Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoAnn schreef:Is er iemand die hier een paard heeft met lage hielen en ijzers die enorm moeilijk aan te passen zijn (na een tijdje komen ze altijd tegen de straal aan). Is een kunststofbeslag misschien een oplossing voor mijn paardje? Zijn er smeden in Zeeland (Sluis e.d., de kant tegen België) of België die ervaring hebben met kunsstofbeslag?
koshkosh schreef:Hier kan ik helemaal achter staan Gerrie!! Het is nu duidelijk dat het paard niet goed loopt. Je was er idd heel erg positief over en nu zou het ineens aan de easywalkers liggen???????!!!!!!!!!!Ik ben van mening dat je maar eens naar een da moet met je paard lijkt mij wel zo eerlijk ten opzichte van je paard!! Als ik jouw wedstrijdschema zo eens bekijk........Nog een vraagje: je bent toch niet te vroeg intensief gaan rijden met de ewtjes? Je moet een paard minimaal 2 weken de tijd geven om er aan te wennen. Je bent toch niet gelijk weer verder gegaan met je wedstrijdschema? Je paard gaat voor alles hoor!! Ik heb hier 4 paarden staan en die lopen allemaal waanzinnig op de ew's. Eentje is nog tweede geworden in zz-z (voor de 1e keer, gelijk 2x wp)afgelopen week!!! Ik weet zeker dat het niet aan het kunststof kan liggen dan had ze er nooit goed op kunnen lopen. Ga alsjeblieft naar een da voordat je je paard kapot rijdt!!!!!!!Is alleen maar een goed bedoeld advies hoor!! Wat voor type paard is het en hoe laat zij haar kreupelheid zien? Wat werd er op de keuring gezegd? Waar ben je op de keuring geweest?
Laat het even weten?
Daantje1981 schreef:Mijn paard heeft nu voor de 2e keer kunststofijzers.
Maar het viel me vorige keer al op dat hij in beide voorhoeven een scheur precies in het midden heeft.
Afgelopen vrijdag heeft hij nieuwe gekregen. Maar die scheur zit er nog steeds. Die was dus wel vrij diep. Ik ben nu eigenlijk best bang dat die scheur verder gaat.
Hebben jullie enig idee hoe dit komt? Zijn de ijzers niet goed geplaatst? Of heeft mijn paard gewoon niet de juiste hoeven voor dit kunststofbeslag?
Graag advies!
Shyla25 schreef:
atreyuevita schreef:Zijn die niet slecht omdat ze groei en beweging onderaan de hoef teveel belemmeren?
Shyla25 schreef:
Zoals jullie misschien wel kunnen zien is het helaas niet gelukt met de kunststof plakijzers
De smid had gezegt dat ik dezelfde maat als mijn easyboots moest bestellen en dat heb ik gedaan, het was tevens de kleinste maat die ze hadden "00".
Nu hebben we het geprobeer (gekeken) maar ze waren veeeeel te grootik moet dus maandag bellen of ze terug mogen (ik heb al betaald 60 euro).
Dus hebben we besloten ivm bijna HKO door de foute stand om Shy toch op gewone ijzers te zetten rondom. Voor heeft ze 4x0 en achter 5x0 als ik zeg dat de kleinste ijzers 7x0 zijn kunnen jullie misschien wel voorstellen hoe klein Shy's voetjes zijn
Nu kunnen de hoeven bijkomen en kunnen we daarna corrigeren en naar blootvoets terug gaan.
Helaas is het even niet anders maar ik ga toch liever voor het beste voor mijn pony.
ranna schreef:FF off topic. Ik zie tot mijn schrik dat jouw pony/paard in een omheining staat met prikkeldraad en schapengaas!:oo
Dat zou ik nooit durven. Vind ik echt bloedlink!
Mss heb je haar niet bij huis of staat ze daar normaal gesproken niet, is ook niet mijn bedoeling je aan te vallen maar schrik hier best van.
morgann schreef:MIjn fjord heeft sinds 2 maanden easywalker, nou hebben 2 andere hoefsmeden gezegd, dat het zeer slecht is voor de gewrichten
paarden kunnen namelijk volgens kun niet doorglijden omdat de ew erg stroef zijn. Ik weet nog niet of ik ze laat zitten.