Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
laetitia schreef:Ik heb net de easyboot bare binnen via mijn bekapper maar het is echt vreselijk om ze aan en uit te krijgen!
Vooral omdat mijn paard veel moeite heeft om op 3 benen te staan ivm een schouderblessure waardoor hij geen steun heeft.
Voor die blessure is veel beweging (zonder iemand erop uiteraard) van essentieel belang om hem er weer bovenop te krijgen. Door het vele wandelen slijten zijn hoeven echter te kort af...Vandaar dus die schoenen (ook ivm zeer dunne en gevoelige platte zolen).
Maar hoe krijg ik die dingen in godsnaam normaal aan en uit? Mijn paard wordt er echt heel erg gefrustreerd van als ik steeds loop te hannessen en hij op 3 benen moet staan...
Citaat:Nu las ik dat je ze moet inlopen? zijn daar richtlijnen voor, wat wordt daarmee bedoeld?
Isapaardje schreef:Easyboots zijn daar makkelijker is. Niets inlopen ... aantrekken en wegrijden.
skessa schreef:rakni, ik heb losse gaiters gekocht voor mijn easyboots.
Ik ga voor je opzoeken waar ik ze gekocht heb.
Maar volgens mij kun je ze in principe bij elke ruitersportzaak die Harry's Horseproducten verkoopt bestellen.
Francis schreef:Ik weet inmiddels dat de Renegades nog niet voor algemeen publiek op de markt zijn maar er al wel een 100 mile afstand mee gereden is. Ze schijnen érg veelbelovend te zijn en ik heb een gebruiker gemailt om meer info en eventueel contact gegevens van de maker. Hoop dat het wat oplevert. In eerste blik vond ik ze er nogal 'hip maar 'plastic' uitzien, maar bij nader inzien lijken ze me eigenlijk wel heel degelijk en vooral het feit dat er een scharnierpunt in zit waardoor ze niet 'schuiven' maar 'meebewegen' lijkt me wel een groot pluspunt. Hierdoor zul je ook minder frictie hebben en dus minder kans op schuurplekken e.d.
Die jij daar hebt zijn idd de Cavallo's DD, daar heb ik ook nog weinig info over maar wat ik vind is positief. Lijken me idd ook goeie en vooral simpel aan te brengen (wat ik dan wel weer belangrijk vind, geen zin om te 'prutsen' met pompjes en draadjes en weet ik wat)
Mocht ik meer horen van de Renegades dan laat ik jullie dat uiteraard weten. 't Duurt toch nog een tijd voor m'n zadel klaar is dus ik heb nog even de tijd om af te wachten. Al wandelend gaat het nog wel, even opletten voor grote stenen, maar met mijn gewicht er bij op vind ik dat ze toch iets van bescherming moet hebben. En dan zijn schoenen denk ik zowiezo beter voor 'zoolbescherming' dan ijzers.. elke steen die dikker is dan een ijzer wordt nog gevoeld, een schoen beschermt de hele onderkant van de hoef.
sheraton schreef:[Deze schoenen zijn echt super, geen last meer van schuurplekken en super eenvoudig aan/uit te doen
sheraton schreef:De Renegades zijn nu leverbaar via http://www.paardenservice.nl
Leverbaar in 8 verschillende kleuren en 5 maten ( tot breedte 135 mm )