Bestaat dit? Anti schraap/stamp schoenen/sokken paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AlineC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 13:49

sooooorrryyy heb 4 pagina's met een grote grijns gezeten om je sarcasme :9
wat ik nu voor me zie is dus cupido van melanie (op insta en youtube xlittlebayhorse)
die wordt kneiterboos als hij niet mag springen en de andere paarden wel.

wat je al eerder zei dit paard lijkt me echt zo'n entertaimentvrager.
tis toch duidelijk zat, TS heeft alles al uitgeprobeert
- eerst paard moe rijden dan de ijslander pas rijden
- op de trailer
- afleiden met eten
- afleiden met andere paarden ernaast
- afleiden door hem te bekogelen _/-\o_
- hem dood te zwijgen :D

ik zou goede hoefschoenen kopen van rubber, dan proberen de trailer zoveel als mogelijk te berubberen :j , je weet wat ik bedoel :D
en dan een oornetje op te zetten die geluid dempen. equiline heeft zo'n oornetje (helaas wel 60 euro) en hun geven aan dat die volledig geluidsdicht zijn.

Skyla

Re: Bestaat dit? Anti schraap/stamp schoenen/sokken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:12

Ik heb nog niet alle reacties hier gelezen dus weet niet of dit idee al voorgebracht is geweest.

Maar is het niet een idee om je paard een tijdje ergens anders te stallen? Zodat hij volledig gescheiden is van de Ijslander en hij terug zelfstandig wordt en de Ijslander uit zn hoofd vergeet? Het lijkt wat op een veulen die nog niet (volledig) gespeend is..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:27

Dorine92 schreef:
Ik ben niet onaardig, ik ben sarcastisch maar daardoor nooit boos. Alleen de wereld irriteert zich aan sarcasme want mensen willen liever dat iemand boos wordt dan dat iemand heel rustig blijft

Lees je reacties dan nog maar eens terug. Je kunt niet alles afdoen met sarcasme.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:30

Letizia schreef:
Opzich vind ik die blafband niet eens zo stom idee, mits hij goed gebruikt wordt. Je hebt ze met verschillende standen, beginnend met eerst een zoemend geluid, dus geen trilling of stroom, standje 2 is een trilling, daarna een licht stroomstootje etc. Als dingen naast hem gooien al helpt, dan heeft jouw paard mss nooit meer nodig dan het zoemende geluid, puur als afleiding.
Wel gelijk actie, reactie.

Ik zou hier toch voorzichtig mee zijn. Het paard staat vast gebonden. Van het geluid, trillen of het stroomstootje kunnen ze behoorlijk schrikken met alle gevolgen van dien als ze gaan hangen of zelf onderuit gaan.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 14:31

rina schreef:
Off topic Cer ik lig onder de tafel van het lachen :') :') :')

TS Je paard is buddy sour. Een directe oplossing zou kunnen zijn iets van rubber onder zijn hoeven plakken met ducktape. En daarbij een rubbermat op de grond. Die mat kan je overigens als je klaar bent uitgerolt op de bodem van je trailer vervoeren :)* staan de paarden in de trailer ook op die mat en neemt hij geen plek weg. Als je een mat neemt van niet te veel dikte zijn ze vaak ook nog wel goed te tillen, en mss is er een kruiwagen in de manege die je voor het transport van trailer naar binnen kan gebruiken.
Ik zou zelf een stuk rubber kopen, daaruit een hoefvorm met rand uitsnijden en die rand inkepingen geven zodat je ze omhoog kan klappen. Heb je ook direct extra houvast voor de ducktape. Beetje zoals dit model, maar dan niet vastmaken met zulke bandjes maar met tape. https://www.profi-tack.de/pferd/bandage ... gJr7fD_BwE

Daarnaast zou ik gaan trainen met hem om van dat buddy sour af te komen. Link filmpje https://www.youtube.com/watch?v=v-q9ffdaGYQ
En ja sommige hebben iets tegen hem, maar jij broodnuchter, sarcastisch en niet koetsjie koetsjie (net als ik overigens) ;) kan hier vast en zeker wel wat mee. Ik zou na het trainen van de dramaqueen de IJs ergens in de bak vastzetten aan de bakrand, en dan dramaqueen ophalen en die rond de IJs werken met grondwerk. Hij wil dus hij mag. Rust van de IJs weg en steeds een stukje verder. Zodra hij weer naar de IJs wil ok maar dan wel werken. (lees je overigens even in in grondwerk en de oefeningen die je kan doen, ook hier heeft Clinton goede filmpjes voor). Dit gaat je echt wel even een week of mss 2 kosten, maar ik weet zeker dat hij daarna maar wat graag zijn rust wil op de aanbindplek. Dat is overigens de plek waar je heenwerkt voor de rustperiodes tijdens het werk.
Dit gaat je zoals ik al schreef een week of 2 kosten, maar daarna wordt het zoveel makkelijker en hoef je ook niet meer weet ik wat voor toeren uit te halen om je paard heel te houden als deze even vast moet staan.

Kluisteren is iets wat ze echt moeten leren, anders is het bloedlink. En de 2 voorbenenkluister is ook niet de eerste die je daarvoor inzet. Je begint altijd met 1 been omhoog. Ik weet hoe je ze het leert, maar dit doe je dus ook pas veel later in je grondwerk.

Hij wil niet naar de ijs, de ijs moet bij hem komen. Als ik met hem werk is er niks aan de hand. Alleen als hij staat en de ijs werkt
Hij is ook niet lui dus werken vindt hij leuk.
Het probleem is juist als hij niet werkt. Hij zou dubbel blij zijn als hij mag werken bij de ijs. Dus dit lijkt me niks voor ons helaas. Hij is overigens ook nog eens onmogelijk moe te krijgen, tenzij ik zo ver ga dat ik bang mag worden dat ik hem stukmaak. En dan denk ik weer dat hij zichzelf stukmaken prima zelf redt

AlineC schreef:
wat ik nu voor me zie is dus cupido van melanie (op insta en youtube xlittlebayhorse)

- op de trailer
- afleiden met eten

ik zou goede hoefschoenen kopen van rubber, dan proberen de trailer zoveel als mogelijk te berubberen :j , je weet wat ik bedoel :D
en dan een oornetje op te zetten die geluid dempen. equiline heeft zo'n oornetje (helaas wel 60 euro) en hun geven aan dat die volledig geluidsdicht zijn.

Die heb ik idd. Je hoort niks meer als je die op je oor zet. Wie weet
Laatst bijgewerkt door C_arola op 07-02-19 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:36

AlineC schreef:

- op de trailer
- afleiden met eten

Helemaal eens met Aline.

En toen ik in je OP las : dingen naar hem toegooien dacht ik al, oh jeee hoe laat arriveert de Penny Brigade In De Orde Van De Grondwerkende Moraalridders :+ :+ :+ :+

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 14:38

Orchidee14 schreef:
Letizia schreef:
Opzich vind ik die blafband niet eens zo stom idee, mits hij goed gebruikt wordt. Je hebt ze met verschillende standen, beginnend met eerst een zoemend geluid, dus geen trilling of stroom, standje 2 is een trilling, daarna een licht stroomstootje etc. Als dingen naast hem gooien al helpt, dan heeft jouw paard mss nooit meer nodig dan het zoemende geluid, puur als afleiding.

Ik zou hier toch voorzichtig mee zijn. Het paard staat vast gebonden. Van het geluid, trillen of het stroomstootje kunnen ze behoorlijk schrikken met alle gevolgen van dien als ze gaan hangen of zelf onderuit gaan.

Gelukkig ben ik, in tegenstelling tot wat bepaalde bokkers denken, niet dom en ook geen debieltje. Dus dan zou ik uiteraard niet dat paard vastbinden

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:38

Dorine92 schreef:

>;) hoe weet jij dat?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 14:39

Skyla schreef:
Ik heb nog niet alle reacties hier gelezen dus weet niet of dit idee al voorgebracht is geweest.

Maar is het niet een idee om je paard een tijdje ergens anders te stallen? Zodat hij volledig gescheiden is van de Ijslander en hij terug zelfstandig wordt en de Ijslander uit zn hoofd vergeet? Het lijkt wat op een veulen die nog niet (volledig) gespeend is..

Beetje duur grapje. Bovendien maakt het niet uit of het nou de IJslander is. Als ik een tinker koop zal ie het ook doen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:39

Heeft niks met penny brigade of grondwerk moraalridders te maken. Het is een uiting van frustratie, en een ding wat niet werkt bij wie of wat ook is een correctie met meer emotie dan normaal. Frustratie woede irritatie maakt niet uit. Dat werkt gewoon niet en is daarnaast ook niet eens fijn voor de ijslander die moet dealen met een gefrustreerde ruiter

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 14:40

Gulpje schreef:
AlineC schreef:

- op de trailer
- afleiden met eten

Helemaal eens met Aline.

En toen ik in je OP las : dingen naar hem toegooien dacht ik al, oh jeee hoe laat arriveert de Penny Brigade In De Orde Van De Grondwerkende Moraalridders :+ :+ :+ :+

Ik blijf erbij, het idee is top alleen de uitvoering minder omdat ik niet zo precies blijk te kunnen gooien

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:41

Orchidee14 schreef:
Letizia schreef:

Uiteraard eerst in een veilige omgeving trainen :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 14:42

Cer schreef:
Dorine92 schreef:

>;) hoe weet jij dat?

Whahaha uitgeprobeerd natuurlijk

karuna schreef:
Heeft niks met penny brigade of grondwerk moraalridders te maken. Het is een uiting van frustratie, en een ding wat niet werkt bij wie of wat ook is een correctie met meer emotie dan normaal. Frustratie woede irritatie maakt niet uit. Dat werkt gewoon niet en is daarnaast ook niet eens fijn voor de ijslander die moet dealen met een gefrustreerde ruiter

Heb mn jonge paard toen anders perfect het schrapen mee afgeleerd. Die deed het als ik zadel ging halen. Maar die schrok niet als de borstel iets te ver onder hem landde
Geïrriteerd op mn IJslander zitten heeft ook niet mijn voorkeur inderdaad. Daarom hoefschoenen of rubberen mat
Laatst bijgewerkt door C_arola op 07-02-19 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:47

Wanneer begint het gedrag? Bij het opzadelen van de IJslander? Als je 5 meter weg bent? Pas als je in de bak bent?

Het lijkt me toch een relatief simpele kwestie van uitbouwen, want waar je naar vraagt bestaat niet (in ieder geval niet in de vorm/met het doel waar jij het voor wil gebruiken)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:48

karuna schreef:

Ik kan best dingen gooien zonder gefrustreerd te zijn..
Mikken met een halstertouw bijv is echt lastig.. #proefondervindelijkuitgevonden -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:48

Ik zou hier toch voorzichtig mee zijn. Het paard staat vast gebonden. Van het geluid, trillen of het stroomstootje kunnen ze behoorlijk schrikken met alle gevolgen van dien als ze gaan hangen of zelf onderuit gaan.[/quote]
Gelukkig ben ik, in tegenstelling tot wat bepaalde bokkers denken, niet dom en ook geen debieltje. Dus dan zou ik uiteraard niet dat paard vastbinden[/quote]

Nou zeg, een iets vriendelijkere reactie mag ook wel. Ik geef alleen maar een tip, ik zeg nergens dat je dom of een debieltje bent. Ik had allang in de gaten dat jij werkelijk alle wijsheid in pacht hebt en wij dom zijn want tenslotte rij jij hoog in de dressuur en dus valt jou niets meer te leren. Ik noem dit nirt dom ik noem dit arrogant. Het is echt niet nodig om op elke goed bedoelde reactie zo te reageren.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 14:49

NadjaNadja schreef:
Wanneer begint het gedrag? Bij het opzadelen van de IJslander? Als je 5 meter weg bent? Pas als je in de bak bent?

Het lijkt me toch een relatief simpele kwestie van uitbouwen, want waar je naar vraagt bestaat niet (in ieder geval niet in de vorm/met het doel waar jij het voor wil gebruiken)

Zodra ik de ijs 1 pas verplaats wordt hij gelijk woest

Orchidee14 schreef:

Gelukkig ben ik, in tegenstelling tot wat bepaalde bokkers denken, niet dom en ook geen debieltje. Dus dan zou ik uiteraard niet dat paard vastbinden[/quote]

Nou zeg, een iets vriendelijkere reactie mag ook wel. Ik geef alleen maar een tip, ik zeg nergens dat je dom of een debieltje bent. Ik had allang in de gaten dat jij werkelijk alle wijsheid in pacht hebt en wij dom zijn want tenslotte rij jij hoog in de dressuur en dus valt jou niets meer te leren. Ik noem dit nirt dom ik noem dit arrogant. Het is echt niet nodig om op elke goed bedoelde reactie zo te reageren.[/quote]
Dat zei jij niet, dat zei een andere bokker. Was weer eens een sarcastische opmerking. Maargoed ik ben blijkbaar ook nog arrogant. Wat een feest
Laatst bijgewerkt door C_arola op 07-02-19 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

AlineC

Re: Bestaat dit? Anti schraap/stamp schoenen/sokken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:00

Kun je geen filmpje plaatsen, nu beantwoord je 20.000 keer dezelfde vragen doordat mensen je hele topic niet lezen

webster543

Hey,
Heb een deel van de reacties gelezen, maar niet alles. Ik ken de situatie van thuis. Ik kan zonder probleem met een paard vertrekken, gaan trainen, enz... maar neem ik ze alle twee mee, dan breekt de andere de trailer af om bij haar vriendinnetje te zijn.
En ik overdrijf niet, ze zou met trailer en al in de baan proberen te geraken, daar helpen snoepjes en eten helemaal niks.
Ik vermijd het probleem gewoon door ze enkel alleen mee te nemen.

Ik zou, als je dat ziet zitten, hem gewoon echt laten doen. Al is het 3u, laat hem doen. Zorg dat je zelf of iemand anders hem bij de eerste 5 sec stilstaan, hem direct een stuk appel of zo geeft en jij dan met de andere om de hoek komt.
Dus dat hij leert dat hij wordt herenigt met zijn vriend als hij stil staat.

Zou in proberen, als ik het geduld ervoor had :D

shiladyJarig

Een vloerkleed kopen bij action en dat neerleggen
Zijn niet zwaar en makkelijk op te rollen en weer mee te nemen .

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:07

Ik zou idd een rubbermat aanschaffen en die eronder leggen. Een zware, dikke rubbermat gaat echt wel lang mee, dus misschien kan je vragen of je die mag laten liggen? Misschien vind je dit zonde, maar voor die keren dat je gaat heb je er wel een hoop plezier van. Hoefschoenen van €250 lijken mij duurder.

En zelf rijden met muziek in je oren of oordoppen. De rubbermat zal een hoop geluid dempen, maar vast niet alles. Paard zou ik gewoon inpakken, neerzetten en niet meer naar omkijken. Irritant gedrag :')

Op de stal waar wij staan hebben mensen ook van die grote bakken met van dat vies plakkerig zwart spul wat paarden lekker vinden. Die staan dan ineens poeslief onder het solarium in plaats van ongeduldig te zijn. Misschien aantrekkelijker dan hooi en dit bak is best wel groot dus kan je prima op de grond zetten voor z'n neus (of op een krukje, maar dan ben ik altijd bang dat ze erin hangen).
Dit: https://www.ej.nl/paard/voer-extra-s/li ... _1783.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:07

Orchidee14 schreef:
Ik zou hier toch voorzichtig mee zijn. Het paard staat vast gebonden. Van het geluid, trillen of het stroomstootje kunnen ze behoorlijk schrikken met alle gevolgen van dien als ze gaan hangen of zelf onderuit

Nou zeg, een iets vriendelijkere reactie mag ook wel. Ik geef alleen maar een tip, ik zeg nergens dat je dom of een debieltje bent. Ik had allang in de gaten dat jij werkelijk alle wijsheid in pacht hebt en wij dom zijn want tenslotte rij jij hoog in de dressuur en dus valt jou niets meer te leren. Ik noem dit nirt dom ik noem dit arrogant. Het is echt niet nodig om op elke goed bedoelde reactie zo te reageren.[/quote]
Dat zei jij niet, dat zei een andere bokker. Was weer eens een sarcastische opmerking. Maargoed ik ben blijkbaar ook nog arrogant. Wat een feest[/quote]

Je reageert ermee op mijn reactie. Ik snap best dat je graag een oplossing wil en een beetje flauw wordt van alle, al dan niet goed bedoelde, tips maar het is ook niet nodig om werkelijk op alles sarcastisch te reageren. Ik hou ook best van een beetje sarcasme, maar je kan ook te ver gaan. En ja, door deze reacties kom je bij mij behoorlijk arrogant over, wat je misschien helemaal niet bent. Maar goed, dit alles is geen oplossing. Ik hoop dat je die snel vind. Succes.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 15:07

shilady schreef:
Een vloerkleed kopen bij action en dat neerleggen
Zijn niet zwaar en makkelijk op te rollen en weer mee te nemen .

Ik denk niet dat dat voldoende dempt en klappen opvangt en wellicht blijft het ook niet liggen?

webster543 schreef:
Hey,
Heb een deel van de reacties gelezen, maar niet alles. Ik ken de situatie van thuis. Ik kan zonder probleem met een paard vertrekken, gaan trainen, enz... maar neem ik ze alle twee mee, dan breekt de andere de trailer af om bij haar vriendinnetje te zijn.
En ik overdrijf niet, ze zou met trailer en al in de baan proberen te geraken, daar helpen snoepjes en eten helemaal niks.
Ik vermijd het probleem gewoon door ze enkel alleen mee te nemen.

Ik zou, als je dat ziet zitten, hem gewoon echt laten doen. Al is het 3u, laat hem doen. Zorg dat je zelf of iemand anders hem bij de eerste 5 sec stilstaan, hem direct een stuk appel of zo geeft en jij dan met de andere om de hoek komt.
Dus dat hij leert dat hij wordt herenigt met zijn vriend als hij stil staat.

Zou in proberen, als ik het geduld ervoor had :D

Ik heb die tweede persoon niet. Ik ben niet degene die geduld moet hebben, alleen die tweede persoon. Maarja die is er niet

AlineC schreef:
Kun je geen filmpje plaatsen, nu beantwoord je 20.000 keer dezelfde vragen doordat mensen je hele topic niet lezen

Telefoon is vol dus dat lukt niet. Maar heb daar ook niet zo'n zin in. Dan krijg ik weer allemaal paardenpsycholoogconsulten ipv tips over goede hoefschoenen of matten

Mavantos rubber matten heb ik zat. Maar dan moet t daar wel kunnen blijven liggen. Kan wel eens vragen

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:16

Hier ook twee van die schrapers, ik negeer het inmiddels, maar daar wordt het schrapen niet minder van. Ik heb wel mijn ene pony het tijdelijk af weten te leren om op de trailer te schrapen door hem eraf te halen als hij netjes stil stond. Maar dat is hij inmiddels weer verleerd, want hij gaat niet vaak genoeg meer in de trailer. En hij heeft het inmiddels de jongste ook aangeleerd om te schrapen op de trailer, dus daar ligt nu een rubbermat in. Ik heb bij het afleren van het trailerschrapen inderdaad de eerste keer drie kwartier naast de trailer moeten wachten. Goed boek erbij pakken en wachten maar. :+

Ze hebben beide ook verlatingsangst naar elkaar. Dus de ene staat te hinniken als ik de ander meeneem. Ik denk dat alleen een derde pony dat probleem zou oplossen, maar dat mag ik niet.

Edit; hoefschoenen gaan je niet helpen, die zijn binnen 3 keer versleten bij zo'n geschraap. Daar heb ik ervaring mee, toen ik hem het afleerde. Alleen had ik toen nog geen rubbermatten.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 07-02-19 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:18

Ik zou dat dan idd eens vragen, kan mij niet voorstellen dat het er niet mag blijven liggen. En als het niet mag kan je ook vragen of het misschien ergens in een hoekje/aan de kant mag of iets dergelijks? Lijkt mij voor andere mensen die de rijbaan gebruiken misschien ook wel handig en als er meer rijden in de baan hebben die ook niet zo last van het geluid. Zou gewoon doen alsof het een echte waardevolle toevoeging is aan de locatie van je vereniging :+