voor het eerst ijzers en kreupel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wrangler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:45

[quote="marleen_usar"]Ik heb nooit een naam genoemd maar dat heeft hij zelf gedaan, het is zeker niet mijn bedoeling iemand zwart te maken. Als iemand mij vraagd naar de naam van de smit geef ik die niet, alleen de mensen op stal weten het want die weten welke hoefsmit er komt.

en ook deze mensen zijn nog zeer tevreden klanten van mij .

sandr0

Re: voor het eerst ijzers en kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:50

kan altijd misschien is ie vernageld. Maa het kan natuurlijk altijd dat ie zich vertsapt of aangetikt heeft.

wrangler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:00

nee hoor sandro het was een vernageling alleen niet zichtbaar dus netjes in de witte lijn en niet te hoog maar ben wel uit gegaan van een vernageling.heb de gaten ontsmet en verteld dat ze moest bellen als het na 2 dagen niet over was. maar helaas denken sommige mensen hun problemen opte lossen door te bokken.ipv de smiddddddd te bellen

kenneth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:34

kijk nu weeet ik ook de andere van het verhaal !!
ten eerste als jij zo over je smid denkt bel eerst je smid en ga hem niet zwart maken op bokt smeden zijn ook mensen en fouten maken is ook menselijk!!!
ik zou ook zo reageren als mijn klanten ook zo over mij durven te praten , en melvin jij weet net zo goed als ik dat de beste hoefsmid ook wel eens een paard kan vernagelen,dus kan jouw ook gebeuren (en mij ook)

wrangler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:40

vernagelen is vervelend en alles behalve leuk.maar er is altijd een oplossing door smiid of veearts als het maar aan gegeven wordt.
en er contact wordt onderhouden.

het enigste wat ik aan me zelf kan verwijten is dat ik haar niet gebeld heb hoe het er voor stond maar ook ik ga er van uit als een blinde kan zien dat het paard kreupel is dat je dan even naar je smiddddd belt. en als er dan veel tijd zit tussen vernaglen en handelen bel ik als smid zelf de veearts.

Golden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:49

Ik meng me niet in deze discussie, maar wilde wel even wat kwijt. Ik heb namelijk melvin als hoefsmit en ik ben nog nooit zo tevreden geweest!
Thanks melvin, dat je er altijd bent als ik of tenminste golden je nodig heeft!

gr. Chantal

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:38

KiWiKo schreef:
Ik heb me geloof ik ook wel eens ongevraagd bemoeid met ............. jawel het voetjes geven

Ooooh dus eigenlijk is het JOUW schuld nee hoor even zonder dollen.

is duidelijk communicatie probleem wat door eerlijkheid had kunnen voorkomen worden maar helaas is het verhaal hier zijn eigen leven gaan leiden.

jammer dat mensen achter hun toetsenbord zo "dapper" zijn terwijl ze irl het lef nog niet hebben om iemand met haar/zijn onteverdenheden te confronteren en het dan ook gelijk op te lossen.

Als laatste tip van een moeder aan een andere moeder; breng never nooit je kids in gevaar en al helemaal niet door jouw hobby, er zal maar eens iets gebeuren en die kans is gezien het omschreven karakter van jouw paard erg groot

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:23

Yep mijn schuld

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:47

he gelukkig ook het verhaal van de andere partij.Zo krijg je dus verhalen in de wereld en helaas krijgen wij hoefsmeden hier weleens mee te maken.
Dit geeft maar weer aan dat het communiceren tussen 2 partijen zo belangrijk is.Wij hoefsmeden zijn echt geen beulen hoor .

Maar het opvoeden van een paard blijft de taak van de eigenaar.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 19:55

Een hoefsmit is geen beul dat zeg ik ook niet maar als het karakter van het paard goed is, en dat veranderd inneens heel erg tijdens het beslaan? Hij is vaker bekapt en dat ging heel erg goed.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:43

Het karakter van het paard is goed, maar hij heeft geen respect voor mensen. En bij handelingen die een paard al snel vervelend vindt, zoals bij de hoefsmid, zal hij dus alles doen om eronderuit te komen, en ik denk dat dat hier gebeurd is.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:21

Het lijkt me duidelijk een geval van niet communiceren.

Jammer dat het zo mis heeft moeten lopen.

Opvoeden is idd erg belangrijk, helemaal als de smid eronder moet.
Onze smid is laatst ook een dagje later teruggekomen omdat een 3-jarige niet "lief" was.
Foutje van ons omdat we (door omstandigheden) hem niet vaak genoeg in handen hebben gehad. Mijn vader heeft de smid gevraagd later terug te komen omdat hij dit te gevaarlijk vond. Dat was trouwens de 1e x in 20 jaar dat we een paard in 2x moesten bekappen.

Ik kan niet over dit paard oordelen dus de verhalen over wel of niet opgevoed kan ik niet beoordelen.
Maar ik vind het wel knap dat de smid in kwestie gereageerd heeft en ik hoop wel dat jullie er uit komen en een beetje netjes tegenelkaar blijven

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 00:37

Ik vind het verhaal, een beetje raar, dat sowieso.

Als ik een probleem heb met mijn smid, dan bel ik eerst de smid of dit redelijk opgelost kan worden, wat in dit geval dus zeker zo geweest zou zijn.Melvin is echt de beroerdste niet. Hier op bokt zeggen wat er allemaal mis is gegaan heeft weinig zin, word het paardje niet beter van, en zeker niet eerlijk voor een smid die normaal dus goed werk levert.

Een smid is een mens en ieder mens maakt fouten. Al vraag ik mij af in hoeverre de smid hier wat aan kan doen als jou paard zo tekeer gaat. Vind het knap van de smid dat ie ze er nog onder heeft gekregen, en zou toch eens een cursusje opvoeding beginnen, voor het echt een gevaarlijk spelletje word voor de smid.

Succes ermee in ieder geval

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 10:57

Ik heb geen probleem met de smit maar toen hij niet meer op die voet kon staan heb ik raad gevraagd bij de veearts, en ik vind dat dat een juiste keuze is geweest. Dat de smit zich gepasseerd voelt kan ik niks aan doen. Als ik had gebeld en had verteld wat er aan de hand was had de smit er toch niks aan kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:53

marleen_usar schreef:
Ik heb geen probleem met de smit maar toen hij niet meer op die voet kon staan heb ik raad gevraagd bij de veearts, en ik vind dat dat een juiste keuze is geweest. Dat de smit zich gepasseerd voelt kan ik niks aan doen. Als ik had gebeld en had verteld wat er aan de hand was had de smit er toch niks aan kunnen doen.

Je maakt er nu een heel ander verhaal van dan dat je eerst hier neer zet. N u heb je het er ineens over dat hij zich gepasseerd voelt, als voelt hij zich zo, kun je hem toch alsnog op de hoogte houden?

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:09

Als je een goede hoefsmid hebt, dan is dat goud waard, echt waar!!
Wees zuinig op die goede zakelijke relatie en wees eerlijk naar elkaar, als er iets fout gaat kun je beter de betreffende persoon erop aanspreken en hem/haar in staat stellen dingen te herstellen. Achter elkaars rug om (en al helemaal niet via een forum dat voor iedereen toegankelijk en te lezen is) dingen vertellen funest voor de verstandhouding.

En denk na over het gedrag van je paard, het is de verantwoording van de eigenaar dat het dier zich gedraagt bij de smid, die hoeft jouw paard niet op te voeden. Let wel: 1 verkeerde beweging van het dier en de man/vrouw kan arbeidsongeschikt raken en dus heel veel inkomsten mislopen.
Als je niet zeker bent van het gedrag van het dier, geef hem dan wat kalmerends en als de smid het toch nodig vind jouw paard terecht te wijzen, sta dat dan toe. Hij/zij moet wel in staat zijn het werk veilig te kunnen doen.