Ostheopatie: alleen positieve ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elibeest

Re: Ostheopatie: alleen positieve ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:39

In de hoefslag van vandaag staat ook een leuk stuk over Ostiopatie met Nethanja Pruijssers

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 10:13

tita schreef:
Nico komt bij mij as zaterdag?

Ik ben ook benieuwd en bang tegelijk...wat als het geldklopperij is

Laat je nog weten hoe dat is gegaan? Ben nl erg benieuwd, hij komt volgende week bij mij op stal.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:04

Waarom niet he......van een reading vrouw weet ik dat hij vreselijk pijn in zijn nek heeft en zijn rug staat scheef.........nou dat moet ie dan toch wel zien...

Ik hoop dat het werkt ik wil mijn oude pony terug......(heel misschien weer voor de lol starten)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:20

Ik heb ook een afspraak gemaakt met martine burgers voor mijn paardje. Ben benieuwd Lachen

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 00:26

elibeest schreef:
In de hoefslag van vandaag staat ook een leuk stuk over Ostiopatie met Nethanja Pruijssers

lees vooral het stuk van positieve verhalen hihihihi Cool

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 09:59

ff een update.

Hij had scheven bekken waardoor de nieren en bijnieren verstoort waren en een zenuwbeknelling achter zijn oren en lichte druk-punt in zijn hals.

Alle wervels waren in orden en voor een oude zag hij er toppie uit.
Ik moet een week rusten en daarna opbouwen maar ik ga over 1.5 week met vakantie.
Dus ik zal pas weer in feb op mijn pony kruipen en dan kan ik pas zeggen of hij weer in orde was.

Het viel me wel op (kan toeval zijn) dat zijn vochtbulten boven de kogel met 70% verdwenen waren na 1 dag van de behandeling ben nieuwschierig of dat vandaag nog zo is.

Verder vond ik het een aardige sympathieke man waar ik een goed gevoel bij had

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:49

Wendy schreef:
Ik heb ook een afspraak gemaakt met martine burgers voor mijn paardje. Ben benieuwd Lachen

laat je even weten hoe het is gegaan? En hoe Martine was? Ik denk dat ik haar namelijk ook wil latne komen voor mijn pony Lachen

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 00:26

bambi76 schreef:
Rodinde is geen osteopaat.
Maar een manueel therapeut

Volgens mij wel. Knipoog
Stukje gekopieerd van haar site:
Ook de organen die verbonden zijn met de betrokken uittredende zenuwen kunnen belemmerd worden in hun functie. Met behulp van technieken uit de manuele therapie en osteopathie wordt de beweeglijkheid van de wervelkolom hersteld en daarmee de functie van de omliggende weefsels.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:02

gister is frank dirckx geweest na een ruim jaar weer. En het gaat super met mijn paardje we mogen weer meer gaan dressuur trainen. Ik durf het alleen niet bang dat ik weer te ver ga. Vorige keer stond ze daardoor een half jaar stil doordat ze ataxtie heeft

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 09:50

Ik ga vandaag met mijn paard naar Martine Burgers. Ik laat vanavond weten wat mijn ervaringen zijn!

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:02

Mieke schreef:
bambi76 schreef:
Rodinde is geen osteopaat.
Maar een manueel therapeut

Volgens mij wel. Knipoog
Stukje gekopieerd van haar site:
Ook de organen die verbonden zijn met de betrokken uittredende zenuwen kunnen belemmerd worden in hun functie. Met behulp van technieken uit de manuele therapie en osteopathie wordt de beweeglijkheid van de wervelkolom hersteld en daarmee de functie van de omliggende weefsels.

Ze staat niet vermeld op de site van icreo.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:04

dat klopt volgens mij is rodinde ook geen osteopaat.

maar het is een vrij beroep dus iedereen mag zich osteopaat noemen.
Vandaar dat ik iemand wou die wel op de site van icreo vermeld stond

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:11

hmm geeft inderdaad stof tot nadenken, wij hebben momenteel een paard van stal in behandeling door Margritta Holtman. ik hoor goede verhalen over haar, maar is het niet verstandiger om iemand te nemen die wel op de lijst staat? aangezien die iig de officiele kwalificatie hebben...

lynnwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:20

Ook wij hebben frank Dirkx vorig jaar onze pony laten behandelen op advies van onze vee arts.
Ik kan niet anders zeggen dan dat het helemaal super gegaan is.
Onze pony was al een week niet helemaal "rad" vee arts laten komen en op zijn aanraden Frank dus gebeld, er bleek een ruggewervel scheef te zitten, na de behandeling een week aan de hand gewandeld, en toen mochten we het weer langzaam op bouwen.
Onze pony heeft er erg veel baat bij gehad en wij ook, wilde ze vroeger erg graag haar achterhand naar binnen draaien is ze nu helemaal recht en veel losser door haar lijf.
En er was maar 1 behandeling nodig van een half uurtje, het is niet goedkoop,maar heeft wel enorm geholpen en geen pijnstiller hoefde er meer aan te pas te komen.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:23

Ik laat de merrie ook behandelen wanneer het veulen is geboren.
Ze is ook al door fysio paar keer los gemaakt, maar na poosje komen stijve spieren weer terug en aan 1 kant vrij extreem.
Dus ik vermoed dat het komt doordat er iets verkeerd zit. Als alles goed zou staan zou het niet terug moeten komen (stijfheid van de spieren) en zeker niet in dezelfde mate.

Ik wil denk ik Nathanja Pruijssers erbij halen, die is vrij in de buurt bij ons. Ik geloof dat hier vrij veel goede verhalen over zijn?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:27

Skipper schreef:
Ik laat de merrie ook behandelen wanneer het veulen is geboren.
Ze is ook al door fysio paar keer los gemaakt, maar na poosje komen stijve spieren weer terug en aan 1 kant vrij extreem.
Dus ik vermoed dat het komt doordat er iets verkeerd zit. Als alles goed zou staan zou het niet terug moeten komen (stijfheid van de spieren) en zeker niet in dezelfde mate.

Ik wil denk ik Nathanja Pruijssers erbij halen, die is vrij in de buurt bij ons. Ik geloof dat hier vrij veel goede verhalen over zijn?

de symptomen die jij beschrijft (terugkomen van spierstijfheid) komen overeen met de klachten die ik had, ik ben er ook mee naar een osteo gegaan, heeft me echt goed gedaan, en tot dusver is het ook nog niet teruggekomen. wel moet ik nog een keer terug voor herhalingsbehandeling.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:36

De spieren zijn echt gewoon hard, we hebben de merrie nog niet lang en het is altijd fokmerrie geweest. Ik hoop dat we met Osteopathie een deel kunnen oplossen. Maar jou berichtje klinkt weer hoopvol merrieveulen.

Is het paard nu weer helemaal goed? En zag je het bij jou paard ook duidelijk terug in de beweging? Dit is bij haar wel, die is 'strak'.

Ze verwacht in April een veulen, weet iemand hoe snel je haar dan kan laten behandelen? We willen haar nl wel dit jaar opnieuw dekken, alleen ze mag dus niet tijdens een drachtigheid behandeld worden. Teminste Nethanja Pruijssers vertelde dit vorig jaar. Omdat je dan veel in het werk zet in het lichaam ook qua organen etc. en dat ze het risco niet wilde lopen en daarom geen drachtige merries behandelde.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:43

Mijn merrie is wel tijdens de dracht behandeld. Marielle Kamphorst is bij mij geweest.
Ik dacht dat zij zei dat ze alleen de eerste maanden van de dracht niet behandelde. Mijn merrie was 5 maanden drachtig toen ze is behandeld.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:49

Skipper schreef:
De spieren zijn echt gewoon hard, we hebben de merrie nog niet lang en het is altijd fokmerrie geweest. Ik hoop dat we met Osteopathie een deel kunnen oplossen. Maar jou berichtje klinkt weer hoopvol merrieveulen.

Is het paard nu weer helemaal goed? En zag je het bij jou paard ook duidelijk terug in de beweging? Dit is bij haar wel, die is 'strak'.

Ze verwacht in April een veulen, weet iemand hoe snel je haar dan kan laten behandelen? We willen haar nl wel dit jaar opnieuw dekken, alleen ze mag dus niet tijdens een drachtigheid behandeld worden. Teminste Nethanja Pruijssers vertelde dit vorig jaar. Omdat je dan veel in het werk zet in het lichaam ook qua organen etc. en dat ze het risco niet wilde lopen en daarom geen drachtige merries behandelde.

hihi bij het paard in kwestie zag je het wel, maar in mijn vorige post doelde ik op mezelf. ik weet hoe het voelt, bij mij was de lange rugspier rechts keihard, en bij druk en inspanning ook pijnlijk. na de behandeling voelde die heerlijk losjes aan, en zo is het nu nog. echt een opluchting, ik liep er al zes jaar mee, maar zocht er nooit iets achter. nu weet ik wel beter, en ik ga vanaf nu ook mijn paarden eenmaal per jaar even laten checken. mijn eigen osteo zegt ook dat je eigenlijk eenmaal per jaar even moet laten kijken, omdat iedereen zich weleens vertilt oid. dat geldt voor paarden ook, een kleine struikeling oid kan al gevolgen hebben, en zolang ik mijn paarden wil gebruiken voor bepaalde doeleinden wil ik wel dat ze in orde zijn.

maar goed, over dat paard... het is niet mijn paard, volgens de osteo is het probleem al jaren aan de gang. tijdens de behandeling zagen we wel reactie, maar het paard gedroeg zich netjes. ook erna zien we duidelijk verbetering, ze is lossen in haar lijf, en is zelfs een keer in haar stal gaan liggen om een dutje te doen, wat ze de afgelopen jaren (bij vorige eigenaren) nooit gedaan heeft. een flinke vooruitgang dus! die merrie is 15 jaar, en heeft het probleem misschien al wel tien jaar. de behandeling gaat zeker een jaar duren, de osteo komt dan eens in de zes weken/ twee maanden. ze verwacht wel dat het met dit paard helemaal goedkomt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:01

Zo, ben net terug van Matine Burgers. Witte had op een aantal plaatsen blokkades:
-bij de eerste lendenwervel
-bij de laatste borstwervel
-bij het heiligbeen
-bij de atlas (bovenste halswervel)
-bij het tongbeen
en een van de ribben zat niet op de plaats (net achter de singel)

Ze heeft de blokkades zoveel mogelijk weggehaalt, en een aantal van de wervels gemanupuleerd.

Over 6 weken moet Wit nog een keer terugkomen, maar als het goed is zien we over een week (als hij weer aan het werk mag) al wel een verschil. Ik ben heel benieuwd.

Witte was in het begin erg onrustig, maar gaande de behandeling werd ie veel rustiger. Martine merkte op dat Witte zijn aandacht maar moeilijk bij zijn lichaam kan houden, maar niet dusdanig dat ze er niet mee kon werken. Na verloop van tijd begon ie veel te kauwen en te gapen. Een goed teken dus.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:52

_Angela_ , was er nog een reden dat je Martine liet komen?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:58

Ik ben daarheen gegaan.

Het is eigenlijk door een tip van een bokker. Mijn paard is onregelmatig op rechtsachter. Dit komt dus uit de rug. Martine denkt dat ze het kan verhelpen, en dat de onregelmatigheid voorkomt uit de blokkade bij het heiligbeen.

Daarnaast bokt Witte vaak in de galop, en loopt moeilijk nageeflijk, vooral achterwaarts is dat echt onmogelijk bij hem.

Ik hoop dat dit nu ook beter gaat worden, vooral de galop.

Verder stelt en buigt Witte best moeilijk, waarschijnlijk komt door de blokkades in de rug, en de eerste halswervel.

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:57

Gister is Martine Burgers ook bij mij op stal geweest. Ook een aantal blokkades bij Indy gevonden en wat wervels gemanipuleerd. Was erg interessant. Indy is ook moeilijk nageeflijk en in zijn 1ste halswervel zat iets niet goed. Volgende week mogen we weer wat gaan doen dus ben benieuwd.

Ik vond dat Martine Burgers wel goed overkwam, heel rustig en vriendelijk. Zeker een aanrader!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:51

Ze is idd erg rustig. Ook naar mijn paard. Witte stond een beetje te draaien in het begin en was onrustig, maar ze zei er niets van. Gewoon lekker doorgegaan met de behandeling en af en toe een geruststellend klopje. Voor ze begon heeft ze Witte ook even aan haar hand laten ruiken. Een beetje zichzelf ook aan hem voorgesteld dus. Helemaal super!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:38

Mij valt op dat Martine alleen nek en rug onderzoekt. Ik dacht altijd dat Osteopaten het gehele lichaam, dus ook benen onderzoeken en aftasten.