Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ures schreef:Een keuring is een moment opname het zelfde zelfde paard kan over een maand wel goed goedgekeurd worden heb ik zelf meegemaakt maar een afgekeurd paard kan kan mischien geen allehoogste klasse rijden maar een is dat je ook je doel?
Zijn vaak nog prima paarden hoor ....
kimberlyve schreef:Mijn vraag aan jullie: zou je ooit een paard kunnen kopen die overal goed is dus pezen, organen, spieren, botten lichaam van etc.
kimberlyve schreef:Mijn vraag aan jullie: zou je ooit een paard kunnen kopen die overal goed is dus pezen, organen, spieren, botten lichaam van etc. Ik weet bijna zeker dat er geen een paard 100% op elk gebied in orde is het kan ook iets kleins zijn wat niet zichtbaar is en waar ze geen last van krijgen. Mijn mening een paard blijft een risico Hoe dan ook. Al koop je een gezond paard die kan morgen ook opeens wat hebben.... en een paard moet je niet kopen als je er financieel niet toe in staat bent. Een paard kost gewoon veel geld met of zonder medische redenen. En nee dit betekent niet dat ik mijn beslissing al gemaakt heb! Dat doe ik aan de hand van de foto's.
. De klinische keuring is een keuring waarbij gekeken wordt of de basis zaken rondom het paard in orde zijn. Is het paard wel rad? Niet kreupel? Geschikt voor het gebruiksdoel?kimberlyve schreef:ures schreef:Een keuring is een moment opname het zelfde zelfde paard kan over een maand wel goed goedgekeurd worden heb ik zelf meegemaakt maar een afgekeurd paard kan kan mischien geen allehoogste klasse rijden maar een is dat je ook je doel?
Zijn vaak nog prima paarden hoor ....
dit is mijn eerste eigen paard na lease enzo dus voor mij een leerpaard waar ik misschien een b of l proefje mee wil starten en verder lekker wat hobbelen. =)
kimberlyve schreef:De kreupelheid is niet zo erg als er beschreven word bij sommige mensen. In draf op de harde volte zie je wat verschil ze loopt niet mank om het zo maar te zeggen. Vandaag komt de osteopaat die ik eerst ga afwachten. Mogt ik der toch houden ga ik zeker over de prijs handelen. Ze komt van stal jansen van den hout. En kan haar altijd nog terug brengen. Iedergeval wel geleerd eerst keuren voor er een ander mee gaat.
) 100% gezond zijn. De vraag is: waar wil je het paard voor gaan gebruiken? Wat is je doel? en is dat met de beperking die er eventueel gevonden wordt haalbaar? Daarbij is het een totaal ander verhaal als je bijv. een 18 jarige koopt, met minimale ambities - dan calculeer je in dat dit dier geen 10 jaar meer mee gaat. In vergelijking met een 4 jarige waarbij je enorm veel ambities hebt om het dier in de sport uit te gaan brengen. Babootje schreef:kimberlyve schreef:De kreupelheid is niet zo erg als er beschreven word bij sommige mensen. In draf op de harde volte zie je wat verschil ze loopt niet mank om het zo maar te zeggen. Vandaag komt de osteopaat die ik eerst ga afwachten. Mogt ik der toch houden ga ik zeker over de prijs handelen. Ze komt van stal jansen van den hout. En kan haar altijd nog terug brengen. Iedergeval wel geleerd eerst keuren voor er een ander mee gaat.
Natuurlijk.... Je bent de eerste niet. Breng terug ajb en vraag je geld terug. Hier word je niet gelukkig van.
MariJanneke schreef:wat is "kreupel" op de harde volte? Dat kan ook met bodemvrees te maken hebben ofzo.. gaan ze ook heel raar van lopen. Heeft verder niet echt een medische betekenis.
Sizzle schreef:kimberlyve schreef:Zo niemand heeft hier gevoel zo te horen het is een beest met gevoelens dat breng je niet zo maar terug als jullie naar de dokter gaan en je hebt iets word je toch ook niet verkocht en Kimberly vraag advies aan mensen die je dierbaar zijn en niet aan mensen zonder gevoel
Als je het niet wilt horen, waarom vraag je het dan?
Onregelmatig op een harde volte is doorgaans geen goed nieuws. Een buigproef is nog discutabel maar op de volte moet hij rad zijn. Ik zou ook verder zoeken.
Babootje schreef:kimberlyve schreef:De kreupelheid is niet zo erg als er beschreven word bij sommige mensen. In draf op de harde volte zie je wat verschil ze loopt niet mank om het zo maar te zeggen. Vandaag komt de osteopaat die ik eerst ga afwachten. Mogt ik der toch houden ga ik zeker over de prijs handelen. Ze komt van stal jansen van den hout. En kan haar altijd nog terug brengen. Iedergeval wel geleerd eerst keuren voor er een ander mee gaat.
Natuurlijk.... Je bent de eerste niet. Breng terug ajb en vraag je geld terug. Hier word je niet gelukkig van.
kimberlyve schreef:Ik ken ook mensen met een goed paard van hun. En je kan geen geld terug vragen daar alleen inruilen. Goede vriendin van mij heeft haar paard daar ook vandaan niks mis mee!