Mooie foto, want beestje heeft lekker geslapen zo te zien.
Tieneke
Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-20 10:59
Pferdelove, wat een verhaal ook! Dit is wel de plek waar het dus veel vaker voorkomt, aan de kogel. Gisteren op de kliniek zei de assistente ook weer dat het echt een mirakel is dat hij er met één spoeling doorgekomen is, dat hij zo goed herstelt. Bij Adje verwacht ik wel wat meer "activiteit" Eventueel is sedatie aan te raden, om te voorkomen dat hij idioot gaat doen.
Hannanas: heeeeeeuuuuul veeeeuuuul hooi idd Ik ga hem glucosamine met MSM geven, moet ik wel nog eventjes bestellen. Moest niet, maar was sowieso geen verkeerd idee. Maar er is geen schade op lange termijn (wonder boven wonder), dus dat gewricht zou wel helemaal weer goed moeten worden.
SinneJ
Geplaatst: 21-02-20 12:19
Ik vond het zo fijn dat we dit avontuur toch positief hebben mogen afsluiten. Adje mag heel erg blij zijn met zijn baasje!!
Er mag ook even vermeld worden dat de kliniek uitzonderlijk betrokken was en ook de operatie heel erg grondig heeft uitgevoerd, ondanks dat het maandagavond was en iedereen naar huis wilde.
Al onze verzamelde inzet heeft zijn vruchten mogen afwerpen, fijner kan niet!
Nu inderdaad die stresskip nog een paar weken rustig weten te houden en dan komt het helemaal goed.
Absoluut, Sinnej, de kliniek is echt top. En als ik ooit nog eens beroep moet doen op een kliniek, weet ik waar ik moet zijn. Betrokkenheid en communicatie is top, en qua prijs zijn ze ook dik ok.
Ben echt blij dat ik voor Peer heb gekozen!!
En jij ook heel erg bedankt, vond het ook idd fijn dat we 'samen uit, samen thuis' hebben gedaan
Ik wist helemaal niet dat in Peer een kliniek lag! Nu is hier nog dichterbij ook een nieuwe gekomen maar toch goed om te weten dat het allemaal geen uren rijden hoeft te zijn, en zeker fijn dat jij er zulke goede ervaringen mee hebt. Als je nog eens hulp nodig hebt met vervoer mag je me ook een berichtje sturen, ik ben niet heel flexibel qua vrije tijd maar als ik vrij ben kan ik wel helpen, ik zit niet héuul ver van jou.
Tieneke
Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-20 19:59
Vrijdag 21/2
Vanmiddag is de dierenarts geweest. Verband moest vervangen worden, meer niet. De medicatie geef ik zelf nu met een katheterspuit, zo handig
Het been zag er super uit. Natuurlijk is het net een kippenpootje, zo kaal en dunnetjes. Maar de wonde is droog, draadjes zitten prima, de huid is flink aan het vervellen. Dierenarts was heel tevreden. Ze heeft niet het hele been ontsmet, wel compressen met isobetadine gelegd op de draadjes. Dan volledig ingepakt. Maandag opnieuw. Anderhalve week lag stond hij in het rood, nu gaan we voor blauw
Ze had een halfuur met mijn vaste DA aan de lijn gehangen over hem. Ze hebben zich zitten afvragen wat ze gemist hadden waardoor het zo ver is kunnen komen en ze waren het er over eens dat hij supertaai is en zijn pijn niet snel heeft getoond.
Vandaag en morgen krijgt hij nog 2 zakjes Danilon Equidos (vandaag natuurlijk al één gehad) en dan 8 dagen nog 1 zakje. En dan ook nog twee keer per dag 14 dagen lang 1.5 soeplepel emdotrim.
Het plan van hem hier te brengen en rustig te houden zo lijkt enigszins tot nu toe te werken. Als ik hem even uit de stal haal (uitmesten etc.) is hij wel een bommetje, maar het is ook nog allemaal nieuw en hij valt nog te controleren. Hij is door de stress enorm afgevallen, heb dit vandaag pas voor het eerst gezien maar ze hadden me er wel voor gewaarschuwd in de kliniek. Mogelijk haar ik een zak slobber (Equifyt) om daaraan te werken. In de kliniek kreeg hij wat krachtvoer, maar dat ga ik met zijn energiepeil echt niet geven.
Plots viel zijn oog op de shetlanders een beetje verder
Oeh, wat ziet dat er raar uit zeg, het been. Ook dat afvallen, gaat altijd zo snel, blijf ik me over verbazen in een ander topic ookal. Hoe gevoelig paarden dan eigenlijk zijn! Wel een fijne update, en dat blauwe is helemaal te gek haha. Mooi kleurtje!
Ja hij doet het goed hier. En gelukkig hebben we een buitenstal, zodat hij buiten genoeg te zien heeft, veel afleiding. Heb voorlopig luzernepellets gehaald. Wou eigenlijk slobber halen, maar door tijdsgebrek niet in de specifieke winkel geraakt waar ze die van Equifyt hebben. Dus dat is voor volgende week.
Verder niet veel nieuws in dit stadium. Hij eet en drinkt goed, ik probeer twee keer per dag uit te mesten, want dat gaat natuurlijk "hard" met 24u/24 op stal. Hij is doorgaans ook relatief rustig, veel rustiger dan op de kliniek. Verband blijft ook weer goed zitten, dat is maandag weer aan de beurt.
Tieneke
Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-20 19:27
Ondanks het gure weer is hij echt heerlijk rustig Morgen weer een verbandwissel op het programma.
Gelukkig dat hij lekker rustig staat in zijn stal. Lijkt me toch lastig voor hem als ie 24/7 binnen moet blijven met z’n been. Maar het is voor het goede doel
Hij kan zo natuurlijk lekker naar buiten kijken én de onrust van de kliniek is er niet, dus wat dat betreft is het op zich logisch dat hij mooi kalm staat. Fijn hoor!
Tieneke
Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-20 20:57
Idd, het moet maar even en feit dat hij buiten van alles kan zien, geeft ook wel veel afleiding. Het verband moet ook echt nog goed blijven zitten, dus hij moet echt effe doorbijten.
Heb me wel wat verkeken op de appelmoes om de antibiotica mee te mengen. Ik ga maar wat invriezen
Maar ik heb echt de grootste pot die er was gekocht en gebruik nu één koffielepeltje per keer, dus ik vrees dat er toch groene haren op gaan komen aan dit tempo
Ik koop altijd (niet zo milieuvriendelijk) die kuipjes bij de Albert Heijn. Is wel meer dan zo’n koffielepeltje, maar paarden vinden het echt heerlijk!
Tieneke
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-20 10:30
Kaitlyn schreef:
Ik koop altijd (niet zo milieuvriendelijk) die kuipjes bij de Albert Heijn. Is wel meer dan zo’n koffielepeltje, maar paarden vinden het echt heerlijk!
Haha goeie tip, hoop het nooit meer nodig te hebben natuurlijk, maar ik ga het onthouden
Vanmorgen had hij duidelijk weer heerlijk geslapen. Spuit met medicatie ging er makkelijk in, om de één of andere reden is dat 's morgens altijd makkelijker? Vol hooinetje opgehangen en naar mijn werk vertrokken.
Tieneke
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-20 21:12
Maandag 24/2
Verband is weer vervangen, alles ziet er nog steeds prima uit. Donderdag draadjes eruit en het laatste verband, dat mag er dan na drie dagen definitief af. Dan is het nog een week antibiotica en vanaf dan kunnen we beginnen stappen.
Voordat de dierenarts kwam, had ik hem weer even uit de stal gehaald om uit te mesten. Deze keer was hij echt su-per-kalm. Alsof hij al jaren op deze plek staat, ondanks het slecht weer
Hier toont hij natuurlijk extra zielig, maar zijn ogen waren door het flitsen toe
Wij hebben een perceel, een mooie rechthoek, van 16 are (of was het 14, nou ja, zoiets ). De bedoeling is om de paarden een paar maanden bij mij te zetten en dan ze weer bij mijn moeder op de wei te laten. Bij mij kunnen ze niet 24/7 buiten, dus ik zou ze van hoogzomer tot nieuwjaar pakweg hier willen ivm zomereczeem van de andere. En dan weer naar mijn moeder op de grote wei.