gaatje in hoefzool

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:06

Ik heb net het andere topic van TS even bekeken met die beenwond. Het heeft verdorie haast een maand (!!) geduurd eer er opnieuw een DA bij kwam en eer die wonde genezen is, met fiks wildvleesvorming tot gevolg. Ik heb met open mond zitten kijken... En mij krijg je niet snel stil op dat punt.

Mijn excuses TS, maar zitten jullie misschien zo krap dat er maar 1x/maand DA vanaf kan? Zelfs nog geen pakje gaasjes en zelfklevend verband? Je zegt in je andere topic dat jij nieuwe spullen en dergelijke mag/kan aanschaffen. Wel, scharrel dan €20 bijeen uit je spaarpot en ga naar de apotheek verdorie!

Kan me niet voorstellen dat een stalbaas zijn klanten zo laat aanmodderen. Da's écht geen reclame... Denk dat mijn stalbaas me bij zoveel excuses allang van het erf had gegooid wegens ontzien van hoognodige zorg.

amyz

Re: gaatje in hoefzool

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:26

Ik heb net het aangehaalde topic gelezen en als ts nog bij dezelfde mensen staat als toen kan ik me echt niet voorstellen dat ze ts laten aanmodderen met een paard met pijn. Ik ken deze mensen vrij goed. Eerst en vooral weet ik heel zeker dat je stalbaas het probleem met behandelen heel snel op kan lossen, die man kan doorgaans toveren met paarden... daarbij kan ik me niet voorstellen dat ze vinden dat een paard met zo veel pijn geen behandeling nodig heeft. Als je weet wat ze voor hun oude hengst allemaal hebben gedaan.....
Maar; mijn stalbaas bemoeit zich ook niet ongevraagd met mij en mijn paard. Hij vertrouwt er namelijk op dat ik de boel zelf onder controle heb. Zoals het ook hoort ;) toen mijn merrie 2 weken geleden na bekappen erg slecht liep kreeg ik wel bericht dat hij haar eerder binnen had gehaald maar dat hij wist dat ik zelf al wist dat ze niet goed liep. Overigens heeft ze vrijwel direct pijnstillers/ontstekingsremmers gekregen en is de hoefsmid 2x terug geweest en heeft het keurig opgelost, op zijn kosten. En mijn merrie was er lang niet zo slecht aan toe als jouw paard als ik het zo lees..

Als je nog op dezelfde stal staat sta je bij mensen met een berg aan kennis kunde en ervaring maar als jullie altijd zo laks zijn begrijp ik ook dat het een keer ophoudt met wat ze voor jullie willen doen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 08:58

TS, je paard staat al 2 dagen kreupel in zijn box (komt die niet buiten?) en jij en je moeder vinden het niet nodig om de DA te bellen omdat ze minder kreupel staat dan gisteren? Sorry maar ik kan hier met mijn hoofd niet bij.

En geen geld, laat me niet lachen, dan stop je die 160 euro qua budget voor een nieuwe cap maar in je paard.

Er worden erg veel goede tips gegeven over wel of niet teren, wel of niet verbinden enz. Maar jullie slaan alles in de wind.

Als je van je moeder info moet inwinnen op internet dan snap ik niet dat jullie daar totaal niets mee doen. Het lijkt wel of jullie denken zelf te weten wat te doen en ook al wordt het door iedereen afgeraden, jullie weten alles beter.

Vind het in en in triest voor het paard dat deze nu al 2 dagen op stal staat met pijn. Ik zeg het niet snel maar ik vind jullie geen paard waardig als je ze onthoudt van medische zorg.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:10

LiannePuthzy schreef:
ik wil er heus wel wat mee, maar ze loopt beter als gister en vanavodn liep ze beter als vanochtend, wrm zou ik dan een veearts bellen?
vuil stoppen we er nie in maar halen we er uit en spoelen t er uit en zette haar daarna terug in een schone box, verbinden zal nou nie echt gaan als ze al begint haar been weg te schoppen als we al alleen maar voetje vragen, nu gebruikt ze min of meer dat been weer... t lijkt wel of bokt steeds het woord, t gaat beter vervangt is t woord t gaat als maar slechter
mijn moeder heeft gezegd dat als er een veearts bij moest komen dat dat wel gezegd werd dor de eigenar van de stal, voor degene die willen weten wie dat is stuur maar mail, diegene weet best wel heel erg veel van paarden af en heeft er zelf ook naar gekeken

Je MOET een veearts bellen omdat je paard hoogstwaarschijnlijk een ANTIBIOTICA kuur nodig heeft. Mijn verzorgpaard liep niet eens kreupel, maar had wel degelijk een antibiotica kuur en verband met betadine nodig. En zoals te lezen hierboven heeft je paard nog veel meer behandeling nodig.
De kosten zouden trouwens helemaal geen probleem moeten zijn aangezien die verhaald kunnen worden op de hoefsmid lijkt mij...
Laatst bijgewerkt door Freya6 op 13-01-15 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:11

TS, waar in A'dam staat je paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:16

@ amyz: Maar ik neem aan dat een stalbaas wel ingrijpt als het aanmodderen echt blijft voortduren? Kan me niet voorstellen dat iemand die geeft om dieren TS en co meer dan een maand laat sukkelen met een beenwonde of niet op zijn minst adviseert om er een DA bij te halen. In het vorige topic was het eerder "stalbaas vindt het er goed uitzien". Niet dus.

Kan me ook niet voorstellen, als er iets uit een hoef komt piepen, dat een stalbaas dan zegt "teer erop en kijk maar aan". Zeker niet als het al een aantal dagen duurt. Dat ze bij andere dingen zoals lichte onregelmatigheid je zelf even laten aankijken, tot daar aan toe. Maar wanneer er weefsel uit het lichaam komt dat aan de binnenkant hoort te blijven? Nee.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:02

Dit topic neemt gewoon dezelfde wending als het vorige,is dit provoceren door ts, om ons allemaal op de kast te krijgen ofzo???je zou het bijna denken

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:03

Je zou het hopen, Geerke...
Arm paard -O-

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:05

laten we het hopen geerke anders zou ik graag weten waar het paard staat om de dierenbescherming langs te sturen ivm zorg onthouden..

mensen met paarden zucht :x

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:08

In de eerste pagina is eigenlijk alles al gezegd.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:28

Varekaj dat kan ik me inderdaad echt niet voorstellen. Maar zeker de zomer is erg druk voor ze, nationaal en internationaal zijn ze graag gezien en vaak te gast op stoeterijen etc nog buiten de shows om. En ik kan me echt voorstellen dat als je elke keer op een muur van onwil stuit je op den duur ook niet meer weet wat je nog kunt zeggen om actie te krijgen. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze die beenwond er goed uit vonden zien. Evenmin begrijp ik dat ts geen hulp heeft gevraagd bij de behandeling want zeker deze man is fantastisch met paarden, zoiets simpels heeft ie denk ik in no time verholpen zodat het paard fatsoenlijk kan worden behandeld.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:34

Ik denk dat je daar al een heel goed punt heb Amyz, de muur van onwil + er liever geen extra kosten voor willen betalen.
Of er is gewoon geen ene bal van waar.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:35

Maar sorry dat ik het dan zeg.
De beste man hoe druk ook zou dit of de vorige wond moeten zien.

Niet netjes als je dit laat gebeuren op je erf imo
Laatst bijgewerkt door Daks op 13-01-15 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:38

Dat ben ik ook met je eens Daks.
Ik denk dat het voor ons alleen maar gissen blijft, het ware verhaal

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:45

Ik heb het vandaag met m'n hoefsmid over gehad, zij kende iemand waarvan het paard ook een sneetje in de hoef had (dit kwam doordat het paard in de lip van een ijzer was gaan staan), die was een week later dood. Bloedvergiftiging

edit; diegene had er dus ook niet gelijk een DA bijgehaald, omdat ze dacht dat het paard zich verstapt had in de wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:46

De beste man mag 1000 tips geven en alle dagen roepen "haal er de DA bij", als de eigenaars het niet kunnen of willen, dan doen ze het gewoon niet. Hij kan ze wel van zijn erf af gooien, maar dan is hij inkomsten kwijt + mogelijks een slechte naam. Want die wordt hier ook neergezet als zijnde dat ie het allemaal maar best vindt en de moeite niet waard om medische hulp in te schakelen. Terwijl dat misschien helemaal niet strookt met de waarheid.

Ja, hij kan ook de DA bellen en laten behandelen. Me dunkt dat dit zo'n geval is waarin de moeder dan zegt "heb ik niet om gevraagd dus ik betaal het ook niet". Die beste man zit dan wie weet met een ongewenste torenhoge rekening, een boze klant en een risico dat de klanten dan denken naar de toekomst toe "als we niets doen, dan regelt ie het zelf en kost het me geen rotte cent". Om dat terug te vorderen zit het er dik in dat er juridische stappen ondernomen moeten worden, die dan veel duurder gaan uitkomen dan de DA-rekening...

Dus ja, ik snap best dat bij een hoop onwil en tegenwerking van de klant, dat een stalbaas op een bepaald moment zegt "trek je plan en los het zelf op". Sneu voor het dier natuurlijk, maar hij is ook geen liefdadigheidsinstelling.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:48

Ts en moeder, ik heb je vorige topic toen ook met verbazing gelezen en heel eerlijk?? Jullie zijn geen paard waard.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:49

Maar ook op deze manier krijgt hij in mijn ogen een slechte naam.

Voorop dat het verhaal van ts klopt en hij dus eigenlijk dierenmishandeling op zijn erf toe staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:56

In noodgevallen zal hij vast wel ingrijpen. daar ga ik toch van uit. Heel erg dat het misschien zo ver gaat moeten komen eer het dier de zorg krijgt die het verdiend natuurlijk, maar denk niet dat een stalbaas eerder mag ingrijpen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:02

Ik verplaats dit topic van MD naar BEH omdat dit met de hoef te maken heeft.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:02

dan verschillen wij daarin van mening.
Imo paard heeft al op 3 benen gelopen dat vind ik wel heel ernstig als daar niks aan gedaan word.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:12

Stalbaas? Dat is niet meer dan een derde partij.
De eigenaren behoren zelf in te grijpen en zijn ook de enigen die de eindverantwoordelijkheid voor het paard dragen.
Dat dit door TS wordt afgedaan als "ïets "kleins" en een DA bij nader inzien nu niet wordt gebeld "want dat is een beetje onzin omdat het nu de goede kant opgaat" geeft een onkunde van jewelste aan, gezien hoe snel een dergelijke verwonding naar binnen kan slaan met alle gevolgen van dien.

Ik wist niet dat dat vorige topic over die beenwond van dezelfde poster was, maar dat verklaart nog veel meer: men heeft niets, maar dan ook niets geleerd van het vorige geval. Het moet maar vanzelf overgaan, en allemaal knieperig op een koopje, dus we bellen vooral geen DA. Sterker nog: we zetten ook zelfs de wond niet dicht met een verbandje, nee, we laten de merrie lekker zo doormodderen.

Ik heb er -speciaal na alle waarschuwingen en adviezen die in dit topic zijn gegeven - geen goed woord voor over. Zo spring je niet met levende have om.

Moei me verder ook niet meer om dit topic, want de kans ik groot dat ik dan finaal uit m'n vel spring, en dan toch hele foute dingen ga roepen....

Ik wens het PAARD overigens alle sterkte.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:28

haha lieve mensen, we weten niks over de staleigenaar. Niet eens of het degene is waar iemand in het topic aan refereert. Dus speculeren heeft niet zoveel zin.
Of hij moet even opgebeld worden over deze situatie. (geen slecht idee trouwens)

Onwetendheid tot daar aan toe, dat men denkt dat het wel overwaait bij het paard, maar na de kennis uit dit topic is het niet meer te verantwoorden waarom ze er geen DA bij halen.

Ik heb zelf ook door schade en schande alles moeten leren, maar als mensen die ik hoog heb staan op Bokt, adviezen gaven heb ik die altijd opgevolgd. Helemaal als 100.000 mensen hetzelfde zeggen.

Misschien beter te stoppen nu. Ts weet genoeg, en moet handelen ipv herhalen. Al begrijp ik goed dat als moeder niet wil, zij hoog en laag kan springen.
Maar als ik haar was zou ik dan gewoon met de stal eigenaar gaan praten, en daar de zorgen mee delen, die lijkt als enige invloed te kunnen hebben op moeder.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:40

Goh, wat een tenenkrommend topic dit zeg! :x
Hoeveel pijn moet de pony lijden voordat je moeder er eens een DA bij wilt halen?!
Je moeder wil dat je op internet info/advies inwint, die is hier zát gegeven en vervolgens wordt er geen actie ondernomen, niet door je moeder maar ook niet door jou! Je bent 16, waar is je verantwoordelijksgevoel??
Dit lijkt idd érg veel op je vorige topic, toen de pony met die beenwond stond. Ongelovelijk hoe jullie met het dier omspringen, iets met wel de lusten, maar vooral niet de lasten....
Als jullie zo nodig van het dier af willen, verkoop 'm dan, houden jullie er nog wat aan over ook.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:00

Ik weet echt niet wat ik hiervan moet zeggen... :x :x