stapmolen slecht voor een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: stapmolen slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 23:00

Gail schreef:
Ik gebruik de molen omdat
Ik wil dat mijn paarden veel bewegen
Omdat ze in de paddock niet bewegen
en in het land voornamelijk eten
en het sportpaarden zijn maar los dáárvan
elk paard gebaat is bij véél beweging want dat doen ze van nature ook. Alleen omdat wij ze hun eten voorschotelen staan ze stil. En dat is niet gezond. Dus. En zeggen dat een paard 24/7 buiten moet staan is een andere discussie, voor een sportpaard is dat geen optie.

Wauw amen... dat is ook precies mijn mening Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:42

Gail schreef:
En zeggen dat een paard 24/7 buiten moet staan is een andere discussie, voor een sportpaard is dat geen optie.

Dat is dus het punt, dat vraag ik me af. Ik ken genoeg mensen die hoog in de endurance rijden en hun paard 24/7 buiten hebben. Elk paard is daar bij gebaat, een springpaard, een dressuur paard etc

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:53

Ik kan vertellen dat mijn sportpaard echt ontzettend opgeknapt is van een maand 24/7 vakantie op het land....... hij is enthousiaster als ooit, superbraaf, wil heel hard werken....

Ik heb wel een maand niet kunnen trainen, maar ik heb een happy peerd onder de kont die met alle liefde weer heel hard voor me werkt........ dus eigenlijk meer gewonnen door die vakantie als verloren

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:38

winston staat nooit in de stapmolen(heb er ook geen, maar zou het niet doen). winston kan hier de hele dag naar buiten, als het gras te nat is staat hij op een stuk beton met een strook gras(wat dus blubber mag worden). dekens krijgt hij niet om, ik werk ook niet heel intensief met hem dus vind het niet nodig. ik ga in bijna alles wat arabesk (en andere naturals) zegt eigenlijk wel mee.

maar echt over de stapmolen: als ik een paard was zou ik het vertikken om een half uur rondjes te lopen! en het is ook heel belastend voor het paard... wat wel wat zou zijn is zon stapmolen van 20 bij 40, waarin ze ook lekker kunnen draven en gallopperen. maar toch zou ik dan liever zelf met mijn paard door de bak gaan rennen!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:15

Een stapmolen is volgens mij helemaal niet slecht ! Ik woon naast een draversstal en daar draaid hij de hele dag. Ook dierenartsen raden het in het algemeen niet af. Los lopen heeft ook niets met gekontroleerd bewegen te maken, ze rennen dan als ze zin hebben maar meestal staan ze stil. Natuurlijk doe je het niet ipv maar wel als extra.