Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CherokeeChum schreef:Oke,we hebben weer 2 kampen,met in de ene hoek van de ring,
de naturals,zonder ijzers,maar met berevacht...
In de andere hoek de Anky's,zwaar bewapend met ijzers,en de 500grams dekens,mag de beste winnen....
Kom op zeg, dat gebanketstaaf over wel of geen ijzers,natuurlijk of traditioneel bekappen.
Citaat:De beste man zat op het moment dat ik als jongetje van 13 bij hem in de leer kwam,al 50 jaar in het vak,en hij had het van zijn vader zo geleerd die leraar aan de hoefsmidsopleiding in
Bathmen was.Iets nieuws onder de zon dus?
By the way;van hem heb ik ook geleerd dat 95% van de rijpaarden zonder reden op ijzers staan....
CherokeeChum schreef:Er is weinig tot geen verschil, tussen traditioneel en natuurlijk bekappen,als het goed uigevoerd word,met respect voor de balans van het paard.
Citaat:Ik respecteer iedereen hier als persoon en ik ga er van uit dat iedereen het beste met zijn of haar paard voor heeft. Maar de mening over wat wel en niet goed is voor een paard daar verschillen we in en daarover doe ik ook geen water bij de wijn.
_angela_ schreef:Nou, dat kan al vrij eenvoudig natuurlijk...Stel je voor dat er iemand iets uitvind waardoor alle paarden volledig los door hun lijf kunnen gaan lopen,
Cer schreef:Nou, dat kan al vrij eenvoudig natuurlijk..._angela_ schreef:Stel je voor dat er iemand iets uitvind waardoor alle paarden volledig los door hun lijf kunnen gaan lopen,
Cer schreef:het staat me erg tegen dat sommige normals zo overtuigd zijn van hun theorie. Prima, maar probeer niet iemand die het anders doet, te beschuldigen van van alles en nog wat.
Wie zijn dat eigenlijk... "de" naturals? Klinkt mij behoorlijk generaliserend.. is daar een definitie voor? Kunnen we zo fijn hollands hokjes denken
@Arabesk: Volgens mij is er geen 'wij'...
opala schreef:CherokeeChum schreef:Er is weinig tot geen verschil, tussen traditioneel en natuurlijk bekappen,als het goed uigevoerd word,met respect voor de balans van het paard.
Het grote verschil zit 'm in de tijd welke tussen de hoefverzorgbeurten in zit. Hoe regelmatiger, hoe miniemer de veranderingen, hoe minder je het paard uit balans haalt.
CherokeeChum schreef:Voor mijn ijzerloze klanten,op stal, heb ik een regeling. 20EURO voor een bekapping,na 3 weken rond vijlen en inspecteren, 5 euro,3 weken later weer bekappen= altijd tiptop voeten. Klanten in de omtrek,zelfde, alleen 5 euro duurder, moet ook rijden nietwaar.
josboere schreef:ik vind het top om te horen dat je er tevreden over bent, maar een hoefsmid heeft een beste opleiding genoten om een hoef te bekappen, ik betaal 20 euro voor het bekappen, vind dat je trouwens niet moet besparen op bekappen, ik koop ook goede schoenen voor mezelf.
een hoefsmid kan gebreken of andere nare hoefproblemen als alles goed is herkennen.
verder is het grote risico dat iemand zich bekwaam vind als natuurlijk bekapper. aangezien deze mensen waarscheinelijk wel zeker weten niet verzekerd zijn voor eventuele schade aan Jou paard!!!!
dit zijn dus wel serieuse risico's die je neemt voor een wat klein geld zeg maar
ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven dat ik om een paar rotcenten uit te sparen een kreupel paard heb.
maargoed ieder zijn ding
succes
groet
Jos