Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:21

truus1957 schreef:
Heb net dit topic helemaal doorgelezen. Wat een vreselijk nieuws. Als buitenstaander bekruipt mij wel het gevoel: waarom geen einde maken aan wat al een lijdensweg is en waarschijnlijk nog meer gaat worden? Heel veel sterkte in elk geval.

Hier ben ik het wel mee eens, maar ik begrijp dat de beslissing ongelooflijk moeilijk is en wellicht wat tijd kost.

Heel veel sterkte! Y;(

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:29

Yvank_ schreef:
Dat is niet waar yvje86 dat kan heel lang doorsudderen net als bij mij mensen. En komt het dan aan het licht is get vaak te laat.

Ok, ik wist niet dat dat zo lang door kon sudderen. Vandaar ook mijn vraag erover.

Helemaal vervelend dat je het dus niet had kunnen weten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:38

Had wel iets mee gekregen van dit topic en lees nu de laatste update. Wat een vreselijk bericht. Ik weet helaas precies hoe het voelt. Heel veel sterkte met wat jullie ook besluiten.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:44

truus1957 schreef:
Heb net dit topic helemaal doorgelezen. Wat een vreselijk nieuws. Als buitenstaander bekruipt mij wel het gevoel: waarom geen einde maken aan wat al een lijdensweg is en waarschijnlijk nog meer gaat worden? Heel veel sterkte in elk geval.

Ik vindt dit wel heel kort door de bocht. Hij had/toonde geen pijn. De pijn die hij nu heeft is van de behandeling en wordt zo goed mogelijk bestreden met morfine. Je kan volgens mij niet zeggen dat het al een lijdensweg is.

TS ik duim dat het wel behandelbaar is en anders heel veel sterkte met het nemen van de moeilijke beslissing.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 12:55

SusanH schreef:
Had wel iets mee gekregen van dit topic en lees nu de laatste update. Wat een vreselijk bericht. Ik weet helaas precies hoe het voelt. Heel veel sterkte met wat jullie ook besluiten.

Toevallig, ik heb jou topic gisteren gelezen, wat een vreselijke uitkomst. Veel sterkte!

We houden hoop voor nu, hij is nog te goed om nu al een einde te maken aan dit verhaal. Wij en vooral de artsen doen er echt alles aan hem er boven op te krijgen.
Dit hadden we niet eerder kunnen zien aankomen helaas, het zit diep in zijn benen en dat kan je niet zien aan de buitenkant. Hij is keihard voor zichzelf en toont heel laat pas echt pijn.. eigenlijk toont hij pas echte pijn sinds de behandeling.. daarvoor niks. Het is naar buiten gekomen in zijn hoeven en dat blijkt dus helaas al veel langer en veel dieper te zitten :(

Ik ben nu onderweg naar Utrecht, veel knuffelen en kijken of hij vandaag zin heeft in iets lekkers.. ook de arts gelijk opzoeken, want dan kan onze staleigenaresse de shet Arie komen brengen zodat hij bij Aron kan zijn. We hopen dat dat iets positiefs uithaalt bij Aron en hij zijn vechtlust terug krijgt.

Voor nu is het afwachten helaas..
Bedankt voor al jullie lieve berichtjes en woorden, dat doet goed! <3
Laatst bijgewerkt door _Lisaa_ op 17-07-18 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:57

Ach wat een verdrietig nieuws.
Ik hoop dat hij vecht als zijn vriendje er straks is en dat hij nog goed behandeld kan worden.
Heel veel sterkte in deze strijd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:24

Zo is Chaplin ook die loopt altijd door tot het nu dus echt niet meer gaat. Ik ga voor jullie voor een betere uitkomst duimen. Het zijn gelukkig hele lieve mensen in Utrecht. Ik hoop dat hij er weer bovenop komt.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:56

Jeetje wat een waardeloos nieuws. Ik wens jullie heel veel sterkte toe.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:49

Wat een verschrikkelijk nieuws. Heel veel sterkte.

De vraag die wel bij mij rijst is: Hoelang heeft hij deze afwijkende stralen al? Hoelang komt de hoefsmid er al bij en corrigeerde hij het steeds?

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:10

Jemig wat een verdrietig bericht, zo onverwacht! Heel erg veel sterkte met welke weg jullie ook gaan bewandelen. Volg je gevoel en je maakt de juiste keuze, sterkte!!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:19

Wat een naar nieuws en hopelijk slaat de behandeling en aan en wens jullie veel sterkte
in deze moeilijke tijd...

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:39

Jeetje zo staat alles wel op zn kop zeg. Heel veel sterkte en hoop dat arie snel bij hem is.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:57

Hier stille lezer wil ik je heel veel sterkte wensen. En ik duim dat hij hier uit komt

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:04

Jee, dat verwacht je ook niet als ie voor de behandeling nog goed loopt... Sterkte en succes!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:09

He bah, sterkte...

Hoe hebben ze vastgesteld dat het verder in zijn benen zit? Heb nog nooit eerder gehoord dat dit kan bij hoefkanker. Of gaat het echt om alleen de delen van de pees in zijn hoef zelf?

Ik hoop mee dat zijn vriendje en een stal met uitzicht op buiten helpt :) Als ze daar opgewekt van worden kan dat wel schelen, eten en drinken is belangrijk als je wil genezen :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:22

Zulk nieuws had ik echt niet verwacht...echt heel sneu.

Ik wens je vooral veel wijsheid de komende dagen :(:)

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 17:36

Suzanne F. schreef:
Wat een verschrikkelijk nieuws. Heel veel sterkte.

De vraag die wel bij mij rijst is: Hoelang heeft hij deze afwijkende stralen al? Hoelang komt de hoefsmid er al bij en corrigeerde hij het steeds?

Even de OP lezen.. een maand of 4 geleden is dit begonnen met rotstraal wat steeds erger geworden is waardoor de hoefsmid ons doorgestuurd naar de dierenarts en die heeft ons doorverwezen naar Utrecht. Hij heeft er alles aan gedaan steeds weggehaald, en op elke mogelijke manier proberen te behandelen, tot hij ook dacht nu weet ik het echt niet meer. En ja dit had misschien wel sneller gekund maar goed daar hebben we nu niks meer aan en dit was niet te voorspellen vooraf..
Doormiddel van een scan omdat aron na de behandeling steeds meer pijn ging vertonen, zijn benen niet gebruikte, niet meer at en ook niet meer mestte zijn ze er achter gekomen dat het veel dieper en hoger zit dan alleen zijn stralen. Of dit nog steeds straalkanker heet geen idee, maar hij zei dat het uitgezaaid is en een agressieve vorm van kanker is en het dus zo diep zit. Helaas.

Vandaag gelukkig wel weer een iets positievere update. Ik werd zelfs met een luide hinnek begroet vandaag, zo fijn!
Vanmiddag meteen de arts gezocht, die was vrij na de nachtdienst dus bij de balie gevraagd. Ze zijn gaan bellen naar de arts en toevallig kwam de beste man net het hoekje omlopen.
Ze hebben gisteren nog wel gesneden in zijn achtervoet, geprobeerd weer weg te halen wat weg moest en dat is gelukt. Het zit alleen zo diep dat ze daar niet kunnen snijden..
Hij heeft vannacht voor de laatste x morfine gehad en ze proberen het nu op te vangen met een andere antibiotica soort wat ook pijnstillend werkt, in de hoop dat hij van de morfine af kan want dat is eigenlijk niet zo goed voor hem.

Hij heeft kleine beetjes gemest het is niet veel maar iig iets! Ook wilde hij zowaar na ik geloof 4/5 dagen eindelijk weer een hapje banaan en wat suikervrije snoepjes. Zo fijn want meneer doet normaal een moord voor alles wat eetbaar is.
Ze gaan nu morgen weer zijn voorvoet behandelen, snijden en kijken hoever het daar zit.
De angst is nu dat het in zijn diepe buiger zit en dan is het klaar. Daar kunnen ze niet bij en is teveel met pijn.
De arts omschreef het als; hij balanceert op het randje, het randje met een slechte einde verhaal kant en een we krijgen hem er bovenop kant. Het is afwachten hoe hij zelf er tegen vecht en hoe het de aankomende dagen gaat.

Sorry warrig verhaal maar alles logisch opschrijven is niet mijn sterke kant met al die info haha.

Zijn vriend is wel gebracht vandaag! Zo blij met onze staleigenaresse die meteen toestemming gaf en met meteen met pony de trailer in gesprongen is.
Hij is heel blij met een bekend gezicht, ging zelfs wat hapjes hooi eten met hem naast zich. Hij oogt ook een stuk vrolijker nu zijn vriend er is. Mocht het niet gaan haalt Utrecht hem uit aron zijn stal maar voor nu gaat het heel goed! *\o/*
Toch weer een beetje hoop terug gekregen voor onze vriend <3

Hee je bent er weer! *\o/*
Afbeelding

En met zijn kleine vriend net aangekomen <3

Afbeelding

Afbeelding

Nogmaals iedereen bedankt voor de lieve woorden!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:48

Wat fijn dat hij niet alleen staat. Daar fleurt hij vast van op.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:49

Wat vriendjes al kunnen betekenen he.. Die laatste foto! <3

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 17:53

Captain schreef:
Wat vriendjes al kunnen betekenen he.. Die laatste foto! <3

Echt he, liefde! Ondanks dat Aron eigenlijk vrijwel nooit snel en makkelijk vriendjes maakt en redelijk hoog in rang stond in de kudde is deze kleine man echt zijn vriend! Heel leuk om te zien <3

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:13

Jeetje, in 4 maanden zo veel negatieve groei. Daar is ook bijna niet tegenop te snijden. Hopen dat het meevalt.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:20

Oh nee hè.. nog meer slecht nieuws. Nog nooit gehoord dat het omhoog kon woekeren, wat een enorme pech.. heel veel sterkte, ik blijf duimen dat hij net de goede kant op balanceert en er weer bovenop komt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:25

Heftig allemaal. Ik duim voor je! Sterkte.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 20:35

Dankjullie wel, wat een lieve berichten!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:47

Wat heftig.. maar wat fijn dat zijn vriendje hem mag komen steunen. Heel veel sterkte!