Easywalkers wie heeft er ervaring mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BelleFleur

Re: Easywalkers wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:16

Is er iemand die hier een paard heeft met lage hielen en ijzers die enorm moeilijk aan te passen zijn (na een tijdje komen ze altijd tegen de straal aan). Is een kunststofbeslag misschien een oplossing voor mijn paardje? Zijn er smeden in Zeeland (Sluis e.d., de kant tegen België) of België die ervaring hebben met kunsstofbeslag?

mistiquem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 23:18

Nou ik ben helemaal niet positief over Bram de Langen, hij heeft mijn paard flink verpest, want die staat voorlopig in de kliniek. Hij kon niet meer lopen, echt, we hebben hem op de trailer getild met zijn 6en.
De eerste keer is goed gegaan, maar daarna gaat het fout, want dan gaat ie er ineens zo veel afhalen dat ie ze veel te kort en ook nog eens heel verkeerd bekapt!!!
En mijn paard is niet het enige slachtoffer van hem bij ons op stal. Hij heeft 4 paarden op 1 dag gedaan en uiteindelijk blijkt dat ze alle vier verknalt zijn. De 1e was de volgende dag al zo kreupel dat ie niet meer kon lopen, de 2e liep ook kreupel totdat er een ijzer onder ging, maar die loopt nog niet helemaal goed. De 3e kon op een gegeven moment ook niet meer lopen en staat nu in een kliniek. De 4e leek mee te vallen, maar die staat nu ook in de kliniek, zool ligt open, megakreupel.
Dit is geen smid, maar een slager!!!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 05:24

JoAnn schreef:
Is er iemand die hier een paard heeft met lage hielen en ijzers die enorm moeilijk aan te passen zijn (na een tijdje komen ze altijd tegen de straal aan). Is een kunststofbeslag misschien een oplossing voor mijn paardje? Zijn er smeden in Zeeland (Sluis e.d., de kant tegen België) of België die ervaring hebben met kunsstofbeslag?

Wat bedoel je met tegen de straal aankomen?

@Mistiquem tja ik ken die Bram niet maar dat is nou net wle de rede waarom ik Shy zelf bekap.
Elke keer als de smid was geweest liep ze kreupel en nu al 3 jaar nietmeer.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 00:22

koshkosh schreef:
Hier kan ik helemaal achter staan Gerrie!! Het is nu duidelijk dat het paard niet goed loopt. Je was er idd heel erg positief over en nu zou het ineens aan de easywalkers liggen???????!!!!!!!!!!Ik ben van mening dat je maar eens naar een da moet met je paard lijkt mij wel zo eerlijk ten opzichte van je paard!! Als ik jouw wedstrijdschema zo eens bekijk........Nog een vraagje: je bent toch niet te vroeg intensief gaan rijden met de ewtjes? Je moet een paard minimaal 2 weken de tijd geven om er aan te wennen. Je bent toch niet gelijk weer verder gegaan met je wedstrijdschema? Je paard gaat voor alles hoor!! Ik heb hier 4 paarden staan en die lopen allemaal waanzinnig op de ew's. Eentje is nog tweede geworden in zz-z (voor de 1e keer, gelijk 2x wp)afgelopen week!!! Ik weet zeker dat het niet aan het kunststof kan liggen dan had ze er nooit goed op kunnen lopen. Ga alsjeblieft naar een da voordat je je paard kapot rijdt!!!!!!!Is alleen maar een goed bedoeld advies hoor!! Wat voor type paard is het en hoe laat zij haar kreupelheid zien? Wat werd er op de keuring gezegd? Waar ben je op de keuring geweest?

Laat het even weten?

het is inmiddels niet meer nodig om m'n paard na te laten kijken. Ik had haar namelijk vrij gegeven voor 2 weken en als ze dan niet naar m'n zin was had ik haar naar even op de foto willen zetten.
Tijdens de eerste week op woensdag kon ze inderdaad op de foto, maar dit omdat ze in de wei haar linkerbeen gebroken had. Dit had overigs niks met haar blessure aan haar rechterbeen te maken, gewoon een idioot ongeluk tijdens het spelen in de wei.

Ik heb niet gezegd dat de blessure aan de easywalkers lag, maar met de stiften vond ik het gewoon niet fijn. Maarja, achteraf had ik ze er misschien beter op kunnen laten zitten, dan had ze misschien meer grip gehad en was ze niet uitgegleden. Maarja... dat is achteraf he...

Maar goed, t maakt voor mij nu allemaal niet meer uit of het nu goed is of niet, ik ben geen tegen of voorstander..

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 00:27

@Kathleen_vW Wat erg voor je, gecondoleerd

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 20:12

Goh, Kathleen_vW ik lees het nu pas..

Wat vreselijk om dit mee te moeten maken.. Verdrietig

Ik kan je alleen maar sterkte wensen met dit verlies Ach gut

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:35

Mijn paard heeft nu voor de 2e keer kunststofijzers.

Maar het viel me vorige keer al op dat hij in beide voorhoeven een scheur precies in het midden heeft.
Afgelopen vrijdag heeft hij nieuwe gekregen. Maar die scheur zit er nog steeds. Die was dus wel vrij diep. Ik ben nu eigenlijk best bang dat die scheur verder gaat.

Hebben jullie enig idee hoe dit komt? Zijn de ijzers niet goed geplaatst? Of heeft mijn paard gewoon niet de juiste hoeven voor dit kunststofbeslag?
Graag advies!

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 08:22

De scheuren komen normaal niet door kunststof beslag. Je hoefsmid moet goed optreden om de scheuren te stoppen. Heb je hem/haar hierover gesproken?

MLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:18

Absolute aanrader die easywalkers. Een vriendin van mij is hoefsmid en heeft haar paarden er nu ook op staan. De paarden lopen echt tien keer beter. En zij vraagt er evenveel voor als normaal beslag (geloof ik). Binnenkort is haar website klaar: www. margreetvroegh.nl.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:48

Als alles goed verloopt staat Shy volgende week op plakijzers, alleen voor.
We hopen dat het gaat lukken en ze beter gaat lopen. Lukken die plakijzers niet dat wordt ze opgespoten met kunststof.
FF afwachten hoe het gaat worden, helaas zijn EWtje voor Shy geen optie ivm het nagelen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:42

Daantje1981 schreef:
Mijn paard heeft nu voor de 2e keer kunststofijzers.

Maar het viel me vorige keer al op dat hij in beide voorhoeven een scheur precies in het midden heeft.
Afgelopen vrijdag heeft hij nieuwe gekregen. Maar die scheur zit er nog steeds. Die was dus wel vrij diep. Ik ben nu eigenlijk best bang dat die scheur verder gaat.

Hebben jullie enig idee hoe dit komt? Zijn de ijzers niet goed geplaatst? Of heeft mijn paard gewoon niet de juiste hoeven voor dit kunststofbeslag?
Graag advies!

de ijzers zijn niet goed geplaatst

Strasser is hee duidelijk over de oorzaak van scheuren in de toon: door fixering van de toon komen de krachten op de hoef tijdens het lopen omgekeerd op de hoef te staan -> scheuring

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:46

Afbeelding

Mijn nieuwe kunststof plakijzers Ja

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:07

volgende week gaatie voor zijn 2e setje kunstof. hij staat er nu ruim 6 weken op.
behalve dat er zichtbare scheuren in zitten(wat al voorspeld was) zien ze er nog best uit. hijloopt er in elk geval super op, zowel in de bak als buiten op asfalt en gras.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:27

Shyla25 schreef:
Afbeelding

Mijn nieuwe kunststof plakijzers Ja

Zijn die niet slecht omdat ze groei en beweging onderaan de hoef teveel belemmeren?

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 05:50

atreyuevita schreef:
Zijn die niet slecht omdat ze groei en beweging onderaan de hoef teveel belemmeren?

Ze zijn niet helemaal stijf en buigen dus als het goed is wat mee met de hoef.
Ook zitten er een soort boogjes in de achterste 2 flapjes die dus rekken als de hoef beweegt en groeit Ja
Het is ook wel de bedoeling om de voorkant van de hoef iets tegen te houden zodat Shy wat stijler komt te staan.
Ze heeft nu een iets gebroken voetas waardoor ze niet helemaal goed land en dus overbelast en onregelmatig loopt Huilen
Vandaar dat we dus dit gaan proberen om de hoef iets te sturen en daarna als hij genoeg gegroeit is te kunnen corrigeren, daar is nu geen ruimte voor

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 21:58

Het valt mij erg op dat er veel verschillende meningen/ervaringen zijn met de EW'tjes. Ik twijfel er nog over of ik mijn pony op Ew's wil zetten, maar als ik de verhalen hoor over de scheuren in de hoeven en het tijdelijke onregelmatig lopen word ik er toch wel een beetje kriegelig van. Ik bedoel, als het allemaal echt zo goed is als wordt verteld mag dat toch niet gebeuren?

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 23:40

Afbeelding
Zoals jullie misschien wel kunnen zien is het helaas niet gelukt met de kunststof plakijzers
De smid had gezegt dat ik dezelfde maat als mijn easyboots moest bestellen en dat heb ik gedaan, het was tevens de kleinste maat die ze hadden "00".
Nu hebben we het geprobeer (gekeken) maar ze waren veeeeel te groot Boos! ik moet dus maandag bellen of ze terug mogen (ik heb al betaald 60 euro).

Dus hebben we besloten ivm bijna HKO door de foute stand om Shy toch op gewone ijzers te zetten rondom. Voor heeft ze 4x0 en achter 5x0 als ik zeg dat de kleinste ijzers 7x0 zijn kunnen jullie misschien wel voorstellen hoe klein Shy's voetjes zijn Bloos
Nu kunnen de hoeven bijkomen en kunnen we daarna corrigeren en naar blootvoets terug gaan.

Helaas is het even niet anders maar ik ga toch liever voor het beste voor mijn pony.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:01

Ik zal het nog 1 keer zeggen,laat alleen een smid met ervaring de EW`s eronder leggen.Er zijn er maar heel weinig die het goed kunnen.Het is een heel precies werkje,gebeurt het niet goed ,ddan krijg je onherroepelijk problemen.En dan krijgen de EW`s weer eens de schuld,terwijl het een goed produkt is.En scheuren komen alleen door slecht bekappen en verkeert bekappen.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 08:05

inderdaad!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 09:21

alleen jammer dat er dan zo weinig goede smeden zijn en dat de EWtjes niet in mijn maat gemaakt worden.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 21:20

willem is vandaag een ijzer kwijt geraakt. hij is er gewoon vanaf gegroeit zeg maar. iets tevroeg Haha! bram komt donderdag pas.

hij stond er pas 6 weken op, terwijl hij normaal met 10 weken moest(op eengewoon ijzer) maar zijn voeten groeien als kool nu.
hij heeft ook erg veel scheuren en dat is niet meer als normaal als je zag hoe slecht zijn hoorn was geworden na de laatste paar keer bij die andere smid. en de wei en de droogte van de afgelopen tijd maken het voor de paardenvoeten ook niet makklijk voldoende vocht te houden. dus tja.. van die droge voeten komen ook scheuren. ben niet anders gewend in het wei seizoen eigenlijk.. dus de schuld van de kunstof ijzers is het niet.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 23:05

Shyla25 schreef:
Afbeelding
Zoals jullie misschien wel kunnen zien is het helaas niet gelukt met de kunststof plakijzers
De smid had gezegt dat ik dezelfde maat als mijn easyboots moest bestellen en dat heb ik gedaan, het was tevens de kleinste maat die ze hadden "00".
Nu hebben we het geprobeer (gekeken) maar ze waren veeeeel te groot Boos! ik moet dus maandag bellen of ze terug mogen (ik heb al betaald 60 euro).

Dus hebben we besloten ivm bijna HKO door de foute stand om Shy toch op gewone ijzers te zetten rondom. Voor heeft ze 4x0 en achter 5x0 als ik zeg dat de kleinste ijzers 7x0 zijn kunnen jullie misschien wel voorstellen hoe klein Shy's voetjes zijn Bloos
Nu kunnen de hoeven bijkomen en kunnen we daarna corrigeren en naar blootvoets terug gaan.

Helaas is het even niet anders maar ik ga toch liever voor het beste voor mijn pony.

FF off topic. Ik zie tot mijn schrik dat jouw pony/paard in een omheining staat met prikkeldraad en schapengaas!:oo
Dat zou ik nooit durven. Vind ik echt bloedlink!
Mss heb je haar niet bij huis of staat ze daar normaal gesproken niet, is ook niet mijn bedoeling je aan te vallen maar schrik hier best van.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:37

ranna schreef:
FF off topic. Ik zie tot mijn schrik dat jouw pony/paard in een omheining staat met prikkeldraad en schapengaas!:oo
Dat zou ik nooit durven. Vind ik echt bloedlink!
Mss heb je haar niet bij huis of staat ze daar normaal gesproken niet, is ook niet mijn bedoeling je aan te vallen maar schrik hier best van.

Het schikdraad wat er ver voor hangt zie je nu niet Pling
Verder was het de bedoeling de pony's alle 4 bij elkaar te doen en deze wei te hooien.
Nu kan mijn pony dus niet met 1 van die andere (die van mij werd kapot geschopt) en nu hebben we ze 2 aan 2 moeten zetten.
Volgend jaar wordt de omheining gedaan, hij wordt houte planken en schikdraad.

Maar mijn pony heeft altijd achter prikkeldraad gestaan en blijft er goed uit de weg Knipoog

morgann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:49

MIjn fjord heeft sinds 2 maanden easywalker, nou hebben 2 andere hoefsmeden gezegd, dat het zeer slecht is voor de gewrichten
paarden kunnen namelijk volgens kun niet doorglijden omdat de ew erg stroef zijn. Ik weet nog niet of ik ze laat zitten.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:13

morgann schreef:
MIjn fjord heeft sinds 2 maanden easywalker, nou hebben 2 andere hoefsmeden gezegd, dat het zeer slecht is voor de gewrichten
paarden kunnen namelijk volgens kun niet doorglijden omdat de ew erg stroef zijn. Ik weet nog niet of ik ze laat zitten.

Dat is onzin. EW's zijn niet stroever dan een onbeslagen hoef.
Hoefijzers zijn daarentegen te glad...