Mijn paard hoefbevangenheid en in gips

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ratzel

Re: Mijn paard hoefbevangenheid en in gips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:42

mijn paard ben ik weer aan het oppakken. T loopt zo anders dan verwacht maar wel op een plezierige manier. Ik dacht dat hij met pensioen zou gaan. Hij is dus op 31 okt 06 bevangen geraakt. Ik heb de mazzel dat ik nog een jong paard heb waar ik op rijd dus als hij alleen maar als gezelschap zou fungeren was ik al blij. Hij heeft dus lang rust gehad, maar begon zich de laatste tijd toch wel vaak te gedragen als een 3 jarige! En dan lekker soepel lopen en bokken! Genot om naar te kijken. Nu ben ik hem zo weer om de dag aan het rijden en het gaat steeds beter. Dit had ik nooit verwacht. Hij liep voorheen M niveau en ik denk dat hij dat wel weer zou kunnen hoewel ik geen wedstrijden meer wil rijden met hem is het toch erg leuk en zeer onverwacht eigenlijk. Ik durf hem nog niet op de wei te zetten.. stom is dat, ik weet niet eens zeker of dat de oorzaak is geweest. Krachtvoer krijgt hij van nature's best van pavo en dan 3/4 schep per dag, meer niet. Hij ziet er super uit. Vroeger was hij te dik, nu is hij echt mooi van gewicht. Misschien mag hij van de zomer ook nog weleens voor het wagentje, dat vind/vond hij altijd zo geweldig. Ik ben daar nu nog voorzichtig mee omdat het lopen/draven op harde ondergrond misschien nog wel voor problemen zou kunnen zorgen.

Het is zo moeilijk omdat ik me bij alles afvraag: kan dit/mag dit/wat is het gevolg en altijd toch nog bang dat hij het terugkrijgt.. ik ben voorzichtig blij!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:46

In tegenstelling tot wat op de zak van Pavo Nature's Best aat zit er wel degelijk suiker in de muesli, ik mocht het niet voeren van m'n dierenarts. Maar geweldig dat het weer zo goed met je paard gaat!

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 15:26

o echt? Wat gek is dat want ze zeggen dat het juist goed is voor hoefbevangen paarden... dat vind ik nou altijd zo kl*te dat je vaak niet meer weet waar je nou goed aan doet. Zo is er ook niemand die mij écht duidelijk kan vertellen wat nou wel en niet mag, welk beslag is nou het best, wel of geen weidegang... alles moet ik dus zelf uitzoeken en dan hoop ik maar dat het goed gaat.

nou ja, tot nu toe gaat het heel goed....

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 15:34

Ik begrijp precies wat je bedoeld, die frustraties heb ik ook regelmatig Ach gut . Mijn voerleverancier prees Nature's Best ook aan als goed voer voor paarden die bevangen gevoelig zijn maar ik heb hem ook uit de droom geholpen en tegenwoordig raadt hij het mensen ook niet meer aan, hij verkoopt die mensen nu Safe and Sound van Dodson & Horrell. Pavo beweert wel dat er geen suiker in zit maar er zit wel een behoorlijke dosis zetmeel in wat het lichaam omzet in suikers.

Ik ben bang dat niemand je ECHT kan vertellen hoe of wat want zelfs dierenartsen spreken elkaar tegen, ik kan je dan ook maar 1 ding aanraden; vertrouw op je gezond verstand en blijf kijken naar je paard en z'n beweging, daar kom je volgens mij het verst mee. (En een beetje met Bokt natuurlijk Haha! )/

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 11:38

Ik heb vandaag magnesiumpoeder besteld, wil het eens proberen kijken wat het doet, dyanmiek heeft nu inmiddels wat anders bedacht door het lijnen ging ze veel water drnken nu heeft ze een nieuwtje bedacht de stal met stro leegvreten.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 13:43

Magnesium heb ik ook gekocht Ja. En voor het stro eten werd ik al door de DA gewaarschuwd, ik heb haar gelijk op Rhapsodie gezet toen ze weer thuis was, dat eten ze echt niet en weet ik zeker dat ze wat afvalt Haha!

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 23:49

Wij hebben ook magnesium gebruik voor een hoefbevangen paardje wat geen stap meer kon verzetten, veel pijn had, en er zou niets meer aan te doen zijn.
Na 3 weken liep hij al zowat helemaal goed, en na 6 weken werd de eerste wedstrijd weer gereden.
Op de stenen is hij soms nog ietjes gevoelig in draf. maar op zand en gras gaat het uitstekend!!
Kortom magnesium heeft voor ons heel veel betekend, waar het paardje al opgegeven was..

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 00:08

Hey, goed om te lezen dat het weer beter gaat met Dynamiek!
En ik denk dat het afvallen straks beter gaat als ze weer meer mag bewegen dan dat ze alleen minder moet eten.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:16

Hoeveel van dat magnesium moet je eigenlijk voeren? En blijf je dat geven of is het een "kuur"?

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:23

Er is een centraal topic over hoefbevangheid, daarom hiereen slotje.