Cytek ijzers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Cytek ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:39

nano schreef:
Voor dat de nieuwe ijzers er op gingen .

En gingen ijzers er nu OP of er ONDER Clown

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 20:38

hmm van hem ben ik geen grote voorstander... maar ja...
Fijn dat je paardje er al gelijk goed mee loopt... niet schrikken van de spierpij die ie kankrijgen he

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:39

Bij ons staan er ook wat paarden op cyteks, maar ik vind het geen gezicht... Ook vind ik dat de paarden wel heel erg kort staan in ene, er zit zowat geen teen meer aan.. je kan mij niet vertellen dat je de vorm, en stand in 1 keer kan veranderen, moet dat niet met een tussenweg..? Paarden nemen van de een op de andere dag een totaal andere stand aan.. Verward

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 21:01

voet stand kan je ook nie ineens corigeren!
t ziet er zo raar uit, omdat je niet beter weet, dan lippen om de voet... mijn paard heeft vele beter voet werk nu

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:47

Ja maar de paarden staan nu toch echt een heel stuk anders op de voeten dan voorheen. Het ziet er niet raar uit omdat het geen lippen heeft oid, er is gewoon amper hoef over, het lijken wel stompjes, ik hoef ze iig niet.

nano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:19

Ik vind het reuze mee vallen hoeveel er van af is gegaan.
Ik dacht dat het heel veel zou zijn maar het valt me alles mee.

Vandaag liep die ook nog steeds goed(super).

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 05:16

hetvalt anderen ook op dat hij beter loopt met die ijzers.
dus in hoeverre zijn die ijzers dan slecht?
en het ziet er helemaal niet raar uit.
ik heb veel raardere voeten gezien, willem heeft eindelijk geen donald duck voeten meer. zijn voeten begonnen mooi steil en halverwege werden ze ineens veel wijder.
nu heeft hij 1 mooie egale voet en met de scheurengaat het super

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:20

gekke_koei schreef:
hetvalt anderen ook op dat hij beter loopt met die ijzers.
dus in hoeverre zijn die ijzers dan slecht?
en het ziet er helemaal niet raar uit.
ik heb veel raardere voeten gezien, willem heeft eindelijk geen donald duck voeten meer. zijn voeten begonnen mooi steil en halverwege werden ze ineens veel wijder.
nu heeft hij 1 mooie egale voet en met de scheurengaat het super

Zou dat beter lopen niet alleen al door het verminderen/verdwijnen van die Donald-Duck voeten kunnen komen???

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:32

ik ben niet overtuigt, ben zowiezo geen voorstander van widiapunten in de teen. en dat de hoef gevormt wordt naar het ijzer? Verward nee, ik ga het niet aan.. doe mij maar het ouderwetse hoef ijzer(want daar lijkt het onderhand wel wat op, cytek is een trend..) al die jaren hebben paarden daar prima op gelopen.. waarom veranderen? daarbij vind ik een ijzer een noodzakelijk kwaad... cytek of normaal ijzer...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:36

Natural_K schreef:
nee, ik ga het niet aan.. doe mij maar het ouderwetse hoef ijzer(want daar lijkt het onderhand wel wat op, cytek is een trend..)

Nadat het natural balance-ijzer met een stille trom vertrokken is, nu dan cyteck? whats next? Haha!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:53

Correctie: Natural Balance ijzer is er nog gewoon, tegenwoordig ook in kunststofversie.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 12:17

Ik had ook echt liever geen ijzer gewild...
Maar t was: of een kreupelend paard over t harde (en dat moeten we veel hier) of ijzers... en een super blij paard

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:04

ieder zijn eigen natuurlijk! als een paard kreupel loopt op het harde en je hebt geen andere keus als je naar buiten gaat moet je idd iets.. dan wil ik jou wel iets meegeven.. De cytek heeft widiapuntjes (zoals ik al eerder noemde) in de teen (2 stuks) deze slijten (bijna) niet dus is het een opstakel in de teen op het ijzer.. gevolg hiervan is dat je paard bij iedere stap op het harde een klap op zijn pezen, gewrichten en spieren krijgt. (ga zelf maar eens hardlopen op de straat met voetbal schoenen.. je struikeld geheid!) dit kan nooit goed zijn volgends mij.

Ik wil hier geen kritiek leveren op mensen maar op een bepaald product. De mensen die dit product gebruiken moeten zich daarom ook niet aangevallen voelen, zij zullen vast een uitstekende reden hebben om dit product te gebruiken!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:06

Natural_K schreef:
ieder zijn eigen natuurlijk! als een paard kreupel loopt op het harde en je hebt geen andere keus als je naar buiten gaat moet je idd iets.. dan wil ik jou wel iets meegeven.. De cytek heeft widiapuntjes (zoals ik al eerder noemde) in de teen (2 stuks) deze slijten (bijna) niet dus is het een opstakel in de teen op het ijzer.. gevolg hiervan is dat je paard bij iedere stap op het harde een klap op zijn pezen, gewrichten en spieren krijgt. (ga zelf maar eens hardlopen op de straat met voetbal schoenen.. je struikeld geheid!) dit kan nooit goed zijn volgends mij.

Ik wil hier geen kritiek leveren op mensen maar op een bepaald product. De mensen die dit product gebruiken moeten zich daarom ook niet aangevallen voelen, zij zullen vast een uitstekende reden hebben om dit product te gebruiken!

Widiapunten in gietijzer Verward Doe mij eens de metalurgische verklaring hoe je dat voor elkaar krijgt.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:41

nee dat komt daar niet van. die donald duck voeten kreeg hij in de 8 weken toen hij blootvoets stond, daarvoor een jaar probleemloos op kunstof gestaan. het leek erop dat zijn voeten blootvoets aan zouden kunnen, maar dat bleek dus niet. en vanwege zijn wandscheuren kan hij geen wand ijzer hebben, wat de scheuren verergerd en dus een cytek ijzer, wat op de zool draagt.

dat is mijn reden om op deze ijzers te gaan. anders was ik gewoon lekker bij kunstof gebleven. daar zijn ook hele discussies over.
de vrouw die mijn paarden masseerd(van happy-athlete.nl) vind het een goed ijzer, hij heeft er in zijn spieren juist profijt van.

ik ben er tevreden mee en mijn paard, die overigens 19 is en het laatste jaar zoveel veranderingen heeft gehad(spiermassages, wervels recht gezet, ander beslag)gaat steeds losser en soepeler door het leven. en dat voor een paard wat door manegewerk zijn gehele leven vast gezeten heeft.
dus kom niet aanzetten met het is een aanslag voor de pezen en wat dan ook, mijn paard heeft nog nooit een pas kreupel gelopen, laat staan iets met zijn pezen gehad.
dus ik denk dat als op die leeftijd je nog zo'n aanpassing kan doen en het paard gaat er beter bij, dat het allemaal wel meevalt met die slechte impact.

het is zoals met mensen, de 1 kan uit de voeten op stiletto hakken, de ander kan weer nix met kisten. paarden hebben zo ook hun eigen 'schoen' waar ze het beste bij varen.

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:08

ikke schreef:
Natural_K schreef:

Widiapunten in gietijzer Verward Doe mij eens de metalurgische verklaring hoe je dat voor elkaar krijgt.

Kijk maar eens onder het cytekijzer.. daar zitten toch echt widiapunten in.

Heb trouwens contact gehad met menno barneveld, De smid die de curcus voor cytek beslag geeft en er een uitgebreid onderzoek naar heeft gedaan. Hij probeert mij nu te overtuigen van het nut van de ijzers.. ben alleen nog niet overstag Knipoog

@gekke_koei, dat jouwn paard er goed op loopt is super! ik zou ze er alleen niet onderslaan. Maar dat is mijn mening.

liesl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:16

2 van mijn paarden staan er ook op, maar dit was de
eerste keer maar ook zeker de laatste keer!!
Wij gaan met de paarden naar de keuring en het lijkt
nu net of ze bokhoeven hebben. Ik vind het echt geen
gezicht!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:53

@liesl_ : wat vind jij belangrijker... dat een paard goed loopt of dat het er mooi uitziet ???

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 13:49

och, mij maakt t allemaal niet meer zo uit wat een ander er wel of niet van vind... mijn paard is er super door opgeknapt, en dat is wat imo telt

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:01

DubbelDun schreef:
@liesl_ : wat vind jij belangrijker... dat een paard goed loopt of dat het er mooi uitziet ???

Ze liepen al goed Ja en voor een keuring is het toch wel degelijk belangrijk hoe ze eruit zien.

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 15:44

paarden van vriendin staan er ook op, bevalt echt super!!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 17:12

rowan17 schreef:
DubbelDun schreef:

Ze liepen al goed Ja en voor een keuring is het toch wel degelijk belangrijk hoe ze eruit zien.

wat was voor jou de reden om ze op cyteks te zetten?

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:19

Ik antwoord even voor marleen Tong uitsteken. Geen reden voor, de smid had geen andere ijzers mee, en ze MOESTEN op ijzers...

liesl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:35

haha dank je row!

De rede zij rowan dus al.

Tuurlijk vind ik het belangerijker dat mn paarden goed lopen, maar ik
merk geen verschil. Als wij niet naar keuringen zouden gaan en
het bij mijn paarden echt super zou werken zou ik ze er ook onder laten.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 20:45

beetje vreemd dat je HS geen gewone ijzers mee heeft... je weet toch wat je klant wil.... nouja... maakt niet uit...