Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wat goed van je dat je ook volhoud en je er in wil gaan verdiepen
En jij kent je paardenbeest als geen ander en hij kent jou als geen ander dus ik denk ook dat je uiteindelijk veel verder komt dan je in de eerste instantie gedacht had!
Linea schreef:Ik heb dit topic net doorgelezen, respect hoe je het aanpakt!
Weet je waar ik gelijk aan moest denken: SATS training op basis vam vrije keuze. Het komt er in het kort op neer dat je eerst om toestemming vraagt alvorens je iets doet. Je maakt als het ware de afspraak: nee is nee, maar als je wel meewerkt volgt er iets fijns. Onderstaand verhaal gaat welliswaar over een hond maar misschien dat je er toch wat dingen uit kan halen.
http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... ject=18147
[***] schreef:Het gaat best goed nu gezien de omstandigheden, ben gisteren in verhouding extreem lang met zijn hoeven bezig geweest en allemaal geen probleem. Beetje spanning bij het borstelding als ik dat wat langer deed, maar dan wilde hij gewoon even zijn voet neerzetten (denk testen of hij dat nog wel mocht, maakt voor hem héél veel verschil) en dan kon ik weer gewoon opnieuw vragen en verder doen alsof er niks was gebeurd
Ook vind ik dat zijn hoeven er al veel beter uitzien, probeer "losse" stukken eruit te halen (en soms moet ik echt wel wat wringen met de hoevenkrabber er onderin ed, is allemaal geen probleem) maar over het algemeen valt het allemaal wel mee, denk dat het op beton staan/lopen wel goed doet en dat het misschien vanzelf al genoeg betert om aanvaardbaar te zijn
Ook nog gesprekje met de hoefsmid gehad, over snijden & knippen enzo (ipv vijlen) maar hij heeft liever niet dat ik daar zelf aan begin (voor mijn eigen veiligheid), dus heb geen leenmateriaal gekregenIk ga het even aankijken, en anders misschien toch maar zelf een cursus volgen en via daar wat proberen in orde te krijgen. Als de hoeven zo doorgaan denk ik niet dat die narcose op termijn nog nodig is, hij zorgt wel goed voor zichzelf
En ik kan steeds meer qua acties dus misschien komt het nog wel goed
maar ga dat zeker wel doen! Ben zondag nog bij het opvangcentrum geweest en met hen ook nog een super gesprek gehad (oa over die hoeven). Heb van hun het boek & de DVD van de cursus van paardnatuurlijk te leen gekregen, zodat ik wat meer theoretische kennis kan op doen. Achter een week of 2 komen ze nog eens op bezoek en gaan zij eens kijken en misschien indien mogelijk ook wat doen (hij bekapt hun paarden ook zelf, laat dit uiteraard ook nog controleren maar zou het niet slecht doen, hij heeft het materiaal en [***] kent deze mensen..).

En als ik dat kan blijven behouden en dan zelf hier en daar wat bijwerken na de nodige theorie/hulp dan komt het wel goed denk ik