sabrina85 schreef:Ik kan me heel goed verplaatsen in ts. Ik heb gister ook voor het eerst hard op gezegd dat ik niet nog weken ga aanmodderen met mijn paard en het wellicht beter is hem te laten gaan, begrijp me goed de keuze staat niet vast maar de overweging was er aangezien je je oudje niet pijn wilt laten lijden. Vandaag kom ik aan en zie ik, ondanks dat de pijnstillers zijn uitgewerkt, dat hij goed loopt en happy eruit ziet en snap ik niet dat ik gister die gedachte had.
Ik begrijp jou dan beter dan de ts. Ik neem tenminste aan dat je niet zelf pijnstillers hebt gescoord bij de apotheek en die aan je paard voert,
maar dat je de dierenarts erbij hebt gehaald zodra de eerste problemen zich voordeden. Als je ook met de hulp van de dierenarts je paard niet meer pijnvrij kunt laten leven, dan is het einde helaas snel in zicht. Maar ook dan blijkt het ook gewoon per dag te verschillen en heel erg af te hangen van het weer, zoals gelukkig in jouw geval.Waarschijnlijk levert dit topic zulke felle reacties op omdat de ts een nogal overdreven dramatische topictitel heeft gekozen. De titel lijkt aan te geven dat de ts acuut voor de vraag staat; dood of leven? Terwijl vervolgens meteen blijkt dat er nog nooit een dierenarts bij is gehaald, er dus ook geen sprake is van een diagnose laat staan mogelijke genees/hulpmiddelen of uberhaupt een goede inschatting van de levensverwachting van het paard.
Gelukkig komt maandag de dierenarts en wordt het hopelijk voor de ts ook allemaal wat duidelijker, want nu zijn alle emoties, 'diagnoses' en prognoses nog helemaal nergens op gebaseerd - en zoals al tientallen andere bokkers met oude paarden die moeilijk voetjes geven bij de smid is de kans heel erg groot dat gewoon een aanpassing van het bekappen het paard al erg kan helpen.
Erg jammer dat er vandaag ook weer geen dierenarts kon komen, maar helaas. Hopelijk is hij er maandag wel bij en kan hij een eind maken aan alle speculaties van van de ts en gewoon het paard helpen voor met er wél aan de hand is.