geerke schreef:ben jij nou Jolinebonnie@ of Annechica@....of allebei?
Mijn zus is jolinebonnie wn heeft dit topic gemaakt. Ik ben Annechica en ben haar zusje (15, bijna 16 jaar)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
coline22 schreef:De pony is pas 4 jaar, niet in conditie, soms kreupel en oogt niet happy op de strandfoto's. Als ik dan lees dat de pony 6 dagen in de week belast wordt met rijden/longeren heb ik maar 1 conclusie. Buiten dat hij wellicht wat mankeert is zijn agenda overvol! Dat kan hij op zijn leeftijd niet aan, te weinig eten en zwaar moeten werken (1 1/2 uur naar het strand rijden......dat is veel en veel te zwaar voor een pony in die conditie en op die leeftijd). Ik kan je 1 advies geven, rust, rust, eten, eten, koop een deken zodat hij al zijn energie in groeien kan steken, en breng zijn overvolle agenda terug naar 3 keer per week een half uurtje rijden...Meer en meer dan genoeg!
Ik heb ook een paard gekocht in die conditie twee jaar terug en je moet hem nu eens zien....Sorry van bovenstaande maar dit is echt denk ik wat je kan helpen, wil voorkomen dat je pony straks versleten is op te jonge leeftijd. Mijn vorige paard heb ik van zijn 3e tot zijn 28e gehad en die heb ik ook in zijn jonge jaren met zeer veel beleid gereden, anders was hij nooit 28 jaar geworden...
Maaike_Ma schreef:coline22 schreef:De pony is pas 4 jaar, niet in conditie, soms kreupel en oogt niet happy op de strandfoto's. Als ik dan lees dat de pony 6 dagen in de week belast wordt met rijden/longeren heb ik maar 1 conclusie. Buiten dat hij wellicht wat mankeert is zijn agenda overvol! Dat kan hij op zijn leeftijd niet aan, te weinig eten en zwaar moeten werken (1 1/2 uur naar het strand rijden......dat is veel en veel te zwaar voor een pony in die conditie en op die leeftijd). Ik kan je 1 advies geven, rust, rust, eten, eten, koop een deken zodat hij al zijn energie in groeien kan steken, en breng zijn overvolle agenda terug naar 3 keer per week een half uurtje rijden...Meer en meer dan genoeg!
Ik heb ook een paard gekocht in die conditie twee jaar terug en je moet hem nu eens zien....Sorry van bovenstaande maar dit is echt denk ik wat je kan helpen, wil voorkomen dat je pony straks versleten is op te jonge leeftijd. Mijn vorige paard heb ik van zijn 3e tot zijn 28e gehad en die heb ik ook in zijn jonge jaren met zeer veel beleid gereden, anders was hij nooit 28 jaar geworden...
jammer dat deze grietjes alleen maar aan rijden denken, en niet aan de pony...
chanel1985 schreef:Als er geen andere stalling is dan diegene waar je staat, dan moet je misschien is nadenken of het dan wel fair is tegenover de pony.
Ze kan dan wel niet kreupel gelopen hebben tijdens die strandrit, ik begrijp niet dat je op zo'n mager paard nog gaat opzittenen er mee rijdt op strand ( en zal wel niet alleen stap geweest zijn).
Ik heb ook de indruk dat ze er nu niet meer rijden, meer omdat het nu winter is en minder rijmogelijkheden hebben en dat ze er gewoon terug mee gaan rijden als de nieuwe manege open is, dan dat ze dat voor het paard doen.
chanicha schreef:Het paardje gebruikt de weinige energie, die hij uit die twee plakken hooi haalt, om zich een beetje op temperatuur te houden dus dikker wordt hij zeker niet en daarbij staat hij ook nog zonder deken en zeg jij doodleuk dat jullie ze volgend jaar wel kopen. Ik kan niet begrijpen dat jullie niet zelf een baal hooi halen en deken. Dit gaat naar onthouden van de nodige zorg toe.
colunder schreef:Jullie zijn pas gestopt met rijden nadat dat hier gezegd werd,dat had gewoon al veel eerder gemoeten.
ik vind het zo zonde,het was zo'n mooi gezond paard toen jullie haar kochten en kijk nu eens,ze lijkt wel 30.
annechica schreef:colunder schreef:Jullie zijn pas gestopt met rijden nadat dat hier gezegd werd,dat had gewoon al veel eerder gemoeten.
ik vind het zo zonde,het was zo'n mooi gezond paard toen jullie haar kochten en kijk nu eens,ze lijkt wel 30.
Je kan wel steeds verwijzen naar het verleden maar daar kan ik nu toch niks meer aan doen, ik kan het niet omdraaien. Dan lijkt ze maar 30 in jou ogen maar sat hoef je niet tegen mij te zeggen hoor
KellyDV schreef:Jeetje dames.. Zien jullie zelf niet eens in dat dit gewoon niet kan??
guusjew schreef:1: zorg dat ze meer hooi krijgt en anders naar een andere stal
2: ontwormen
3: laten kijken naar haar kreupelheid
Dit is het enigste wat we kunnen zeggen en dat is wat jullie moeten doen als jullie niks met de tips doen heeft dit topic geen zin en dan heeft het voor je pony gewoon geen zin jullie moeten maatregelen nemen!
guusjew schreef:1: zorg dat ze meer hooi krijgt en anders naar een andere stal
2: ontwormen
3: laten kijken naar haar kreupelheid
Dit is het enigste wat we kunnen zeggen en dat is wat jullie moeten doen als jullie niks met de tips doen heeft dit topic geen zin en dan heeft het voor je pony gewoon geen zin jullie moeten maatregelen nemen!
chanel1985 schreef:dit is dus precies wat ik bedoel met er word niks aan gedaan ik weet inderdaad niet wat jullie sitatie is maar als jullie situatie zo is dat je de pony niet kan geven wat ze nodig heeft dan kunnen jullie de pony heel hard gezecht misschien beter verkopenEr worden veel tips gegeven.
andere stalling: gaat niet want er zijn er zogezegd geen ander.
meer hooi: gaat ook niet want de andere paarden eten het dan ook mee op
deken: gaat ook niet want jullie vinden dit te laat en nutteloos
dierenarts; hoe ik het lees is die gemaild maar wordt naar mijn inziens heel afwachtend over gedaan.
Ja, wat kunnen we dan nog zeggen?
Als er geen oplossingen om jullie pony beter te kunnen verzorgen mogelijk zijn, moet je misschien nog eens nadenken of het dan nog wel fair is tegenover haar.