Off topic Cer ik lig onder de tafel van het lachen
TS Je paard is buddy sour. Een directe oplossing zou kunnen zijn iets van rubber onder zijn hoeven plakken met ducktape. En daarbij een rubbermat op de grond. Die mat kan je overigens als je klaar bent uitgerolt op de bodem van je trailer vervoeren

staan de paarden in de trailer ook op die mat en neemt hij geen plek weg. Als je een mat neemt van niet te veel dikte zijn ze vaak ook nog wel goed te tillen, en mss is er een kruiwagen in de manege die je voor het transport van trailer naar binnen kan gebruiken.
Ik zou zelf een stuk rubber kopen, daaruit een hoefvorm met rand uitsnijden en die rand inkepingen geven zodat je ze omhoog kan klappen. Heb je ook direct extra houvast voor de ducktape. Beetje zoals dit model, maar dan niet vastmaken met zulke bandjes maar met tape.
https://www.profi-tack.de/pferd/bandage ... gJr7fD_BwE Daarnaast zou ik gaan trainen met hem om van dat buddy sour af te komen. Link filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=v-q9ffdaGYQ En ja sommige hebben iets tegen hem, maar jij broodnuchter, sarcastisch en niet koetsjie koetsjie (net als ik overigens)

kan hier vast en zeker wel wat mee. Ik zou na het trainen van de dramaqueen de IJs ergens in de bak vastzetten aan de bakrand, en dan dramaqueen ophalen en die rond de IJs werken met grondwerk. Hij wil dus hij mag. Rust van de IJs weg en steeds een stukje verder. Zodra hij weer naar de IJs wil ok maar dan wel werken. (lees je overigens even in in grondwerk en de oefeningen die je kan doen, ook hier heeft Clinton goede filmpjes voor). Dit gaat je echt wel even een week of mss 2 kosten, maar ik weet zeker dat hij daarna maar wat graag zijn rust wil op de aanbindplek. Dat is overigens de plek waar je heenwerkt voor de rustperiodes tijdens het werk.
Dit gaat je zoals ik al schreef een week of 2 kosten, maar daarna wordt het zoveel makkelijker en hoef je ook niet meer weet ik wat voor toeren uit te halen om je paard heel te houden als deze even vast moet staan.
Kluisteren is iets wat ze echt moeten leren, anders is het bloedlink. En de 2 voorbenenkluister is ook niet de eerste die je daarvoor inzet. Je begint altijd met 1 been omhoog. Ik weet hoe je ze het leert, maar dit doe je dus ook pas veel later in je grondwerk.