

Ik vindt het heel erg jammer aangezien ze nu ook een maat "000" maken en mijn pony ze zou passen maar de prijs is gewoon te hoog ivm andere goede schoenen zoals easyboots.

sheraton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:10

net dus maar zelf even met de schuifmaat aan de gang gegaan.
Ik meet bij alle rode uitvoeringen een dikte van de zool (achterzijde die het dikst is) van 14 mm
Alle zwarte schoenen hebben echter een dikte van 12 mm.
Gelukkig dus geen overmatige slijtage wat eerder werd verondersteld. Vond dat ook al vreemd, want heb zaterdag de schoenen gezien die inmiddels hier al 2 maanden getest worden ( endurance training ) en daar is zo goed als geen slijtage te zien. Het enige is daar waar de schoen als eerste contact maakt, zie je een heel lichte inslijting, maar die was er al na de eerste week. Is niet verder gesleten. Ga in USA naar hun ervaringen vragen, met name betreffende verschillende diktes van de zolen bij andere kleurtjes.
Ikzelf vermoedt dat het iets te maken heeft met samenstelling van het kunststof, weet dat kleurmakers in kunststof de samenstelling verandert. Wordt vervolgt.

gr. Hans Arendse

SoshaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:25

Hé dat is wel heel apart. De zwarte schoen bij mij (achter maat 1) laat nl een dikker stukje zien van circa 15mm. Vandaar dat ik dus dacht dat de hele voorschoen ca 2/3 mm kwijt was. Als de voorschoen oorspronkelijk circa 12mm dik zijn, zijn ze dus nog helemaal niet versleten ROFL

Ik heb ze natuurlijk bij aanschaf niet opgemeten, maar de voorschoen ziet er ook niet erg versleten uit. Zou dus ook wel erg netjes recht slijten, terwijl ik bij de ijzers altijd dunnere en dikkere stukken over houdt. Ik zal foto's voor je maken Hans, maar dan alleen van de achterschoenen neem ik aan.

Ik zal gewoon eens verder rijden en kijken of ze over een maand nog 12mm dik zijn, want als dat zo is, dan is de Renegade misschien toch wel DE schoen? OK dan!

Als ik alleen de achterschoenen wat vaker moet vervangen, is dat qua kosten nog wel te overzien. Scheelt toch echt wel i.p.v. een hele set.

Deighton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:10

Sosha schreef:
Hé dat is wel heel apart. De zwarte schoen bij mij (achter maat 1) laat nl een dikker stukje zien van circa 15mm. Vandaar dat ik dus dacht dat de hele voorschoen ca 2/3 mm kwijt was. Als de voorschoen oorspronkelijk circa 12mm dik zijn, zijn ze dus nog helemaal niet versleten ROFL

Ik heb ze natuurlijk bij aanschaf niet opgemeten, maar de voorschoen ziet er ook niet erg versleten uit. Zou dus ook wel erg netjes recht slijten, terwijl ik bij de ijzers altijd dunnere en dikkere stukken over houdt. Ik zal foto's voor je maken Hans, maar dan alleen van de achterschoenen neem ik aan.

Ik zal gewoon eens verder rijden en kijken of ze over een maand nog 12mm dik zijn, want als dat zo is, dan is de Renegade misschien toch wel DE schoen? OK dan!

Als ik alleen de achterschoenen wat vaker moet vervangen, is dat qua kosten nog wel te overzien. Scheelt toch echt wel i.p.v. een hele set.

Als ze achter anders slijten als voor, in ieder geval ze niet onderling wisselen.

SoshaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 23:45

Daar hoef ik in mijn geval me geen zorgen over te maken. Ten eerste zijn mijn achterschoenen 1 maat kleiner dan voor, ten tweede zijn de voorschoenen rood en de achterschoenen zwart. Cool

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 06:33

Ik heb de schoenen die ik heb gehad wel altijd gewisseld van links naar recht na iedere keer rijden.
Dan blijven ze recht en is de bekapbeurt ook niet voor niks geweest want anders staat ze nog scheef op de voeten door de schoenen Knipoog

SoshaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 09:33

Zoals beloofd, de nieuwe meetresultaten. Helaas is mijn pony alweer kreupel geworden, dus ik heb de maand net niet helemaal vol kunnen maken. Ik heb hem nu ook met de VUT gedaan, dus helaas geen representatieve meetresultaten meer van mij.

Voorschoenen zijn nog steeds 12mm dik. Achterschoenen op het dikste punt 15mm, maar de buitenachterkant van de achterschoenen is nu 11mm.

M.a.w. de schoenen slijten in een kleine maand amper, m.u.v. het "draai/afzet punt" aan de buitenkant van de achtervoeten, dat is dus ca een mm verder gesleten.

Al met al, valt dat dus reuze mee en zou ik zelfs met de achterschoenen wel een jaartje moeten kunnen doen.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:03

Dat is vrij positief nieuws!
Edit: bedoel natuurlijk de schoenen Clown (niet je pony die weer kreupel is.. das balen)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:43

mijn paard heeft steeds hoefzweren en de da vind het ook wel een goed idee op hoefschoenen te nemen weet iemand welke het beste zijn

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:59

Ik heb even advies nodig in een schoenen dilemma Bloos

ik wil voor tieme schoenen voor z'n achterhoeven voor als hij voor de wagen gaat. maar nu komt hij qua maten eigenlijk overal er tussen te zitten.
hij heeft hoeflengte van 14 cm en een hoef breedte van 15-15,5 cm.

bij de cavallo/delta schoenen hebben ze de maten:
4 5 6
Länge in mm 141 149 157
Weite in mm 141 149 157

van old macs hebben ze de maten
8 breedte 140-145mm en lengte 145-150mm
9 breedte 145-150mm en lengte 150-155mm
10 breedte 150-155mm en lengte 155-160mm

en van turf king hebben ze de maten
4 140 -140 mm
5 146 -146 mm
6 152 -152 mm
7 158 -158 mm

het liefste ga ik voor turf king maar zijn die dingen dan qua lengte niet veel te groot??

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 03:43

Ik heb deze schoenen ook...prima, nog niet super veel mee gedaan, wel ineens veel knieactie bij het wennen :-) en weer geluid als je rijd (was ik na een jaar zonder ijzers helemaal ontwend...mooi klik/klakje:-)! hier op het randstad-asfalt.
Enige nadeel vind ik dat (bmij mijn paard) de hoefballen zo heet worden. We hebben ze nu onder deskundig advies iets versteld, en dat gaat iets beter..toch moet ik nog over een drempel om ze te gebruiken, stom he? Maar went wel...Ze zien er heel stoer uit en zijn inderdaad super makkelijk om te doen, ik heb ze alleen voor voor omdat het dametje in kwestie nogal gevoelige hoefjes heeft!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:08

Hey nathalie jij ook hier ;)

Ik ben wel benieuwd of er inmiddels meer mensen zijn die ervaring hebben met deze hoefschoenen? Ik overweeg ook ze te kopen. Ik vind ze alleen wel héel duur.
Weet iemand of ze blijven zitten als je in heel mul zand galoppeert? En zijn deze hoefschoenen beter dan de easyboots? En struikelt een paard niet sneller met zulke hoefschoenen om?

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:58

Van struikelen merk ik niets, ze loopt er goed op, mul zand heb ik nog niet echt gehad..ze zijn een keer eraf gevlogen maar toen waren ze door Hans net wat wijder gemaakt...ik vind dat de hoefballen erg warm worden (hangt wel ervan af hoe ze zijn ingesteld..)...tot zover mijn ervaringen, indras hoeven groeien nu gelukkig weer wat meer, dus ik gebruik ze eigenlijk maar incidenteel en dan eenzakje mee en zodra 't asfalt ophoudt, schoenen eraf en op blote voetjes!

SoshaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:50

Absoluut geen struikel ervaring met deze schoenen. Blijven bij mijn pony in alle omstandigheden prima zitten. Hier geen last van overdreven warme hoefballen. Ik vind deze schoenen een echt aanrader.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 23:34

Fijn dat je er zo positief over bent Sosha ;) Heb je voor voor- en achterbenen schoenen, of alleen voor de voorbenen? Is het veel werk om vier hoefschoenen elke keer aan en uit te doen?

Nathalie:ik ga ze morgen ff bij jou bekijken he! Ben benieuwd of ze in het echt ook zo lelijk zijn :P
Ik moet ze bij ankie denk ik wel regelmatig gebruiken want ik rij meestal over asfalt verwacht ik. Vanavond een buitenritje gemaakt, en ik heb die hoefschoenen echt nodig!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:07

Ik ben me nog altijd aan het orienteren voor hoefschoenen voor onze trektochten die ik in de toekomst wil gaan rijden.
Weet iemand hoe het met de renegade schoenen zit wat betreft niet passen?
Kun je ze dan terug sturen en ruilen of je geld terug krijgen?

SoshaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:58

Ik heb voor en achter schoenen voor die van mij.

Het aan en uittrekken is geen werk (na ja, je moet natuurlijk wel die klittebandjes even vastmaken :P), kost absoluut geen moeite of kracht. Het is ongeveer evenveel werk als peesbeschermers aan doen.

De schoenen worden op maat afgesteld door de verkoper. Overigens zelf ook wel te doen, maar als me ze nog nooit gehad hebt, is het denk ik beter dat iemand met ervaring dat doet. Je hebt dan met de klittebandjes nog speelruimte om wat losser of strakker te doen, dus geen problemen tussen de bekapbeurten door, je hoeft dus niet zelf te gaan vijlen of zo.

Dus zolang je paard/pony binnen de maten valt die ze leveren, moet het lukken om de schoen goed pas te krijgen. Heb begrepen dat ze al een aantal maten hebben toegevoegd (in het begin hadden ze geen grote maten).

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:54

Ik hoor tot nu toe ook eigenlijk alleen maar positieve berichten en had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht. Al voor deze schoenen echt 'op de markt' waren was ik overtuigd van het concept en éigenlijk kan ik niet wachten tot m'n paard bekapt en bereden kan worden zodat ik ook voor hem een paar mooie Renegades kan aanschaffen ;) (en dan maar hopen dat tegen die tijd maatje 'kolenschop' ook in het assortiment zit).

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:59

Ik ben ook positief alleen volgens mijn bekapper zit het tussen mijn oren (en ik moet zeggen dat dat misschien wel klopt..en ik blijf altijd naar beneden turen om te kijken of ze er nog zijn). Ook vind ik het geluid raar..maar daar wen je aan...dus kortom wat startproblemen, maar vastbeslotenom door te zetten!! (en dat ze er af vliegen ligt natuurlijk niet tussen mijn oren..dat is gewoon mechanische inwerking!!!:-)!)

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:58

mijn vraag is waar hebben jullie de renegades schoenen gekocht? en komt er iemand aan huis om ze aan te meten. de beste meet periode is denk ik tussen de kapbeurten in? en wie heeft er ervaring met door het water gaan met de schoenen???

al vast bedankt.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:41

hoe zit het met de garantie. Er wordt beweerd dat als ze goed aangemeten worden niet uit kunnen gaan met rijden. Wordt daar ook een garantie voor afgegeven als dat toch blijkt te gebeuren? En hoe is deze schoen met aantikkers?

SoshaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:02

http://www.paardenservice.nl/

Maar er zijn inmiddels meer wederverkopers, misschien is er wel een dichter in de buurt? Maar dat kan je daar op de site ook wel ergens vinden.

Ik heb wel modder geprobeerd en dat gaat goed. Water lijkt me al helemaal geen probleem.

SoshaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:07

Denk niet dat ze garantie zullen geven op het niet uit gaan. Er zit ook niet voor niets een extra bandje aan om de schoen niet kwijt te zijn, mocht dat gebeuren.

Bij mij nog niet gebeurd, zelfs niet op de trailer waar de mijne de boel afbreekt en graag op zijn eigen voeten gaat staan, maar dat ie nooit uit zal gaan lijkt me onzin.

Mijn pony vangt zichzelf soms, maar met de Renegades geen probleem (Smitjes trouwens ook niet).

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 00:16

als ze niet uit zullen gaan kunnen ze dus met gemak garantie geven toch? mijn inziens. maar goed. Mijn paard loopt doordat ze atactisch is rechts ruimer dan links waardoor ze zich vaak aantikt aan de onderkant van haar ijzer. hierdoor slijt de hoef ook behoorlijk van aan het achterbeen maar blijft over het algemeen gelijk en niet dramatisch. Ook slijt ze achter schuin af. Hierdoor durf ik de overstap nog niet te maken. Zo wie zo doe ik dit na het zomer seizoen omdat ik haar van de ijzers af wil laten omdat ze buiten moet blijven staan en met vorst en sneeuw was dit niet echt handig.