Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
capopjekop schreef:Is de eigenaresse inmiddels wel serieus bezig met wat blessie te eten krijgt? Heeft ze al buut overwogen? Mss kan ze vragen of de dierenarts geen goedkoper alternatief heeft. Buut is volgens mij goedkoper dan metacam, al schijnen sommige pony's er wel gevoelig op te reageren. Maar dan mogen ze daarna niet meer voor menselijke consumptie geslacht worden, want voor mensen kan het kankerverwekkend zijn als je het binnen krijgt.
Komt de smid ook regelmatig? Het is heel belangrijk dat de hoeven regelmatig bijgewerkt worden. Bij ons kwam ie soms om de 5 a 6 weken ipv om de 8 a 9 weken.
Als ze dit allemaal al doet dan weet ik verder geen tips. Nou ja bij mijn pony heeft een breakoverbeslag geholpen. Maar dat zal ze wel te duur vinden.
Shirley schreef:En dat is juist wel een goed idee!
Misschien kan de dierenarts of de hoefsmid de eigenaresse ervan overtuigen als hij/zij komt?
Staat Blessie dan ook alleen nu, of heeft ze wel een maatje?
Maar ze wil dus geen weitje 'omploegen' zodat er geen gras op staat..
tjady schreef:Wat ontzettend vervelend. Helaas is mijn mini pony door het draad gegaan en zich helemaal klem gevreten. Zo balen maar ook bevangen. Ik let er altijd zo op, beperkt gras, hooi etc. Toch gebeurd. Hij heeft twee weken op metacam gestaan, daarnaast ascal en 3 keer daags relaquine. meerdere keren per dag afspuiten en alleen hooi eten. Voerruif staat in de paddock waar ik hem een natte zandbodem heb gegeven. Nu na twee weken loopt hij alweer helemaal goed en ben ik gestopt met de medicatie.
Loopt ze op het zand wel al beter? Klinkt inderdaad niet zo fijn als ik dat zo hoor.
Ragdollcat schreef:2 maanden lang laten lijden en aankijken en zo min mogelijk zorg in steken, dat is wat de eigenaar doet.
Dan is ze veel beter af als ze eindelijk ingeslapen wordt, dan is ze verlost van alles, dit is ook geen leuk leven zo.
De eigenaar gewoon doet waar ze zin in heeft en wat ze maar uitkomt.
Schandalig, en het lijkt wel of ze ervanaf wil.