Wat te denken van deze vreemde hoef

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Wat te denken van deze vreemde hoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:54

Spannend, ik hoop voor je dat hij vlekkeloos door de keuring komt!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:12

Spannende dagen zijn dit...!

Ik hoop dat-ie volledig wordt goedgekeurd!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:28

Spannend, ben benieuwd. Laat je wat foto's zien als je hem hebt?

wopwop2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 21:19

Amber_anne schreef:

Van het paard? Of van specifieke dingen?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:07

wopwop2008 schreef:
Amber_anne schreef:

Van het paard? Of van specifieke dingen?

Bedoelde van het paard, ben wel heel erg benieuwd waar je zo verliefd op bent geworden

wopwop2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 23:23

Amber_anne schreef:
Bedoelde van het paard, ben wel heel erg benieuwd waar je zo verliefd op bent geworden

Ahh tuurlijk!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:30

Super spannend, ik duim voor je mee! Lees al vanaf het begin mee, vind het toch wel een erg interessante ‘casus’. Iets waar we toch allemaal wel mee te maken kunnen hebben in de aankoop: welke afwegingen je maakt en waarom. Heel leerzaam :)
En ik ben ook wel reuze benieuwd naar beeldmateriaal als het goed uitpakt. Kan niet anders dan een super knap dier zijn :D

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:18

Succes vandaag!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:27

Momo94 schreef:
Succes vandaag!

Ik ben ook heel benieuwd :j

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:39

Net het hele topic doorgelezen, ben erg benieuwd naar de uitslag en last but not least naar het hele paard!

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:32

Ik ben ontzettend benieuwd naar de uitslag en naar foto’s van het hele paard. Natuurlijk hoop ik dat het paard met glans door de keuring komt, maar ik vraag me dat ten zeerste af. Ik vind de hoeven afschrikwekkend. TS! Ik hóóp dat het paard door de keuring komt en ik hoop óók dat je dan foto’s zou willen plaatsen van de vorderingen van de hoeven (ook de onderkant!!!). Ik zou in ieder geval met spoed die ijzers eraf halen, een start maken met een plan om de straal weer te laten functioneren door de hielen (geleidelijk!!) in te korten (want ondanks dat je geen foto van de onderkant hebt geplaatst kan ik wel raden dat de straal er als een rudimentair flapje bijhangt). En last but not least... Door het paard te laten bewegen, bewegen, bewegen. En dan bedoel ik hoofdzakelijk in zijn ‘vrije tijd’, dus buiten het rijden om. Niet stilstaan in een stal dus. Dat is KILLING voor deze voeten.

wopwop2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 15:59

***UPDATE KEURING***

Klinisch glansrijk goed gekeurd! Ik citeer de DA:"Prachtig imposant paard met een gouden karakter".

MAAAR...

Tijdens de eerste fotos van 'de' hoef was het al mis. Ze heeft een uitgeschoven hoefbeen en dat is een "dikke bemerking". Zelf heb ik dit ook nooit eerder gezien. We krijgen de fotos bog toegestuurd, maar zie hrt alof er een soort wipneus aan het hoefbeen zit. Hierna hebben we de keuring direct beëindigd.

Helaaas geen sprookjesachtig einde, maar ik hield er natuurlijk ook erg rekening mee dat dit de uitkomst zou zijn. Maar ik heb geen spijt dat ik het wel heb gedaan. Erg zonde van zo'n geweldig paard.

Maar zoals eerder gezegd door anderen op dit topic en ik dit nu ook echt kan beamen!! Vertrouw niet altijd op de fotos die aangeleverd worden door de eigenaar. Deze hoef was namelijk zo gefotografeerd dat het net niet goed te beoordelen was.

Ook een raar verhaal, opeens was het verhaal 0ver die gleuf ook anders. Het nieuwe meer aannemelijke verhaal is dat ze als veulen een wond op haar kroonrand heeft gehad die daardoor heeft gezorgd voor deze 'misvormde' hoef. Dit is volgens de dierenarts ook hoogst waarschijnlijk de reden waarom het hoefbeen vergroeit is.

Heeeel jammer, maar hrt was te verwachten...

Dus de zoektocht voor mij gaat nog door.

Ps: ik zal de RX fotos plaatsen zodra ik deze heb

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:10

Aii, wel ontzettend balen. Alleen wel goed dat je die hoef toch op de foto hebt gezet. Ook al zouden ze de foto's al gemaakt hebben dit bewijst toch wel weer dat een eigen keuring van belang is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:16

Goed dat je zelf hebt laten keuren! Echt de handel is zo rot :( heb het afgelopen jaar zulke nare verhalen gehoord, daar gaan je haren van overeind staan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:23

Daarom dus zelf altijd overnieuw keuren zoals ik eerder zei. Maar het zal me miet verbazen wanneer er wel iemand intrapt. Zonde, En zo zie je maar weer, een grote naam erachter of niet, geen garantie op succes.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:24

Zo zie je maar hoe goed het is om zelf te laten keuren.
Wel erg jammer!

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:31

Jammer, was een stille meelezer en hoopte voor je dat ie goedgekeurd zou worden.
Gelukkig dat je zelf nog foto’s hebt laten maken en jezelf zo mogelijk een hoop ellende hebt bespaard!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:34

Jammer dat de uitkomst niet was wat je ervan hoopte.
Heel goed dat je hebt laten overkeuren.

Gelukkig gingen ook bij jou alarmbellen af en heb je dit topic geopend. Heel leerzaam voor velen. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de foto’s van het hoefbeen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:35

Het paard is klinisch goed? Dan zou hij volgens mij nog heel goed voor recreatie verkocht kunnen worden,maar dan natuurlijk wel tegen de daarbijbehorende aangepaste prijs.

wopwop2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 16:41

anjali schreef:
Het paard is klinisch goed? Dan zou hij volgens mij nog heel goed voor recreatie verkocht kunnen worden,maar dan natuurlijk wel tegen de daarbijbehorende aangepaste prijs.

Recreatie zou idd kunnen maar dat is niet mijn gebruiksdoel.

De DA zei ook dat het nog kon verergeren en ze er echt pijn van zou kunnen krijgen.

We hadden namelijk ook nog overwogen om haar als fokmerrie aan te schaffen tegen een nog lagere prijs. Aan gezien de hoef zeer waarschijnlijk heen aangeboren defect is. Maar toch besloten dat we hier echt niet aan moeten beginnen.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:44

Ooh wat jammer :(:)
Ik denk dat heel veel meelezers met je mee hoopten op een prachtige uitslag.

En arm paardje ook Y;( Hoop dat ie fijn terechtkomt.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:47

Erg goed van je dat je het paard hebt laten keuren, en erg jammer dat ze afgekeurd is. Moet jij nu ook opdraaien voor de keuringskosten?
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 26-08-18 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast ivm herkenbaarheid

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:48

Goed besluit. Je gaat wel wat liefdesverdriet krijgen, maar gelukkig wel een hele duidelijke rede om het niet te doen.
Ik hoop dat je gauw het geschikte paard voor jou gaat vinden, in een geschikte prijsklasse! :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:51

Ah wat enorm jammer (maar een complete verassing is het natuurlijk niet).

Wat is het risico van deze hoef bij belasting? Pezen en dergelijke wat overbelast raakt of..?

Ik zou het paard als fokmerrie inzetten, mits afstamming geschikt en niet meer als rijpaard te koop aanbieden als ik de verkoper was.

wopwop2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 16:59

Ania schreef:
Erg goed van je dat je het paard hebt laten keuren, en erg jammer dat ze afgekeurd is. Moet jij nu ook opdraaien voor de keuringskosten?

Ik vond ze niet verbaast ogen toen de arts zijn bevinding deelde. Ze zij ook akkoord gegaan met een bedrag wat nog flink 9nder de vraagprijs ligt, dus waarschijnlijk hoopten ze dat we de klinische keuring genoeg zouden vinden. Keuring was inderdaad voor onzr kosten maar dat vind ik wel normaal als je zelf als eigenaar al fotos hebt laten maken.

Hrt feit dat de fotos niet correct waren is natuurlijk een ander verhaal..
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 26-08-18 17:07, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast ivm verwijderde tekst