Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yinnar schreef:dravergekkie schreef:nu eindelijk na paar weken gaat hij vooruit
Had hij geen ijzers gehad had het paardje op veel kortere termijn goed gelopen.
EN NOGMAALS HOEFBEVANGENHEID WORDT NIET VEROORZAAKT DOOR NB!!!!!
Sim0ne schreef:Yinnar, dat vind ik heel fijn om te horen! De verhalen die ik hoorde over stalpaarden en NB zijn meestal niet positief. Fijn dat het toch ook blijkbaar kan werken!
Ik snap werkelijk niet hoe de link hier gelegd kan worden tussen natuurlijk bekappen en hoefbevangenheid.... Dan zou in de natuur hoefbevangenheid dus ook meer voor moeten komen... In het wild wordt de straal en zool ook niet bijgewerkt en lopen de paardjes dus zoals bij NB....Hoe kan dit ooit slecht zijn voor een paard, hij is ervoor gemaakt om zo te lopen...
Sim0ne schreef:Het zijn juist nog wel de paarden van vroeger. Het gebruik van paarden door de mens is anders, maar evolutionaire veranderingen gebeuren niet in een paar 100 jaar..... De hoeven van het paard zijn nog precies hetzelfde als een paar 100 jaar geleden....
Hoefbevangenheid bestond vroeger ook al.... En dat komt door te rijk voedsel en niet door wat voor bekapmethode dan ook....
femmefatale1 schreef:@yinnar...
Gaan we beledigen???
Alsof ik niks ervan af weet.... ik ben geen penny meisje zoals jij dat denkt, ik werk al ruim 15 jaar met paarden, nationaal en internationaal, en heb vele paardenvoeten gezien..
Bovendien is was mijn man hoefsmid, 1 van de betere durf ik wel te zeggen, en dat kan de smid van Nederland Rob Reiniri beamen, en weet ik precies wat er gebeurd als een smid ijzers eronder slaat..
Maar omdat jij 13 pony's hebt, heb jij er kijk op? Er zijn inderdaad een hele hoop smeden die hun werk niet goed afleveren, maar om ze nou allemaal slecht te noemen.... nee.
Bovendien, zoals je misschien wel weet, bevind het hoefmechanisme voornamelijk plaats aan de achterkant van de voet, en daar zitten geen nagels, dus ook geen beperking. Bovendien wie heeft het hier over dat als een paard ijzers onder krijgt dat je em vernageld..?
Yinnar schreef:femmefatale1 schreef:@yinnar...
Gaan we beledigen???
Alsof ik niks ervan af weet.... ik ben geen penny meisje zoals jij dat denkt, ik werk al ruim 15 jaar met paarden, nationaal en internationaal, en heb vele paardenvoeten gezien..
Bovendien is was mijn man hoefsmid, 1 van de betere durf ik wel te zeggen, en dat kan de smid van Nederland Rob Reiniri beamen, en weet ik precies wat er gebeurd als een smid ijzers eronder slaat..
Maar omdat jij 13 pony's hebt, heb jij er kijk op? Er zijn inderdaad een hele hoop smeden die hun werk niet goed afleveren, maar om ze nou allemaal slecht te noemen.... nee.
Bovendien, zoals je misschien wel weet, bevind het hoefmechanisme voornamelijk plaats aan de achterkant van de voet, en daar zitten geen nagels, dus ook geen beperking. Bovendien wie heeft het hier over dat als een paard ijzers onder krijgt dat je em vernageld..?
Ik beledig je niet. Dat is jouw eigen interpretatie en alleen vanwege het feit dat ik het niet met je eens ben. Jij draagt je mening uit ik ook. Ik kom echter met goede argumenten jij m.i. niet. En ja ik vind 13 pony's zeker een goed voorbeeld. Vooral aangezien een aantal voordat ze bij mij kwamen op ijzers stonden en hoefproblemen hadden.
Jij werkt ruim 15 jaar met paarden en ja ik slechts 30 jaar en heb ook wel het één en ander de revue zien passeren qua hoeven. Dus laten we elkaar geen mietje noemen en deze discussie op een normale manier voeren. Jij vindt jou man één van de betere smeden ik vind mijn NB bekapper één van de betere bekappers. Ieder zijn meug. Waarheid is wel dat ijzers het hoefmechisme geen! goed doen. En laten we nu normaal met elkaar discussieren aub!
Dit leidt zo nergens toe.
Sim0ne schreef:Met last bedoelt zij gewoon de beperking (in welke mate dan ook) van het hoefmechanisme.
oosterhoff schreef:Is dit een geval? Is dit een paard dat op de juiste manier beslagen is? Is dit een paard dat goed tegen bekappen kan? Krijg je bij alle paarden die je zo op foto's zet dit beeld?
Kanje mij een link geven van waar het plaatje op de pagina van hoefnatuurlijk staan?
runningkawa schreef:Ik vind dat plaatje echt niks zeggend
Zeker omdat verder info ontbreekt
Met dat paard kan van alles aan de hand zijn..maar dat zullen ze er pn niet bij zetten...
Overigens zal de doorbloeding niet in een paar min lam komen te liggen.
Dus geloof hier niets van